Nes ne visi kasdien važinėja valytomis gatvėmis, ne visiems savaitgaliais reikia lankytis Lenkijoje ar dar toliau Europoje, kur važinėjimas dygliuotomis padangomis apskritai yra draudžiamas. O ir dygliuotų padangų privalumų, palyginti su nedygliuotomis, yra ne vienas. Žinoma, didžiausias jų – kur kas geresnis sukibimas važiuojant ledu.

Bet ir trūkumai akivaizdūs, kurių bene didžiausias – triukšmingumas. Neverta pamiršti ir žymiai didesnio poveikio kelio dangai – tai ne tik kelio dangos gadinimas, bet ir didesnė tarša, kuria tenka kvėpuoti visiems mums. Tačiau dygliuotų padangų technologijos nestovi vietoje ir vienas geriausių to pavyzdžių – naujos „Continental IceContact 3“ padangos.

Pirmiausiai, palyginti su ankstesniu modeliu, kuris buvo itin gerai vertinamas padangų specialistų, buvo sukurtas naujas kryptinio rašto protektorius. Su nauju raštu pasikeitė ir padangų savybės – dabar jų protektoriaus grioveliai kur kas efektyviau pašalina vandenį ir pažliugusį sniegą. O tokios, atrodo, smulkmenos kaip mažos pertvaros, esančios tarp protektoriaus blokelių (čia tie didesni rombo formos „kubeliai“), padidino protektoriaus standumą. Ir, tuo pačiu, užtikrino tikslesnį valdymą, kuriuo šiaip žieminės padangos su gerokai minkštesniu nei vasarinių padangų gumos mišiniu niekada ypatingai nepasižymėjo.

Žinoma, didžiausios šių padangų „žvaigždės“ yra dygliai. Čia jie – dviejų tipų. Vienų dyglių plokštuma yra statmena riedėjimo krypčiai – taip dar labiau padidinimas sukibimas įsibėgėjant ir stabdant. Bet nemažiau svarbus ir tvirtas padangos įsikibimas į kelią, sukant vairą – už tai atsakingi antro tipo dygliai, kurių plokštumos yra išdėstytos išilgai riedėjimo krypčiai, bet statmenai padangas veikiančioms šoninėms jėgoms.

Be to, padangų dygliai į protektorių yra ne įpresuoti, o sumontuoti karštu vulkanizavimo būdu. Atrodo, dar viena smulkmena, bet šis metodas užtikrino, kad tarp dyglio ir protektoriaus neliko net mažiausių plyšelių, dėl kurių galiausiai dyglys atsisveikina su padanga ir su laiku jų lieka vis mažiau. Automatiškai stipriai blogėja ir tokių „nuplikusių“ padangų savybės.

Tačiau didžiausia naujiena – „ContiFlexStud“ dygliai. Revoliucinė technologija, tiesa, siūloma tik nuo 17“ ir didesnio dydžio padangoms. Jos ypatybė – dyglį gaubiantis minkštas apvalkalas, prisitaikantis prie kelio dangos, todėl metalinis smaigalys įsminga giliau į ledą, taip žymiai padidinant sukibimą su apledėjusia kelio danga. Jei kalbant skaičiais, tai yra net 10 % proc. geresnis sukibimas su ledu – toks skirtumas, kalbant apie padangų savybes, yra labai didelis.

Taip pat dygliai su guminiu apvalkalu sumažina triukšmą salone, nes mažiau metalo liečiasi su keliu. Taip pat guminis dyglių apvalkalas prisitaiko prie kelio paviršiaus, tad tokių dyglių poveikis kelio dangai yra net iki 20 procentų mažesnis. Ir, galiausiai, „ContiFlexStud“ dyglio guminis apvalkalas dyla tolygiai su padangos protektoriumi – tai leidžia dygliui išsaugoti smaigalio efektyvumą, užtikrinant saugesnį važiavimą visą padangų naudojimo laiką.

Daugiau apie naujas „Continental IceContact 3“ padangas žiūrėkite vaizdo medžiagoje.