Sulig naujos, ketvirtosios, kartos modelio pasirodymu, „Toyota“ siekia, jog populiariojo „Yaris“ vairuotojui pavyktų ne tik nuvykti iš taško A į tašką B, bet ir esant poreikiui – užčiuopti automobilio pulsą. Ir sprendžiant iš pirmojo pasimatymo su naujuoju „Yaris“ – „Toyota“ juda reikiama linkme.

Naujas. Absoliučiai.

Visapusiškai naujas automobilis – nėra itin dažnas reiškinys. Įprastai, tam tikras naujas modelis labiau primena tik gerokai patobulėjusią senojo modelio versiją. Žiupsnelis makiažo priekinėje dalyje, keletas naujų technologijų viduje ir vuolia – turime „naują“ modelį. Tik ne šį kartą.

„Toyota“ pristatydama naujos kartos „Yaris“ ne vieną kartą pabrėžė, jog tai – visiškai naujas automobilis. Ir nei mes, nei jūs neturėtumėte tuo abejoti.

Pradėti reikėtų nuo to, jog „Toyota“ sugebėjo atsispirti visuotinei automobilių augimo pagundai. Nepaisant apgaulingos išvaizdos, kuri sukuria didesnio automobilio įspūdį, ketvirtoji „Yaris“ iteracija yra 5 milimetrais trumpesnė bei 40 milimetrų žemesnė, bet tuo pačiu jis yra 50 milimetrų platesnis. Tokį patį prieaugį užfiksavo ir ratų bazė – šis pakitimas yra bene svarbiausias, kai ateina metas diskusiją pakreipti link interjero erdvės, kurios automobilyje netrūksta. Tiek priekyje, tiek gale be didelių problemų, vienas po kito, įsipatogindavo iš skirtingų šalių atvykę žurnalistai, siekdami apčiupinėti kiekvieną naujo „Yaris“ milimetrą. Įsitaisėme ir mes. Iš pradžių ant galinės sėdynės ir vėliau – įsliūkinome ir į vairuotojo vietą, kuri maloniai nustebino dėl dviejų priežasčių.

Pirmoji priežastis – gerokai mielesnė vairuotojo vieta. Jeigu ankstesniame „Yaris“ sėdėdavai kaip ant taburetės ir jausdavaisi įkalintas ribotų galimybių pasaulyje, naujajame džiugina naujos formos vairas, keliomis kryptimis reguliuojama vairo kolonėlė ir galimybė net 60 mm žemiau nuleisti vairuotojo sėdynę. Šis sprendimas patenkins dviejų tipų pirkėjus: tų, kurie mėgsta sėdėti, lyg sportiškame automobilyje, ir tų, kuriems gamta davė ilgas kojas ir rankas. Žinoma, Arvydas Sabonis norėdamas tilpti į šią mašiną iš pradžių turėtų pašalinti priekyje sudėtus sostus ir atsisėsti ant galinės sėdynės, bet bendrame šios klasės kontekste „Yaris“ atrodo labai konkurencingai.

Tą patį būtų galima pasakyti ir apie interjero struktūrą bei technologijų pasirinkimą – šį kartą „Yaris“ primena ne japonišką, bet europietišką, o tiksliau – prancūzišką automobilį, bet atsižvelgiant į tai, jog „Yaris“ jau daugelį metų gaminamas ne bet kur, o Prancūzijoje, nebereikėtų stebėtis šios šalies įtaka.

Įmantresnės vidinių durų apdailos formos, žavūs, du ciferblatai prietaisų skydelyje bei naujos formos priekinės sėdynės su „Toyota“ automobiliuose nematytais raštais džiugina ir priverčia į automobilį žiūrėti kaip daugiau emocijų teikiantį hečbeką, o ne tik didžiulę dėžę ant ratų. Net ir žvelgdami į patį automobilį galvosite, jog jis ne iš tolo neprimena iki šiol matytų „Toyotų“. Putlios ir netgi truputėlį agresyvios formos, vėlgi, labai primena „Peugeot“ bei „Citroen“ kūrinius.

Ketvirtos kartos hibridinė pavara

„Toyota“ drąsiai galime pavadinti hibridinės pavaros pioniere. Technologijos, kurios teikiamais privalumais džiaugiasi milijonai vairuotojų, o tiksliau – daugiau nei 14 mln. Būtent tiek hibridinių automobilių „Toyota“ pardavė visame pasaulyje nuo 1997 metų. Vien 2,5 mln. Hibridų važinėja senajame žemyne, iš kurių net 500 000 dėvi „Yaris“ vardą.

Akivaizdu, jog hibridinę pavarą turintis „Yaris“ yra labai patrauklus produktas daugeliui europiečių, bet ar tuo reikėtų stebėtis? Ko gero, kad ne.

Naujos kartos "Toyota Yaris" sieks tapti didmiesčio gyventojų numylėtiniu. Aivaro Grigelevičiaus nuotr.

„Toyota“ įgavusi pasitikėjimą savo hibridine pavara, naujos kartos „Yaris“ modelyje montuos jau ketvirtosios kartos hibridinę pavarą, kurią sudarys 1,5 litro, trijų cilindrų benzininis variklis, veikiantis Atkinsono ciklu, bei ličio jonų baterija, leisianti ilgiau ir dažniau nenaudoti vidaus degimo variklio. Be to, „Toyota“ sprendimas iškeisti nikelio-metalo hibrido akumuliatorius leido atsikratyti nereikalingo viršsvorio bei padidino bagažinės tūrį, nes dabar ličio jonų baterija guli praktiškai po galinėmis sėdynėmis.

Žvelgdami į naująjį variklį ar ličio jonų bateriją, bendrovės atstovai džiaugėsi, jog skirtinguose didmiesčiuose išbandyti hibridinio „Toyota Yaris“ prototipai didžiąją dalį laiko judėjo naudodami išskirtinai elektros energiją. Net jeigu išvažiuosite į užmiestį ar greitkelį, hibridine pavara vidaus degimo variklio galės nenaudoti net ir tada, kai važiuosite 130 km/val. greičiu. Ko gero tik, kai atleisite akceleratorių ir tik tada, kai riedėsite nuo kalno, o ne kai važiuosite pastoviu greičiu.

Nors bendrovės atstovai tikslių jėgainės parametrų neatskleidė, mums ant lėkštutės buvo pateikti tik keli džiuginantys faktai: 20 procentų sumažėjęs apetitas degalams bei 20 procentų sumažėjusi CO2 emisija, dyzeliniams varikliams nenusileidžiantis suspaudimo laipsnis ir 15 procentų padidėjęs hibridinės jėgainės pajėgumas.

Jeigu esate senamadiškų pažiūrų – ne problema. „Yaris“ bus galima įsigyti su tradicinės komponuotės vidaus degimo varikliais, kurių tūris sieks 1 arba 1,5 litro. Nepriklausomai nuo to, kurią jėgainę pasirinksite, kiekviena iš jų bus poruojama su bepakopę („CVT“) pavarų dėže.

Automobilio pristatymo metu „Toyota“ bendrovės atstovai taip pat nemažai dėmesio skyrė pažindinimui su naujomis „Yaris“ galimybėmis kelyje.

Prezentacijos metu bendrovės atstovai teigė, jog automobilis pasižymi žemesniu gravitacijos centru, mažesniu svoriu, geresniu svorio paskirstymo tarp ašių koeficientu, naujo dizaino „MacPherson“ kolonomis priekyje su papildomu stabilizatoriumi. Tuo tarpu gale pūpso daugelio gamintojų pamėgta torsiono tipo pakaba.

Didžiąją dalį teiginių „Toyota“ vadovai sugebėjo pagrįsti ir parodyti tiksliai kur buvo atlikti ryškiausi pokyčiai. Tiesiog užteko prieiti prie „Yaris“ modelio skeleto, kuriame buvo matyti elementai, įprastai besislepiančius po kėbulo dalimis.
Vis dėlto, kai atėjo metas įvardinti su svarbius faktus: tikslų svorio paskirstymo koeficientą tarp ašių bei automobilio svorį, „Toyota“ atstovai įvardijo tik orientacinius parametrus, kurie yra: 70:30 svorio paskirstymas tarp ašių bei maždaug iki 20 kilogramų sumažėjęs svoris.

Naujos kartos "Toyota Yaris" sieks tapti didmiesčio gyventojų numylėtiniu. Aivaro Grigelevičiaus nuotr.

Pirmasis įspūdis – geras, bet...

„Toyota“ sprendimas pristatyti modelį Amsterdame nebuvo netikėtas. Juk tai tankiai apgyvendintos šalies sostinė, kurioje kompaktiški automobiliai yra be galo populiarūs. Štai – praėjusiais metais pats populiariausias naujas automobilis Olandijoje buvo „Volkswagen Polo“, o už jo išsirikiavo „Kia Picanto“, „Ford Fiesta“, „Opel Karl“ ir „Volkswagen Up!“.

Jeigu „Volkswagen“ praėjusiais metais šioje šalyje sugebėjo parduoti beveik 15 tūkst. „Polo“, tai „Toyota Yaris“ pasirodymas 2018-ais metais buvo gerokai kuklesnis – vos 2410 vienetų arba 4517 vienetų mažiau negu 2017 metais tuo pačiu laikotarpiu, tad kaip matote patys – naujos kartos „Yaris“ tikrai turi užtektinai erdvės kopiant link klasės lyderių, dėl kurių žmonės labai dažnai ignoruoja „Toyota“ markės pasiūlymą.

Vis dėlto, galutinį verdiktą šiam automobiliui galėsime skirti tik tada, kai „Toyota“ paskelbs naujos kartos „Yaris“ kainą, detalesnes technines charakteristikas ir žinoma – kai „Yaris“ praeis galutinį homologacijos procesą ir gausime progą jį išbandyti bendro naudojimo keliuose.