Šlovė iš praeities

Japonijoje kaip „Celica XX“ karjerą pradėjusi „Supra“ bėgant laikui ir pritaikant atnaujinimus buvo pervardinta net kelis kartus. Visai netrukus nuo produkcijos pradžios ji buvo vadinama „Toyota Celica Supra“, o 1986 metais, kai pasirodė trečioji modelio karta, „Supra“ ir „Celica“ pavadinimai buvo atskirti.

Iš tiesų trečioji karta jau sufleravo kur link juda gamintojas. Praėjus metams po trečiosios kartos pasirodymo, 1987 m., jau buvo išleista „Supra Turbo“. Šis modelis tapo dar galingesnis, kai pasirodė pirmosios modelio versijos su 1JZ – 2,5 l šešių cilindrų eilėje varikliais. Visgi tai buvo dar ne viskas. 1993 m. pasirodė garsioji ir labiausiai išpopuliarėjusi ketvirtoji karta, o kartu su ja, ir garsusis 2JZ – 3 l šešių cilindrų eilėje variklis.

Šis modelis tapo ikona, kurios populiarumo nesumažino ir 2002 m. nutraukta jos gamyba. Įvairūs automobilių entuziastai „Supras“ pradėjo modifikuoti, o pačio modelio kaina tapo didesnė nei tada, kai modelis buvo parduodamas. Nors po 2002 m. daugelis manė, kad tai jau viskas, dar 2017 m. pasklido kalbos, kad modelio gaminimas bus pratęstas. Gerbėjų džiaugsmui, tokia diena išaušo.

Grėsminga, tačiau maloni

Naujoji „Toyota Supra“ gerokai pasikeitusi – įgijo ryškesnes formas, tapo labiau kampuota ir piktesnė, atsirado daugiau ir didesnės oro angos. Tačiau tai nereiškia, kad ją galima supainioti su kitu modeliu. Tenka pripažinti, kad „Supra“ vis vien išliko atpažįstama. Automobilio išvaizda – ekspresyvi ir traukianti akį, o tai geriausiai parodo pro šalį einančių ar važiuojančių žmonių reakcijos bei skirto dėmesio kiekis. Modelyje taip pat daug dėmesio skirta aerodinamikai.

Įsėdus į automobilio vidų, pirmiausia, ką verta paminėti – itin patogios, apglėbiančios sėdynės. Inžinieriai išties pasistengė, kad automobilyje, net ir nevažiuojant, sėdėti būtų gera ir patogu. Visgi tai, ką vairuotojas mato prieš save, labiau primena BMW bei „Toyota“, tačiau tai jokia naujiena, ar ne?

„Toyota“ kurdama naująją „Suprą“ nusprendė bendradarbiauti su BMW, tad automobilių gamintojai surėmė pečius ne tik dėl naujo „Supra“ modelio, bet ir dėl naujo BMW Z4. Tačiau apie tai kitą kartą.

"Toyota Supra"
Foto: Vytautas Pilkauskas

Kitas, nereiškia, kad blogesnis

Kalbant apie interjerą, svarbu paminėti, kad inžinieriai čia kaip reikiant pasidarbavo. Automobilio apdailos minkštos, malonios liesti, o multimedija lengva ir patogu naudotis. Tačiau apie tai neišsiplėsiu, nes tikriausiai sutiksite, kad šiame automobilyje svarbiausia yra tai, kaip jis važiuoja ir valdosi.

Bendradarbiavimo su BMW pasekmė – naujas variklis. Legendinio 2JZ nebeliko, tad naujosios „Supros“ širdis plaka naujo 3 l šešių cilindrų eilėje benzininio variklio, su dviejų kanalų turbokompresoriumi, ritmu. Automobilio galia siekia 335 AG (250 kW) ir 500 Nm, o tai „Suprai“ iki 100 km/val. leidžia įsibėgėti per 4,3 sekundės. Kaip tai jaučiasi realiame gyvenime? Smagiai.

Iš tiesų, žodis „smagiai“ labai gerai apibūdina vairavimo patirtį. „Supra“ bėgėjasi sparčiai, yra vikri ir valdosi išties maloniai ir gerai. Dėl žemo svorio centro, plačios tarpvėžės ir trumpos bazės net ir didesniu greičiu sukant posūkį automobilis ant kelio laikosi stabiliai, o vieninteliai „užpakaliuko pakraipymai“ jaučiami tada, kai pajudant iš vietos akceleratoriaus pedalas nuspaudžiamas iki dugno. Žinoma, spaudžiant daugiau, degalų sąnaudos taip pat kyla, todėl kompiuteris paskaičiavo, kad važiuojant sparčiau, automobilis sunaudoja 15l /100 km.

Viskas vardan vairuotojo patirties

Dar daugiau pojūčių galima patirti įjungus „Sport“ režimą, kai automobilis kiekvienam prisilietimui prie akceleratoriaus tampa dar jautresnis. Pedalo jautrumas apskritai sužavėjo nuo pirmų spustelėjimų, mat jokio uždelsimo čia nėra ir automobilis visą laiką yra pasiruošęs iškart vykdyti tai, ko panorėsite. Tiesa, „Sport“ režimas paaštrina ir automobilio skleidžiamą garsą, kuris – it melodija automano ausims: pokši, šaudo ir kitaip džiugina širdį.

Didelės liaupsės „Toyota“ inžinieriams tenka ir dėl amortizacijos bei pakabos darbo. Pakaba standi, gana kieta, bet ne per daug, todėl automobilis, užkietėjusiam entuziastui, galėtų pakeisti ir kasdienį automobilį. Žinoma, labiausiai šio modelio potencialą išnaudoti būtų galima lenktynių trasoje. Nors gamintojo atstovai teigia, kad jos vieta miestų gatvėse, mat lenktynėms sukurta speciali versija, tam išdrįsiu paprieštarauti. Kodėl? Nes kaip ir minėjau, tai iš tiesų smagus automobilis, kuriuo norisi važiuoti greičiau, kaip ir posūkiuose – greitėti, o ne stabdyti.

Tiems, kurie neįsivaizduoja kelionių be muzikos, turėtų patikti ir JBL garso aparatūra, kuri iš tiesų kokybiškai atkuria muzikos garsus ir padeda užgožti išorinius garsus, jei to norisi.

Gamintojo atstovai teigė, jog naujosios „Supra“ kaina prasidės nuo 64400 eurų, o bandyto modelio kaina – 67450 eurų.