Organizatoriams, priešingai nei žiūrovams, naujas ralis prasideda ne po metų, o iš karto pasibaigus ankstesniam raliui. Tad ir ralio „Elektrėnai 2019“ organizatoriai prie šiemetinio renginio triūsė jau nuo pat praėjusių metų. Triūsė ne tik organizacinis kolektyvas, bet ir kelius tvarkę kelininkai, kurie šių metų lenktynėms supylė visiškai naują trampliną.

Ekipažai skries iki debesų

Šuolį „DHL Racing“ komandos „Mitsubishi Lancer EVO“ automobiliu išbandė ir pats organizatorius Ramūnas Čapkauskas, pakėlęs jį į orą netgi nespėjęs įsibėgėti ir prižadėjo, kad nuo jo atkilusios mašinos skris iki padebesių. Toje vietoje – net 4 kartus.
„Pats išbandžiau savo kailiu šį trampliną. Pakankamai neįsibėgėjęs, nes užsitvėrėme labai trumpą kelio atkarpą atkilau į orą labai lengvai. Tuo tarpu ralio metu automobiliai čia atvažiuos gerokai didesniu greičiu. Iš patirties galiu pasakyti, kad net ir 10 km/val greičio skirtumas šuolio aukščiui ir atstumui turi didelę reikšmę, tad lenktynių metu visos mašinos skris aukštai ir toli. Juolab tikrai nėra ko stabdyti prieš jį. Nusileidimas švelnus, tolygus, automobiliai ant buferių nekris, o ir prisistabdyti prieš kitus posūkius vietos tikrai yra“, – naujai supiltą Elektrėnų ralio trampliną apibūdino Ramūnas Čapkauskas.

Per trampliną automobiliai važiuos net keturis kartus. Ir į jį atlėks skirtingomis trajektorijomis. Žiūrovai pirmojoje rekomenduojamoje ralio stebėjimo vietoje labai plačiu kampu ryte matys kaip į trampliną mašinos įvažiuoja iš ilgos vingiuotos tiesiosios per sankryžą, o po pietų link tramplino jie lėks iš stataus posūkio. Detalūs žemėlapiai ir rekomenduojamų vietų aprašymai tradiciškai pasirodys paskutinę savaitę iki ralio, kitą pirmadienį.

Patogiam stebėjimui – organizatorių rekomendacijos

Žiūrovų komfortu šį kartą rūpinsis patyręs ralių organizatorius Audrius Gimžauskas, savo rankomis sukūręs „300 Lakes rally“ šventę Zarasuose.

„Mūsų tikslas yra žmonėms suteikti patogumą žiūrint ralį. Tad ir rekomenduojamose vietose pasirūpinsime patogiu privažiavimu, žiūrovų automobilių stovėjimo vietomis, nušienautomis pievomis, tualetais ir maitinimu. Žiūrovams nebereikės blaškytis ieškant įdomiausių vietų, jos bus rekomendacijų sąraše, žiūrėti ten ralį bus įdomu ir patogu“, – aiškino Audrius Gimžauskas.

Tokių vietų šiame ralyje bus net trys. Pirmoji – su dirbtiniu tramplinu, per ją sportininkai važiuos net 4 kartus, tad mažiau blaškytis norintys žiūrovai čia galės praleisti visą dieną. Juolab kad ši vieta bus šalia kelių sankirtos ir į ją ralio automobiliai tiek iš ryto, tiek iki pietų įvažiuos iš skirtingų pusių.

Pro kitas dvi vietas, kuriose organizatoriai rekomenduoja stebėti ralį, dalyviai važiuos po du kartus. Antroji – trys vienas po kito sekantys vadinamieji Varžos tramplinai prie Bijūnų gyvenvietės. Trečioji – dar vienas kreivas ir aklas, į kairį posūkį persisukantis tramplinas šalia Beižonių gyvenvietės, užkietėjusiems ralio fanams žinomas kaip vieta „šalia kapinaičių“. Iki abiejų šių vietų nuo gyvenviečių teks kelis šimtus metrų paeiti pėsčiomis. Tuo tarpu pirmojoje rekomenduojamoje vietoje automobilių stovėjimo aikštelė bus prie pat trasos.

Elektrėnų ralis bus mokamas. Bilietas į greičio ruožus asmeniui kainuos 10 eurų. Penktadieninis greičio ruožo Elektrėnų gatvėmis stebėjimas bus nemokamas.