Reanimuos elektromobilių garbę

Pirmą kartą elektromobilis „Press Ralyje“ startavo dar 2012 metais. Tarp greičio ruožų jis buvo vežiojamas automobilvežiu, kad būtų taupoma elektros energija. Tuomet Lietuvos ir Latvijos teritorijoje jos nebuvo kur įsikrauti.

Praėjusiais metais pirmą kartą atsirado atskira klasė elektromobiliams. Jų ten dalyvavo net 7. Tačiau elektromobiliai važiavo ne visus greičio ruožus: jiems nebūtų pakakę energijos pravažiuoti visą ralio maršrutą, o įkrovimo vietų šiaurės Žemaitijoje ne tiek ir daug. Be to, kai kurių elektromobilių baterijos po ilgo važiavimo dinamišku režimu perkaisdavo, ir greičio ruožo finišą šie pasiekdavo riedėdami vėžliuko greičiu.

Elektromobilių įskaita, gyvavusi vos vienerius metus, šiemet jau nebeegzistuoja. Tačiau viltis įrodyti elektros pavaros pranašumą – ne. Tą šių metų gegužės 31–birželio 1 dienomis vyksiančiame „Viada Press Ralyje“ bandys įrodyti Mantas Mikuckas, važiuosiantis „Tesla Model 3“ elektromobiliu.

„Suprantu, kodėl dalyviams, praėjusiais metais važiavusiems elektromobiliais buvo sunku, nes kitų gamintojų fronte technologija dar nėra išbaigta. Vis tik yra tie kiti gamintojai ir yra „Tesla“. Važiuoju parodyti, kad toli gražu ne visi elektromobiliai yra tokie silpni“, – savo užsidegimą parodė Mantas Mikuckas.

Greičiausias ralio automobilis

Startuolio „Vinted“ vykdantysis vadovas prie starto linijos stos „Tesla Model 3 Performance“ modeliu, kuriam 380 AG ir 640 Nm išvystantys elektros motorai leidžia iki 100 km/val. iššauti vos per 3,2 sek. „Viada Press Ralyje“ tai bus oficialiai visų laikų greičiausias automobilis. Ir jis greitas ne tik tiesioje atkarpoje nuo žalią vėliavą pakėlusio teisėjo.

„Vos jį nusipirkau, jau kitą dieną išvažiavau į Niurburgringo „Formulės–1“ trasą. „Tesla“ nusipirkus automobilį duoda 7 dienas ir 1000 km apsispręsti ar jis tau patinka, ar ne. Jei nepatinka, gali grąžinti ir viską atgauti. Tad jei pavažinėjus gatvėje dar buvo šiokių tokių abejonių, pavažiavus trasoje visos jos dingo. Grįžęs į Lietuvą su automobiliu važiavau ir „Nemuno žiede“, supratau, kad tai bus maniškis kasdieninis, praktiškas „Porsche 911, – dar dabar niekur nedingusia nuostaba dalinosi M. Mikuckas. Ir pratęsė: – „Model 3“ viršija visus mano lūkesčius. Jis puikiai valdomas ir paneigia visus fizikos dėsnius, nes sveria net 1,8 tonos. Valdymas neutralus, linkęs į per didelį pasukamumą. Maniškis turi trasos režimą, tad ir padidintą aušinimą, geresnius stabdžius, o ESP leidžia slysti, tad juo galima važiuoti netgi virš ribos. To tikrai nesitikėjau. Teko skaityti kelis straipsnius, kaip lenktynininkai dirbo prie šio automobilio sistemų. Ir iš tiesų, automobilis labai prognozuojamas ir klusnus“.

M. Mikuckas mato tik vienintelį standartinio automobilio trūkumą – kasdienėms kelionėms pritaikytus stabdžius, kurių trinkelės labai greitai sudega pasivažinėjus trasoje. Nieko nelaukęs, iš Amerikos jis jau užsisakė sportines stabdžių trinkeles.

„O jei dar sportinius amortizatorius įtaisyti – tai iš karto gali lėkti į žiedines lenktynes“, – nusišypsojo pašnekovas.

Mantas Mikuckas "Press ralyje" dalyvaus su "Tesla Model 3"
Foto: Organizatoriai

Važiuos viena įkrova

O kaip gi su nuvažiuojamu atstumu, kuris kišo koją visiems iki šiol „Press raliuose“ dalyvavusiems elektromobiliams? Juk dauguma virš 200 km sugeba įveikti tik važiuojant itin ekonomiškai, o čia sparčiu režimu reikės lėkti daugiau nei 250 km.

M. Mikuckas į šiuos skaičius žiūri be jokių emocijų ir dar kartą pakartoja, kad yra „Tesla“ ir visi kiti elektromobiliai, tad visą ralio distanciją jis linkęs įveikti vos viena įkrova.

„Energijos tikrai užteks. Magistralės greičiais viena įkrova galima nuvažiuoti apie 400 km, mieste – daugiau nei 500 km. Trasoje sąnaudos didesnės, tačiau tikrai nėra žvėriškos. Manau, kad man per tas dvi dienas apskritai nereikės krauti elektromobilio“, – pokalbį baigė M. Mikuckas.