Praėjusiais metais lenktynėse šonaslydis baigėsi įspūdingai. Gediminas Ivanauskas-Ivanulė sugebėjo automobiliu palįsti po atitvarais ir išlėkti iš trasos, per plauką neužkliudyti pievoje stovėjusių žmonių. Tad šiemet trasos trajektorija parekoguota, kad būtų saugesnė.

Nepaisant to, G. Ivanauskas, pradėjęs savo kvalifikacinius važiavimus, kaip juokavo varžybų organizatorius Linas Ramoška, nusprendė su atitvarais „pasisveikinti“. Praslydęs šonu taip arti atitvarų, kad prižėrė pilną trasą akmenų, jis trumpam sustabdė čempionato kvalifikaciją.

Neišsiteko trasoje ir estas Henri Kivimagi. Su BMW automobiliu šonu slystantis sportininkas apsisukdamas važiavo plačiau ir kabino ne tik atitvarus, bet ir akmens vatos maišą. Tai lėmė, kad važiavimą estas užbaigė susilaužęs automobilio bagažinę.

Po kvalifikacinių važiavimų aukščiausiai iškilo ne veltui stipriausiais vadinamų šonaslydininkų trejetukas. Daugiausiai taškų surinko Europos drifto čempionate važiuojantis Benediktas Čirba, PRO lygos atstovas. Jo važiavimus teisėjai įvertino skyrę 90 taškų. Nedaug nuo jo atsiliko Andrius Vasiliauskas, kurio slydimą šonu teisėjai įvertino 87 taškais.

Netrūko netikėtumų

TOP 32 kova buvo ganėtinai trumpa, mat kvalifikavosi 21 šonaslydininkas. Nepaisant to, netikėtumų čia netrūko. Štai G. Ivanauskas, kad ir kaip stengėsi, padarė klaidų ir neįveikė esto Ao Vaida, ir į TOP 16 kovą nebepateko.

Nepasisekė ir Pauliui Petraičiui, kuris į porinius važiavimus pateko su esu Henri Kivimagi. Nepaisant to, kad lietuvis stengėsi kaip reikiant, neatlaikė jo automobilio reduktorius ir sprogo. Trasoje išbėgo tepalai ir trumpam teko stabdyti važiavimus.

Teisėjai šios poros važiavimą įvertino vienodai, tad lenktynininkai turėjo pakartoti kovą. Visgi pagal taisykles, remontui skiriama vos 5 minutės – per tiek laiko P. Petraitis nebūtų spėjęs sugrįžti į trasą. Tad H. Kivimagi skirtas techninis laimėjimas ir jis pateko į TOP 16 kovas.

TOP 16 kovos, nors ir karštos, pilnos dūmų, buvo ganėtinai nuspėjamos ir sąlyginai ramios. Teisėjams pavyko užfiksuoti vos kelis kontaktus ir jų išprovokuotas, klaidas. Daugiausiai klausimų kilo po Donato Macpreikšo ir Henri Kivimagi kovos. Mat D. Macpreikšui bevažiuojant nusimontavo padanga ir, pagal taisykles, keisti ratų slėgio negalima, tad lietuviui buvo viso labo du pasirinkimai: važiuoti taip, kaip yra, arba prašyti priešininko leidimo užsimontuoti padangą. Estas H. Kivimagi sutiko, kad lietuviui būtų pripūsta padanga, ir, po karšto ginčo su teisėjais, su tokiu sprendimu sutiko ir jie.

"GERA DOVANA DRIFT" varžybos

Kontaktų kupina TOP 8 kova

Į TOP 8 kovas pateko pajūrio velniu pravardžiuojamas Valdas Vindžigelskis, Benediktas Čirba, estai Mikhel Norman Tults ir H. Kivimagi, latvis Janis Jurka, Andrius Vasiliauskas, Arūnas Černevičius, Giedrius Zabulionis

Pirmiems važiuoti tako B. Čirbos ir J. Jurkos duetui. Pirmasis priekyje važiavo lietuvis ir jau pirmuoju važiavimu parodė, ką moka geriausiai – latviui iš paskos buvo sunku net suspėti. Tačiau antruoju važiavimu šiek tiek suklydo ir B. Čirba, nors, nepaisant to, klaidas spėjo ištaisyti. Tai lėmė, kad B. Čirba pateko į tolesnę kovą – pateko į TOP 4.

Antra pora tapo A. Černevičius ir G. Zabulionis. Visgi iš paskos sekdamas G. Zabulionis atsiliko, tad padarytas klaidas teko taisyti antrame važiavime. Čia jau A. Černevičius ėmė klysti – per daug išvažiavo į trasos vidurį, išdaužė kūgelius ir teko bandyti taisytis. Matyt, tai lėmė, kad į tolesnę kovą pateko G. Zabulionis.

"GERA DOVANA DRIFT" varžybos

Trečiasis porinis važiavimas buvo – Valdo Vindžgelskio ir Andriaus Vasiliausko dueto. Po pirmojo važiavimo ir teisėjai, ir organizatoriai kraipė galvas – kova buvo itin lygi. Antruoju važiavimu į priekį stoti teko V. Vindžigelskiui, o A. Vasiliauskui – sekti iš paskos. Tačiau čia A. Vasiliauskas sustojo – netikėtai užklupo techninės problemos. Pasirodo, šonaslydininko automobilio anglies pluošto kardanas tiesiog lūžo pusiau. Kas lėmė, kad V. Vindžigelskis iškeliavo į tolesnę kovą.

Ketvirtos poros – Mikhel Norman Tults ir H. Kivimagi – važiavimas prasidėjo netikėtu prašymu – estas M. Norman Tults paprašė jam duoti penkias minutes laiko automobilio remontui. Ši taisyklė itin griežta, mat vos mechanikai prisiliečia prie automobilio, tuojau pradedamas skaičiuoti laikas ir, pasibaigus jam, šonaslydininkas privaloma tvarka turi stovėti prie starto linijos. Estijos lenktynininkas kalbėjo, kad jis yra priverstas patikrinti stabdžių sistemos slėgį.

Prasidėjus kovai, pirmasis suklydo H. Kivimagi, brūkštelėjęs atitvarą ir nunešęs savo galinį buferį. Antruoju važiavimu duetas vos išvengė kontakto dar iniciacijoje. Tačiau antruoju važiavimu suklydo M. Norman Tults. Visgi klaida nebuvo tokia didelė, tad jam pavyko išsiveržti į TOP 4 kovą.

Klaidos paskutinę akimirką

B. Čirba ir G. Zabulionis tapo pirmuoju duetu, pradėjusiu TOP 4 kovas. Kaip komentavo L. Ramoška, čia G. Zabulionis įdėjo daug jėgų, mat važiavo greičiau nei įprastai važiuoja. Antruoju važiavimu sekti G. Zabulionį teko B. Čirbai. Kova buvo karšta iki paskutinių centimetrų, tačiau teisėjai nusprendė, kad pergalė teko B. Čirbai.

V. Vindžigelskis stojo su M. Norman Tults. Važiavimas buvo įspūdingas, tačiau abu sportininkai padarė minimalių klaidų: Estijos šonaslydininkas pasirinko neteisingą trajektoriją, o V. Vindžigelskis stabdė kur kas anksčiau nei reikėjo. Antrame važiavime nutiko tai, ko nesitikėjo niekas, mat viename posūkių V. Vindžigelskis ėmė ir aplenkė Estijos atstovą. Lenkimų, nurodo taisyklės, šonaslydyje būti negali. Tai lėmė, kad M. Norman Tults laimėjo kovą.

Galiausiai dėl 3-4 vietų kovoti stojo G. Zabulionis ir V. Vindžigelskis, o dėl 1-2 vietos susikovė B. Čirba ir M. Norman Tults.

Akistata dėl 3-4 vietos buvo ypač įdomi. G. Zabulionis ir V. Vindžigelskis kautynėse privėlė klaidų, o antrajame važiavime klausimų kilo ir organizatoriams, ir teisėjams. Visgi pergalę išplėšė gausiai palaikomas Palangoje susirinkusių žiūrovų V. Vindžigelskis ir užėmė 3-ąją vietą.

M. Norman Tults stojus į kovą su B. Čirba, klaidų taip pat neišvengta. Po pirmojo važiavimo į trasą teko išbėgti organizatoriams, apsiginklavusiems šluotomis, ir nušluoti tai, ką du kaip reikiant įsisiautėję drifteriai trasoje pridirbo. Antrasis važiavimas buvo absoliučiai be klaidų – po tokios kovos stebintiems varžybas užgniaužė kvapą. Ir tik vėliau paaiškėjo, kad Estijos pilotui besileidžiant žemyn išlūžo automobilio ratas.

Galiausiai ant apdovanojimų pakylos paaiškėjo, kas gi pelnė 2-ąją ir 1-ąją vietas. Pasirodo, 2-ąją vietą pelnė M. Norman Tults, o B. Čirba tapo laimėtoju.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)