Jau nuo pat vaikystės technika domėjęsis Mindaugas Grigaitis žinojo, kad užaugęs bus mechaniku. Į darbą jis žiūrėjo kaip į hobį ir beveik du dešimtmečius domėjosi tik moderniausiomis technologijomis, pirmasis puldavo į mokymus, kad suprastų, kaip naujovės veikia.

Žinių siekis nuvedė į Norvegiją

„Visada domėjausi inovacijomis. O šiuo metu elektromobiliai nebėra tik mūsų ateitis. Tai jau dabartis. Norėdamas neatsilikti nuo naujų technologijų pradėjau ieškoti darbo būtent elektromobilių servise, kur yra reali galimybė įgyti praktikos remontuojant elektromobilius. Automobiliai yra mano gyvenimo būdas, hobis ir aistra. Ir visai nesvarbu, kuo jie varomi. Genda tiek elektriniai, tiek turintys vidaus degimo variklius, o man patinka techniką analizuoti mechaniškai“, – aiškino Mindaugas.

Patyręs specialistas sau patinkantį darbą rado Norvegijoje, autorizuotame „Tesla“ servise. Šioje šalyje mokestinė sistema ir infrastruktūra sutvarkyta taip, kad elektros variklius turinčių lengvųjų automobilių pardavimai jau pralenkė tradicinių, turinčių vidaus degimo variklius. O viena populiariausių markių turtingoje Norvegijoje – „Tesla“. Automobilių daug, o šie taip pat genda, patekę į avarijas dūžta, tad darbo Mindaugui netrūksta. Įmonėje lietuvis užima techninio vadovo pavaduotojo pareigas, tad krapštosi su visais automobilių mazgais. Ir remontuoja nebūtinai „Teslas“, serviso paslaugas teikia ir kitiems elektromobiliams.

Lenktynėse emocijų ir patirties sukaupia metams į priekį

Vis tik jis kiekvienais metais vidurvasarį grįžta į Lietuvą, kur vietoje atostogų su šeima renkasi dar sunkesnį darbą Palangoje vykstančiose 1006 km lenktynėse. Su „Dynami:t Energy“ ekipa jis dirbs jau antrus metus.

Priešingai nei servise, ilgų nuotolių lenktynėse nėra darbo valandų. Pamaina prasideda trečiadienį per pietus, nuo pat techninės komisijos ir baigiasi tik šeštadienį vėlai vakare, kai dalyviai pravažiuoja pro finišo vėliava. Kai mašina sugenda, nėra jokių pertraukų pietums ar kavai, atsikvėpti galima tik tada, kai ji išrieda į trasą. Nes lenktynėse sportinis automobilis privalo važiuoti trasoje. Klientas negali jo palikti ant keltuvo dienai ar savaitei. Negalima laukti užsakytų detalių, remonto darbai turi vykti čia ir dabar.

„1006 km lenktynės yra labai sunkus darbas, tačiau man jis labai įdomus, kuriame įgaunu kiek kitokios patirties. Ten reikia itin greitai priimti kaip įmanoma tikslesnius sprendimus, reikia nepriekaištingai susidirbti su visais komandos nariais ir išlaikyti emocinę pusiausvyrą stresinėse situacijose. Ir niekada nežinai su kokiais iššūkiais teks susidurti. Emocijų, kurių pritrūksta kasdieniame darbe aš ten prisikraunu metams į priekį“, – aiškino M. Grigaitis.

Mechanikų darbas "Aurum 1006 km lenktynėse"

Geras mechanikas turi būti vadovu

Šiemet iš Norvegijos atskrendančiam lietuviui teks prižiūrėti net du automobilius. „Dynami:t by Baltic Petroelum“ „Chevrolet Corvette“ ir „Dynami:t by C-Bet“ „BMW M3“ mašinas. Vis tik jis pats padangų ar alyvos nekeis, raktą į rankas paims ir suks varžtus tik kraštutiniu atveju. Šiemet ekipos atstovai Mindaugo paprašė užimti technikos vadovo pareigas.

„Lenktynėse labai svarbu turėti ne tik gerus mechanikus, bet ir jų vadovą, galintį mechanikų darbą sustyguoti taip, kad jis vyktų kaip įmanoma efektyviau. Dauguma mechanikų yra vykdytojai, o pernai pamatėme, kad Mindaugas turi ir vadovavimo gyslelę, moka koordinuoti darbą. Be to, praėję metai taip pat parodė, kaip svarbu yra turėti žmogų, kuris gali savarankiškai ir greitai priimti sprendimus prisiimdamas už juos atsakomybę. Jie gali būti netgi neteisingi, tačiau ši savybė labai vertinga, todėl visapusiškai pasitikėdami Mindaugo kompetencija džiaugiamės, kad jis bus atsakingas už mūsų automobilius“, – sakė abiem automobiliais Palangoje lenktyniausiantis komandos atstovas Mantas Matukaitis.

Mechanikų darbas "Aurum 1006 km lenktynėse"

Praėjusiais metais „Dynami:t Energy“ palaidojo savo podiumą dėl visiškai neįtikėtinos techninės problemos. Jie lenktynių metu sustojo dėl degalų padavimo problemų ir garaže prastovėjo kone dvi valandas, kol galiausiai buvo pašalinta tokia problema, kurią būtų netgi sunku įtarti: nutrūko neigiamo poliaus degalų siurblio laidas degalų bake. Skėsčiojimas rankomis būtų reiškęs pralaimėjimą be jokio pasipriešinimo, tačiau vienas po kito greitai priimti, kad ir neteisingi sprendimai privedė prie kvailiausių idėjų, kas galėjo būti, kurių viena iš tiesų pasitvirtino. Į trasą grįžusi „Dynami:t Energy“ tuo metu jau nebeturėjo šansų kovoti dėl podiumo, tačiau dar pademonstravo savo tempą varžovams, ir leido suprasti, kad jei nebūtų šios problemos, galutinis kitų A3000 klasės dalyvių rezultatas būtų buvęs viena pozicija žemesnis. Šiemet jie bandys įgyvendinti praėjusių metų planą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją