Kai prieš penkis metus testavau tada tik pasirodžiusį naujos kartos „Passat“ (apžvalgą galite perskaityti čia), jam neslėpiau simpatijų – didelis sedanas buvo viena koja „premium“ segmente tiek savo subalansuota išvaizda, tiek važiavimo savybėmis, tiek ir pažangia multimedijos sistema.

Bet vos penki metai ir pasaulis verčiasi žemyn galva. Dideli sedanai lieka aktualūs tik korporatyviniams pirkėjams, o konkurencija segmente tampa gerokai mažesnė. Kaip visada stabiliai laikosi žemesnės grandies biurokratams valstybiniuose konkursuose parduodamas „Škoda Superb“... ir daugiau kaip ir nėra apie ką rašyti (kalbant apie didesnius pardavimus), išskyrus jo bendrąplatformį „Passat“.

Neseniai pasirodė „Toyota Avensis“ modelį pakeitęs „Camry“, bet akivaizdu, kad tai – ne konkurentas, nes pastarasis akivaizdžiai stengsis vilioti pirkėjus savo išskirtinumu ir „Lexus“ artimomis technologijomis (kaip jam tai seksis – kitas klausimas). Dar vienas toks „noriu būti premium“ yra „Peugeot 508“, bet tai daugiau tinka tik kalbant apie kainą, nes daugiau svaresnių priežasčių, pagrįsti šias ambicijas, nematyti. Yra ir tokie modeliai kaip „Renault Talisman“, „Ford Mondeo“, „Opel Insignia“, bet visgi apie ką mes čia? Apsidairykite gatvėje ar daug jų matote? Taigi – šiandien visiems reikia SUV.

Jei kalbėti faktais, tai pernai Lietuvoje parduoti 745 „Passat“ (ir 142 „Arteon“), 508 „Superb“, 425 „Avensis“ (tebūnie jam lengva žemelė), 214 „Opel Insignia“ ir 184 „Subaru Outback“ – visų kitų šio segmento modelių pardavimai vos peržengia ar net nesiekia 50 vienetų per metus. Žinoma, visada smagu turėti alternatyvas, bet panašu, kad ir patys gamintojai Europoje vynioja savo D segmento sedanų ir universalų programas.

Tad žiūrime ką turime – vidutinės ir didelės klasės ir ne premium segmento sedano ir universalo sinonimu Europoje realiai lieka „Passat“ ir jam giminingas „Superb“. O kiti – tik rangu aukštesni to paties koncerno „Audi“ A4 ir A6 modeliai, 3 ir 5 serijos BMW ir C bei E klasės „Mercedes“. Tad niekur nesidėsi – norint išlikti šiame segmente, turi siūlyti viską geriausią. Ir atnaujintas „Passat“ tikrai turi ką pasiūlyti.

Nuo šiol jis mūsų rinkoje parduodamas dviejų skirtingų komplektacijų – „Business“ ir „Executive“, taip pat papildomai galima „R-Line“ apdaila. Visi modeliai turi LED žibintus, pabrėžiant modelio vardą dabar jis užrašytas plačiai per vidurį ant bagažinės durelių. Dar pasikeitė buferiai ir išvaizdoje atsirado efektinga žalia „Bottle Green“ spalva.

Atnaujintas "Volkswagen Passat": ar atsiras alternatyva?
Foto: Jurgis Paplaitis

Salone pasikeitimų nėra daug. Vienas pastebimesnių – analoginį laikrodį pakeitęs modelio pavadinimo užrašas, taip pat naujos išvaizdos vairas. Dar naujos apdailos kombinacijos, skaitmeninis, keičiamos išvaizdos ir didesnės raiškos nei anksčiau ekranas.

Žinoma, ir dar daugiau junglumo paslaugų su „We Connect“ – nuo nuotolinio automobilio atrakinimo, informacijos apie jį pateikimo (veikia Lietuvoje) iki nemokamo parkavimo ir prekių pristatymo į paliktą automobilį (neveikia Lietuvoje). Taip pat ir „Hello, Volkswagen“ – pagrindinių funkcijų valdymas įprastomis komandomis, kadangi balso komandos realiu laiku yra apdorojamos debesijos duomenų bazėje (sistema veikia ir be interneto, tik supranta mažiau komandų).

Galios departamente vienas įdomesnių – 160 kW (218 AG) iš tinklo įkraunamas „Passat GTE” su 13 kWh talpos akumuliatoriumi (buvo 9,9 kWh), galintis iki 56 kilometrų (gamintojo duomenimis, WLTP) nuvažiuoti vien tik elektra. Benzininiai TSI motorai pasiekia nuo 150 iki 272 AG – akivaizdu, kad pats paklausiausias bus bazinis variklis. Dyzeliniai TDI motorai pasiekia nuo 120 iki 240 AG – iš jų labiausiai išsiskiria naujas „2.0 TDI Evo“ 150 AG variklis, pasižymintis itin maža CO2 emisija (tam naudojamas dvigubas SCR sistemos konverteris ir dvigubas „AdBlue“ tirpalo dozavimas).

Daugiau apie atnaujintą „Volkswagen Passat“, kurio kaina prasideda nuo 25 830 eurų, žiūrėkite vaizdo medžiagoje.