Po Antrojo pasaulinio karo indai pagal licenciją pradėjo gaminti britų „Royal Enfield“ markės motociklus – paprastus, nepretenzingus vieno cilindro aparatus, tinkamus eksploatuoti tokioje neišlepusioje rinkoje kaip Indija, kur patikimumas ir paprastumas vertinami kur kas labiau nei naujausios technologijos.

Būtent ko indams ir reikėjo – pokario Anglijoje ir JAV užgimusi motociklizmo banga kaip greitai pakilo, taip greitai ir nuslūgo, kartu nusinešdama ir dešimtis motociklų gamintojų. Nuo 1901 metų veikusi „Royal Enfield“ kompanija netapo išimtimi – po karo atsigavusioje Europoje pirkėjai motociklus keitė į automobilius, o štai Indijoje motorinės dviratės priemonės daugumai tiek buvo, tiek ir yra mobilumo evoliucijos viršūnė.

Tad prasukame istoriją keliasdešimt metų į priekį – šiandien Indijoje „Royal Enfield“ motociklai gaminami jau trijose gamyklose, o pardavimų apimtys pernai siekė įspūdingus 846 000 vienetų! 2015 metais indai įsigijo Anglijos inžinierinę kompaniją ir su jų pagalba sukūrė naujos kartos dvicilindrius variklius (nes „kepamų“ Indijoje motorų ištakos siekė Čerčilio ir Gandžio laikus), skirtus Europos rinkai.

O tai, kas gavosi, debiutavo Europoje dviejų motociklų pavidalu – „Interceptor“ ir „Continental GT“. Abiejų varikliai vienodi – nauji, oru ir alyva aušinami dviejų cilindrų 648 cm3 motorai su įpurškimu, pasiekiantys 47 AG ir 52 Nm. Ne kažin kokia galia, bet šie motociklai sukurti ramiam („Interceptor“) ir stilingam („Continental GT“) važiavimui – tą sufleruoja ir siaura 130 mm pločio galinė padanga.

Tad jei neieškote akis ir smegenis sprogdinančios dinamikos, jie puikiai tinka puikiam pasivažinėjimui mieste ir užmiestyje – variklio sukimo momento kreivė užtikrina, kad galios nepritruks itin plačiame diapazone, lengvai įspaudžiama sankabos rankenėlė patogi naudotis, o komfortiška pakaba tausoja sėdimąją ir rankas. Papildomą ramybę kelyje užtikrina standartinė ABS sistema.

Šie motociklai – puikus pasirinkimas ieškantiems klasikinio motociklo arba tiems, kas paskutinį kartą jais važinėjo jaunystėje. Tad jei tik patinka išvaizda („GT“ modeliui tiesiog verkiant reikia veidrodėlių rankenėlių galuose ir „reiserinės“ vienvietės sėdynės), už saikingą (nuo 6200 eurų) kainą galima įsigyti puikų ir naują legendinės markės motociklą visiems gyvenimo atvejams, išskyrus vieną.

Nes jei mėgstate išvykas į gamtą, tada jums verta pamąstyti apie „Himalayan“ (4790 eurų). Aišku, su 24 AG vieno cilindro 411 cm3 varikliu ir maksimaliu 120 km/h greičiu tolimose distancijose labai nepriskubėsi, tačiau važinėti miško ir laukų keliais ir takeliais jis tiesiog tobulas – iš visų trijų motociklų būtent šis modelis man sukėlė pačius šilčiausius jausmus. O motociklizme jausmai ir yra svarbiausi, ar ne taip?

Daugiau apie „Interceptor“, „Continental GT“ ir „Himalayan“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.