Nors „Camry“ – pats populiariausias D segmento atstovas pasaulyje, šioje klasėje Europoje „Toyota“ (beje, kaip ir kiti gamintojai) pasigirti neturėjo kuo. Kasmet šių didelių automobilių pardavimai vis labiau mažėjo ir gamintojo iš Japonijos automobiliai buvo ne išimtis.

Akivaizdu, kad didžiausioje Europos rinkoje Vokietijoje korporatyviniai pirkėjai rinkdavosi „Volkswagen Passat“ ir to paties koncerno „Škoda Superb“, tad japonų netenkino nei mažos jų modelio pardavimo apimtys, nei tai, kad šioje klasėje, kurioje dažniausiai įmonės perka ne vieną automobilį, stengiamasi pasiūlyti kuo pigesnių modelių.

Be to, „Avensis“ nebuvo siūlomas su hibridine pavara, o su dyzeliniu varikliu šiandien Europoje toli nenuvažiuosi – šalyse, kur tiek fiziniai, tiek ir juridiniai asmenys suinteresuoti rinktis mažiausiai taršius automobilius, didelis sedanas su įprastu vidaus degimo varikliu tiesiog neturėjo ateities. Tad sveikas sugrįžęs „Camry“ – gerokai didesnis ir prabangesnis modelis Europoje debiutuoja po 15 metų pertraukos ir yra siūlomas išskirtinai tik su hibridine pavara.

Viena koja „premium“ segmente

Pagamintas naudojant naują „Toyota“ TNGA platformą, jis ja dalinasi su jau išbandytu „Lexus ES“ modeliu – panašus, beveik 5 metrus siekiantis ilgis, tokia pati 218 AG hibridinė pavara. Bet daugiau panašumų ieškoti neverta – visgi tai yra skirtingų klasių atstovai. Ir tuo labiau neieškokite paralelių su „Avensis“ – „Camry“ tiek išvaizda, tiek ir apdaila yra visa klase aukštesnis automobilis.

Nauja platforma lėmė ir sportiškas formas – respektabiliai atrodantis žemas ir platus automobilis turi ir žymiai standesnį kėbulą, užtikrinantį kur kas geresnes valdymo savybes, tad nieko keisto, kad juo smagu važiuoti sportiškai. Tuo labiau, kad naujos kartos hibridinė pavara dabar kur kas korektiškiau reaguoja į akceleratoriaus paspaudimą, neerzindama su dinamika prasilenkiančiais aukštais sūkiais.

O dar akis džiugina kokybiškos apdailos medžiagos, dailus ir įdomiai atrodantis salonas – žinoma, siekiant diferencijuoti modelį nuo prabangesnio „Lexus“, didžiausias jam siūlomas multimedijos ekranas yra tik 8 colių, taip pat čia sumontuotas ne skaitmeninis keičiamos išvaizdos prietaisų skydelis, o klasikiniai analoginiai prietaisų rodmenys. Bet asmeniškai man prietaisų valdymas liečiamame ekrane netgi patogesnis nei „Lexus“, kuris turi atskirą valdiklį – akis bado tik visada kritikuojama nyki navigacijos sistemos grafika, taip pat japonai iki šiol nesiūlo „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ telefonų sąsajų.

Bet apie tai greitai pamiršti kai net po aktyvaus važiavimo kompiuteris rodo 6,6 l/100 km benzino sąnaudas – įspūdingai mažas tokio dydžio automobiliui. O dar vairo sistema užtikrina smagų ir tikslų vairavimą – savybę, už kurią ankstesnių „Toyota“ modelių, išskyrus sportiškus, tikrai nebuvo galima pagirti.

Ir, žinoma, gana adekvati kaina – jei modelio pristatymo metu buvo skelbiama, kad Lietuvoje jis kainuos nuo 31 200 eurų, tai dabar „Camry“ siūlomas nuo 28 500 eurų – kainų skirtumas nuo konkurentų su tradiciniais motorais tapo mažesnis. O žinant geras „Toyota“ komplektacijas – ir visai įdomus pasiūlymas ieškantiems didelio sedano.

Daugiau apie naują „Toyota Camry“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.