Vokietijos automobilių gamintojai išties pasižymi itin plačiomis modelių gamomis, štai BMW turi itin plačią X modelių gamą, „Audi“ gali pasigirdi didele Q modelių šeima, o štai „Volkswagen“ taip pat neatsilieka ir siūlo kelių dydžių miesto visureigius – didžiausią „Touareg“, vidutinius „Tiguan“ ir „T-Roc“ bei mažiausią „T-Cross“. Būtent šis, neseniai pristatytas šeimos pagrandukas, turėtų patenkinti tų vairuotojų poreikius, kuriems nereikia didelio automobilio, tačiau norisi važiuoti ne tik asfaltu, tačiau ir nusukti nuo pagrindinio kelio.

Geriau, nei galima tikėtis

Vos pamačius „T-Cross“ galima nuspėti, kad automobilis yra pakankamai vikrus, o atsisėdus prie vairo tuo galima ir įsitikinti. Bandytas modelis turėjo 1 l darbinio tūrio turbobenzininį variklį suporuotą su 7 laipsnių DSG pavarų dėže ir išvystantį 115 AG (85 kW) bei 200 Nm galią.

Kaip liaudies išmintis byloja: svarbu ne ūgis, o smūgis, tad nors variklio tūris nedidelis, mažasis „T-Cross“ bėgėjasi pakankamai maloniai. Akceleratoriaus pedalas yra gana jautrus, todėl nors šioks toks uždelsimas yra – jis nėra didelis. Jei bėgėtis norisi dar greičiau, galima įjungti „Sport“ režimą. Didesnis slėgis turbinoje automobilį paverčia dar žvitresniu. Na, o jei norisi pajusti visą vairavimo malonumą, siūlyčiau pasirinkti „Manual“ funkciją leidžiančią pavaras keisti šalia vairo esančiomis mentelėmis. Pasirinkus tokius nustatymus iš tiesų galima pamiršti, kad po variklio gaubtu dirba tik vieno litro motoras. Tiesa, šis „Volkswagen“ krosoverių pagrandukas burzgia taip pat gana maloniai.

Degalų sąnaudos taip pat nėra itin didelės. Automobilis skaičiuoja, kad užmiestyje jam reikia 6,7 l/100 km, mieste – 7,8 l/100 km, o važiuojant mišriomis sąlygomis – 7,1 l/100 km. Tiesa, gamintojas deklaruoja mažesnes degalų sąnaudas, kurios varijuoja apie 5 l/100 km.

Tik ant asfalto

Modelis nėra itin „minkštas“, bet ir nėra per „kietas“, todėl pakabos standumas jaučiamas tiek posūkiuose, tiek važiuojant per nelygumus, tačiau malonų lingavimą taip pat galima pajusti. Vis tik nustebino gamintojo pasirinkimas – modelis gale neturi nepriklausomos pakabos, o tai reiškia, jog automobilio galinę ašį jungia „balkis“ (svirtis), o toks sprendimas komforto automobiliui neprideda. Iš tiesų, pabandžius išvažiuoti į bekelę, važiuojant net ir nedideliais nelygumais, jie yra gana gerai juntami, o privažiavus didesnius kelio iškilimus ir įdubimus galima pasijusti it karuselėje, kuri nuolat siūbuoja. Komforto pojūtį mažino ir ganėtinai prasta garso izoliacija.

Vis tik kas iš tiesų nustebino – ratų pasukamumo kampas. Riboto ploto apsisukimo vietose „T-Cross“ be jokio vargo apsisuka ar išsuka nė nekeldamas minties, kad teks jungti atbulinę pavarą, stumtis atgal ir bandyti išsukti pasitaisius.

"Volkswagen T-Cross" / Eglės Girdenytės nuotr.

Kietas, bet draugiškas

Keista pasirodė ir tai, jog automobilio viduje panaudotos medžiagos yra kietos ir gana pigios. Vienintelė minkšta vieta automobilio viduje – sėdynės, kurių nepatogiomis nepavadinčiau, tačiau surasti patogią sėdėjimo poziciją, taip pat užtruko. Tiesa, nors automobilis nėra itin didelis, vietos tiek priekyje, tiek gale yra pakankamai, o norint erdvę salone padidinti, galima atsistumti galines sėdynes. Taip keleiviai gale gali turėti dar daugiau vietos.

Visgi, nors salono apdailos didelio įspūdžio nepaliko, multimedija yra patogi naudoti, funkcijos išdėliotos aiškiai, todėl reikiamą informaciją ar nustatymus rasti nėra sunku. Automobilio junglumas taip pat yra geras, todėl nesunku automobilio multimediją susieti su bet kokiu įrenginiu. Patiko ir tai, kad itin nesunkiai kiekvienas vairuotojas gali susikurti sau norimą aplinką – ryškesnį ar blausesnį panelės ir kojų apšvietimą sutemus.

Dar šiek tiek kritikos šiam modeliui galima skirti ir dėl to, kad švelniai uždaryti durelių tiesiog neįmanoma, na, arba bent jau ne iš pirmo karto. Iš teisų, norint uždaryti automobilio dureles, jas reikia ganėtinai stipriai trenkti, o tai, gal yra poreikių ar skonio reikalas, tačiau mane ganėtinai erzino.

"Volkswagen T-Cross" / Eglės Girdenytės nuotr.

Saugumas – pirmiausia

Žinoma, galima kalbėti, kas patiko, o kas nelabai, tačiau tikrai verta paminėti tai, kad šis modelis kaip pridera atlieka savo darbą stengdamasis išlikti tarp juostų ar apsaugoti vairuotoją ir keleivius nuo priekinio susidūrimo. Apskritai automobilio saugos funkcijos veikia nepriekaištingai. Kituose modeliuose galima pastebėti, jog ne visada automobilis praneša, kad aklojoje zonoje važiuoja kita transporto priemonė, tačiau „T-Cross“ čia klaidų nedaro.

Iš tiesų automobilis itin jautriai reaguoja ir į tai, jei priekyje važiuojantis automobilis stabdo, o šio modelio vairuotojas nesiima jokių veiksmų. Tokiu atveju „T-Cross“ nė neabejodamas imasi iniciatyvos ir pradeda stabdyti pats.

Tuo, kaip automobilis stengiasi išlikti tarp juostų, taip pat gali pasigirti ne visi. Kiti modeliai be vargo leis jums kirsti liniją ir išvažiuoti į kitą eismo juostą apie tai pranešdami tik pyptelėjimu ar vibracija, vis tik priartėjus prie linijos „Volkswagen“ pagrandukas pats drąsiai suka vairą ir išlaiko save, o kartu ir visą ekipažą, reikiamoje juostoje.

"Volkswagen T-Cross" / Eglės Girdenytės nuotr.

Nei daug, nei mažai, bet už nemažai

Tiesa, apskritai, šio modelio bazinė įranga nėra skurdi, mat iškart galite gauti LED žibintus, dviejų zonų klimato kontrolę, adaptyvią kruizo kontrolę, eismo juostos palaikymo funkciją, avarinio stabdymo sistemą bei „eCall“ – mygtuką, kurio paspaudimu galite išsikviesti pagalbą. Vis tik galinio vaizdo kamera, beraktė atrakinimo ir užvedimo sistemos, įspėjimo apie automobilį aklojoje zonoje sistema bei automatinio ilgųjų šviesų įjungimo ir išjungimo sistema yra tik papildomoje įrangoje.

Automobilio ilgis – 4108 mm, plotis – 1782 mm, ratų bazė – 2551 mm, o prošvaisa – 190 mm. „T-Cross“ bagažinė nėra itin didelė ir tikrai netiks keturių asmenų šeimos kelionei, tačiau kasdienėms reikmėms ten vietos – per akis. Bagažinės talpa – 455 l, o jei vietos vis tik reikia daugiau, galima atlenkti galinių sėdynių atlošus ir kaip mat bagažinės tūrį padidinti iki 1281 l.

Naujojo „Volkswagen T-Cross“ kainos prasideda nuo 15 990 eurų su PVM, o bandyto modelio kaina – 28 310 eurų su PVM. , kuri, tiesą pasakius, verčia pasidairyti ir į kitų gamintojų siūlomas krosoverių gamas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (53)