Greičiausių pilotų ir laimingiausių nuotykių ieškotojų karavanas, įveikęs Gvinėjos, Maroko, Mauritanijos bei Malio dykumas, finišuos Senegalo sostinėje Dakare 2006 metų sausio 16 dieną.

“Volkswagen” ambicijos

Prieš dvejus metus dykumų šturmą pradėjusi “Volkswagen” gamyklinė komanda šiais metais kaip niekad garsiai kalba apie planus užkopti ant paties aukščiausio nugalėtojų pakylos laiptelio.

“Pagrindinis mūsų tikslas - įveikti nepaprastai stiprų varžovą, “Mitsubishi” ekipą ir laimėti 2006 metų Dakaro ralį”, - pristatydamas šiam nelengvam išbandymui visiškai parengtus kovinius “Volkswagen Race Touareg 2” automobilius pareiškė komandos vadovas, “Volkswagen Motorsport” direktorius Krisas Nissenas.

Šiųmetiniame Dakaro pragare penkis “VW Race Touareg 2” vairuos penki sportininkai: Dakaro nugalėtoja - vokietė Juta Kleinschmidt, daugkartinis pasaulio ralio čempionas ispanas Carlosas Sainzas, prancūzas Bruno Saby, pasaulio dykumų taurės nugalėtojas, Pietų Afrikos sportininkas Ginielis de Villiersas ir daugybę titulų įvairiose lenktynėse laimėjęs amerikietis Markas Milleris.

Sportininkai tvirtina nekantriai laukę atnaujinto modelio, o jį išbandę pripažino, kad šiųmetinis dykumų bolidas yra gerokai lengviau valdomas, greitesnis, saugesnis, patogesnis ir tvirtesnis.

Naujojo modelio kūrimas prasidėjo nuo kompiuterinių eskizų, plastilino maketų, kol baigėsi veikiančių prototipų surinkimu. Dizaineriams buvo iškelta užduotis padidinti oro paėmimo angas ir pagerinti variklio, stabdžių bei transmisijos sistemų aušinimą. Vėliau automobilio modelis buvo išbandytas aerodinaminiame tunelyje, tobulinant jo aptakumą ir kitas aerodinamines savybes.

“VW Race Touareg 2” ratų bazė buvo padidinta, nors bendrasis ilgis liko iš esmės nepakitęs. Tai leido pagerinti valdymo savybes ir padidinti pravažumą. Kaip ir anksčiau, laikančiuoju elementu liko tvirtas erdvinis rėmas, apdengtas lengvais anglies pluošto skydais. Panaudota analogiška, kaip ir senajame modelyje, dvigubų svirčių važiuoklė, tačiau jai pritaikyti naujos konstrukcijos amortizatoriai.

Priekyje įkomponuotas turbodyzelinis 5 cilindrų TDI variklis su nauja dvigubų turbokompresorių sistema išvysto 275 AG ir 550 Nm sukimo momentą. Variklio galia per 6 laipsnių sekvencinio jungimo pavarų dėžę perduodama visiems keturiems ratams.

“Volkswagen Motorsport” vadovai taip pat pripažino, kad senasis automobilis turėjo vieną trūkumą - nepakankamą apžvalgumą iš vairuotojo vietos. Šią kliūtį buvo galima pašalinti aukštinant vairuotojo vietą, tačiau taip būtų sumažėjęs mašinos stabilumas ir saugumas, todėl konstruktoriai nusprendė 6 cm nuleisti variklio gaubtą, taip padidinant vairuotojo apžvalgos lauką.

Pirmasis “VW Race Touareg 2” kovinis krikštas įvyko Portugalijos “Baja Port Alegre” lenktynėse. Pirmą kartą prie šio automobilio vairo sėdęs Carlosas Sainzas jau pirmajame greičio ruože pasiekė geriausią rezultatą.

“Mitsubishi” nesirengia trauktis

Tokias pat dideles ambicijas puoselėja “Mitsubishi” komanda, kurios pilotai, važiuodami legenda tapusiu visureigiu “Pajero Evolution” laimėjo net 14 iš paskutinių 16 lenktynių, kuriose startavo. Būtent šis bolidas keletą pastarųjų metų diktavo greičio madas ir Dakaro maratone.

Panašių rezultatų galima tikėtis ir šiemet. Lapkričio viduryje Jungtiniuose Arabų Emyratuose finišavus paskutiniam šių metų FIA “Cross Country” pasaulio čempionato etapui “UAE Desert Challenge”, japonišką visureigį vairavęs Stephanas Peterhanselis varžovus tiesiog sutriuškino - “Mitsubishi Motors” pilotas artimiausią konkurentą aplenkė daugiau negu trimis valandomis. Per pastaruosius ketverius metus lenktynininko iš Prancūzijos ir greitojo “Mitsubishi Pajero Evolution” duetas šalia Dubajaus esančiose dykumose nenugalimas buvo net tris kartus.

Kalbėdamas apie pastarąjį startą ir pasirengimą Dakarui S.Peterhanselis sakė, kad prieš startą kėlęs sau tris uždavinius: laimėti lenktynes, patobulinti automobilį ir atnaujinti važiavimo dykumose įgūdžius.

“Esu patenkintas, kad visas tris užduotis įvykdžiau ir dabar galiu ramiai laukti Dakaro maratono starto”, - po finišo dėstė S.Peterhanselis.

Puikia nuotaika trykšta ir kiti greitojo prancūzo komandos draugai - Hiroshis Masuoka, Luckas Alphanas, Joanas Roma, Henris Magne bei dar pora pilotų. Būsimosiose lenktynės jie naudos gerokai atnaujintą, tačiau puikiai pažįstamą visureigį MPR-12. Šio 1825 kilogramus sveriančio prototipo variklio darbinis tūris padidintas iki 4 litrų, todėl dabar pajėgumas siekia 270 AG, o maksimalus sukimo momentas - 420 Nm. Automobilis turi 500 litrų talpos degalų baką.

“Šiuos metus pradėjome pergale Dakare, o užbaigėme dar vienu laimėjimu Dubajuje. Paskutinis rezultatas rodo, kad šiais metais gerai padirbėjome, todėl dabar belieka laukti Dakaro starto. Manau, kad mūsų komanda yra pasirengusi švęsti dar vieną pergalę jame”, - optimistiškai nusiteikęs kalbėjo “Mitsubishi” komandos vadovas Dominikas Serieys.

Nauji apribojimai

Būsimasis Dakaro dykumų maratonas šiais metais išsiskirs ir griežtesniais reikalavimais dalyviams. Ralio organizatoriai, siekdami pagerinti varžybų saugumą ir išsaugoti intrigą, nustatė greičio apribojimą motociklininkams. 2006 metų lenktynių dalyviai negalės viršyti 150 km per valandą greičio. Analogiškas apribojimas sunkvežimiams buvo taikomas jau šių metų ralyje.

“Dakaro ralis nėra greičio varžybos”, - pareiškė organizatoriai, kartu pabrėžę, jog lenktynės yra navigacinių gabumų, žmonių ištvermingumo ir technikos išbandymas.

Tikėtina, kad šiuos apribojimus paskatino padaryti tragiškos avarijos pastarosiose lenktynėse. Šių metų sausį lėkdamas finišo link žuvo dukart maratono nugalėtojas motociklininkų įskaitoje italas Fabricijus Meonis bei ispanas Chosė Manuelis Peresas.

Beje, nuo 1978 metų, kai pradėtas rengti Dakaro maratonas, jau žuvo 22 varžybų dalyviai.