Prieš prasidedant šiam etapui dar buvo likę intrigos, nes čempionu taip pat tapti pretendavo ir S. Ogieras iš „Citroen“, bendroje čempionato įskaitoje turėjęs 28 taškais mažiau, nei estas. Matematika paprasta – per vieną etapą maksimaliai galima surinkti 30 taškų (25 taškai už pergalę etape ir penki papildomi taškai už laimėtą „Power Stage“ greičio ruožą).

Vilčių tapti čempionu dar turėjo ir „Hyundai“ komandos lenktynininkas T. Neuville‘as, prieš Katalonijos etapą turėjęs 41 tašku mažiau nei estas. Norint išlaikyti savo akcijas, jam reikėjo tik pergalės ir tikėtis, kad Ottas Tanakas užims prastą poziciją ar nebaigs ralio.

O. Tanako užduotis buvo kiek lengvesnė, pelnyti Katalonijoje vos 2 taškais daugiau už S. Ogierą, kas būtų garantavę čempiono titulą.

Žinoma, kadangi visas dėmesys nukreiptas į jį, O. Tanakas jautė nemažą spaudimą ir didelę atsakomybę prieš šį ralį, todėl prieš startą sakė, kad jeigu matys, jog jis gali nesunkiai palaikyti varžovų tempą – jis tą ir darys, o jeigu tai atrodys per daug rizinga – jis stengsis tiesiog pelnyti kuo daugiau taškų.

Komandos vadovas Tommi Makinenas paatviravo, kad O. Tanakas žino ką reikia daryti ir jam jokių specialių nurodymų nedavė. Taip pat jis akcentavo, kad estui reikės labai susikoncentruoti tik į šį ralį, o ne į čempiono titulą – taip įtampą bus išlaikyti lengviau.

Gaila, bet didžiausia intriga kovoje dėl čempiono titulo nutrūko jau pirmąją ralio dieną, kuomet antrajame greičio ruože S. Ogiero viltis sudaužė sugedęs jo „Citroen“ bolido vairo stiprintuvas. Žinoma, lenktynininkas toliau tęsė kovą, bet praradęs daug laiko dėl aukštų pozicijų jau nebekovojo.
Tuo tarpu nei T. Neuville‘as, nei O. Tanakas visiškai nemažino tempo ir spaudė iki paskutinio greičio ruožo finišo.

Pirmąją ralio dieną, įveikus 6 greičio ruožus, pirmas žengė S. Loebas su „Hyundai“, o nuo jo vos 1,7 sek. atsiliko T. Neuville‘as. O. Tanakas buvo penktoje pozicijoje, atsilikęs nuo lyderio 21,7 sek.
Antros dienos pabaigoje, kuomet iš viso jau buvo įveikta 13 greičio ruožų, pirmoje pozicijoje švietė T. Neuville‘o pavardė. Savo komandos draugą Dani Sordo jis lenkė 21,5 sek., o į trečiąją poziciją buvo pakilęs ne kas kitas, o puikų tempą su „Toyota Yaris WRC“ bolidu demonstravęs O. Tanakas, antrąją dieną laimėjęs net 4 greičio ruožus. Jo deficitas prieš sekmadienio kovas buvo 24,6 sek. Tuo tarpu S. Ogieras žengė 8 pozicijoje, turėdamas daugiau nei 4 minučių atsilikimą.

Sekmadienį sportininkų laukė keturi greičio ruožai, kurių paskutinis - „Power Stage“. Po 16-o, priešpaskutinio greičio ruožo pirmasis trejetukas liko nepakitęs. Sumažėjo tik T. Neuville‘o persvara prieš artimiausius varžovus. D. Sordo nuo jo atsiliko 15,2 sek., O. Tanakas dar 5,8 sek.
Įdomu tai, kad jau praktiškai turėdamas čempiono titulą kišenėje, O. Tanakas ne tik, kad nesulėtino savo tempo, bet lėkęs beprotišku greičiu, artimiausią varžovą aplenkęs 3,6 sek., laimėjo „Power Stage“ bei išplėšė antrąją vietą iš Dani Sordo rankų.

Nors Katalonijos ralio nugalėtoju tapo T. Neuville‘as, tačiau labiausiai džiaugėsi čempionto titulą anksčiau laiko iškovojęs Ottas Tanakas ir visa „Toyota Gazoo Racing“ komanda. Estas WRC čempionu tapo pirmą kartą, padovanojęs nuostabią šventę itin gausiai į Katalonijos etapą susirinkusiems estams, kurie šalies vėliavomis buvo užtvindę visus greičio ruožus. Būnant greičio ruožose, atrodė, kad ralis vyksta ne Katalonijoje, o Estijoje.

Bendra čempionato įskaita, kurioje O. Tanakas jau yra nepavejamas, atrodo štai taip:

1. Tanak: 263 taškai
2. Neuville: 227 taškai
3. Ogier: 217 taškų
4. Evans: 102 taškai
5. Mikkelsen: 102 taškai
6. Meeke: 98 taškai
7. Latvala: 94 taškai
8. Sordo: 89 taškai
9. Suninen: 89 taškai
10. Lappi: 83 taškai
11. Loeb: 51 taškas

Komandinė įskaita:

1. Hyundai WRT: 380 taškų
2. Toyota Gazoo Racing: 362 taškai
3. Citroen WRT: 284 taškai
4. M-Sport Ford WRT: 218 taškų

Paskutinis Pasaulio ralio čempionato etapas vyks Australijoje, lapkričio 14-17 dienomis.