Pirmosios kartos „Hyundai Ioniq“ Europoje pasirodė 2016-aisiais, o šįmet gamintojas atnaujino pirmąjį savo modelį, turintį net trijų tipų „širdis“. „Ioniq“ siūlomas su hibridine jėgaine, įkraunamo hibrido versija bei varomas vien elektra.

Atnaujintas modelis taip pat bus gaminamas visų trijų versijų, o Rygoje išbandžiau bene įdomiausią iš jų – elektromobilį.

Dydį atsveria taupumas

Naujasis „Ioniq Electric“ turi 38,3 kWh akumuliatorių – tai trečdaliu daugiau nei pirmieji „Ioniq“, turėję 28 kWh talpos akumuliatorius.

Lyginant skaičius su konkurentų modeliais, naujojo „Hyundai“ elektromobilio baterija atrodo neįspūdingai. „Nissan Leaf“ siūlomas su 40 arba 60 kWh akumuliatoriais, o laukiamas „Volkswagen ID.3“ – net su 48, 62 ir 82 kWh baterijomis.

Atnaujintas "Hyundai Ioniq Electic"
Foto: Gamintojo archyvas

Tačiau prie elektromobilių nepratę vairuotojai nepagalvoja, kad baterijos dydis – dar ne viskas. Ne mažiau svarbu ir kiek elektros mašina suvartoja šimtui kilometrų.

Šis parametras elektromobiliams dar reikšmingesnis, nei tradiciniais degalais varomiems automobiliams. Jis svarbus ne tiek dėl taupumo, kiek dėl įkrovimo laiko – dvigubai daugiau elektros vartojančiam modeliui reikėtų ne tik dvigubai didesnės baterijos, bet ir dvigubai daugiau laiko jai įkrauti.

Todėl „Hyundai“ sutelkė dėmesį į taupumą ir pasiekė tokį elektros suvartojimą, koks dar prieš keletą metų buvo praktiškai neįsivaizduojamas. Taupiai važiuojant beveik 15 km maršrutą Rygos gatvėmis pavyko pasiekti vos 7,3 kWh/100 km sąnaudas. Tokių sąnaudų neteko matyti nė viename anksčiau bandytame elektromobilyje.

„Ioniq“ taupiai rieda ir važiuojant įprastu režimu. Tą patį maršrutą tyčia pravažiavus taip, kad susinaudotų kuo daugiau elektros, sąnaudos vis tiek siekė tik 13,7 kWh/100 km. Dažnam modeliui tai būtų taupaus vairavimo rezultatas.

Atnaujintas "Hyundai Ioniq Electic"
Foto: Gamintojo archyvas

Greitesnė įkrova

Pagal naująją WLTP metodiką gamintojas matuoja, kad „Ioniq“ viena įkrova nuvažiuos 311 km atstumą, bet realybėje turėtų nesunkiai jį viršyti.

Taupiai važiuoti padeda už vairo esančios mentelės, kuriomis galima pasirinkti tarp keturių regeneracinio stabdymo lygių. Važiuojant tiesiai verta pasirinkti 0 lygį ir leisti automobiliui riedėti. Judant spūstyse, artėjant prie šviesoforų pasirinkus 3 lygį galima susigrąžinti daugiau energijos, o laikant nuspaudus kairiąją mentelę nebereikia liesti ir stabdžių pedalo.

Elektrinio variklio galia siekia 136 AG, o sukimo momentas – 295 Nm. Naujasis „Ioniq“ komplektuojamas su greitesniu 7,2 kW krovikliu (ankstesniajame modelyje buvo įrengtas 6,6 kW kroviklis) ir palaiko 2 tipo kintamosios srovės įkrovimą.

Gamintojo skaičiavimu, naudojantis 100 kW įkrovimo stotele, akumuliatoriui iki 80 proc. įkrauti pakanka 54 minučių.

Dauguma atnaujinimų – nematomi

Atnaujintas „Ioniq“ iš išorės pasikeitė nestipriai. Elektromobilis gavo naujas, aptakesnes priekines groteles, buferį, kitokios formos LED žibintus bei naujo dizaino 16 colių ratlankius.

Daugiau atnaujinimų yra automobilio salone. Navigacijos sistema veikia naujame 10,25 colio ekrane, padalytame į tris reguliuojamas dalis. Naujoji „Multi-Bluetooth“ funkcija leidžia vienu metu prijungti du telefonus, vieną naudojant kaip muzikos šaltinį, o kitą – telefoniniams pokalbiams laisvųjų rankų režimu.

Atnaujinti klimato kontrolės mygtukai, o kaip standartinė įranga montuojamas didelės raiškos 7 colių LCD konsolės ekranas.

Gamintojas papildė ir „Hyundai SmartSense“ saugumo technologijų paketą. Į jį įtraukta priekinio susidūrimo išvengimo pagalbos sistema su pėsčiųjų ir nauja dviratininkų atpažinimo funkcijomis, taip pat vairuotojo budrumo stebėjimo ir įspėjimo sistema. Kaip standartinė įranga taip pat komplektuojama eismo juostos laikymosi sistema ir pagalbinė tolimųjų šviesų sistema.

Papildomai galima užsisakyti eismo juostos sekimo sistemą, kuri išlaiko automobilį eismo juostos viduryje, priekinį automobilio statymo radarą ir įspėjimo apie susidūrimą aklojoje zonoje sistemą su galinio skersinio eismo aptikimo sistema.

Atnaujintas "Hyundai Ioniq Electic"
Foto: Gamintojo archyvas

Navigacijos sistema komplektuojama su greičio ribojimo ženklų atpažinimo sistema, kuri veikia naudodama priekinę kamerą ir navigaciją.

Aukštesnės komplektacijos automobiliuose yra adaptyvioji pastovaus greičio palaikymo sistema su „Stop & Go“ funkcija, kuri palaiko nustatytą važiavimo greitį ir atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio.

Sustojus eismo srautui, sistema automatiškai pradeda stabdyti, kol automobilis sustoja. Automobilis vėl pradeda judėti automatiškai arba po tris sekundes trukusio sustojimo vienąkart paspaudus pastovaus greičio palaikymo sistemos jungiklį ar akceleratoriaus pedalą ir įsibėgėja iki nustatyto greičio.

Lietuvoje „Ioniq Hybrid“ modelio kaina prasideda nuo 24 990 eurų, įkraunamo hibrido – nuo 32 990 eurų, o visiškai elektrinio modelio – nuo 38 990 eurų.