Tarptautinės TCR klasės automobiliai sukurti vien tik žiedinėms lenktynėms. Nors techniniai duomenys neprilygsta superautomobiliams: tai priekine ašimi varomi hečbekai, turintys 2 litrų variklį, pasiekiantį 350 AG, jie sustyguoti taip, kad greičiu nustebina net ir galingiausiais BMW mūsų trasose važiuoti įpratusius lenktynininkus. R. Čapkauskas 3,35 km ilgio Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasą „Cupra TCR“ sugebėjo apvažiuoti per 1 min. 14 sek., išlaikydamas beveik 150 km/val. vidutinį greitį.

Net ir Palangoje vykstančiose 1000 km lenktynėse TCR automobilius pralenkti sugeba tik „Porsche 911 GT3“, o pati TCR lenktynių serija nesuvokiamu tempu augina savo populiarumą. Šių lenktyninių automobilių techninis reglamentas itin griežtas, organizatoriai prievarta vienodina mašinų pajėgumą, tad jų lenktynės būna itin artimos. Praėjusį savaitgalį Rygoje startavo „TCR Baltic“ čempionatas, kurio du važiavimus be konkurencijos laimėjo „DHL Racing“ ekipos lenktynininkas R. Čapkauskas.

Vis tik „Viada Press Ralis“ – visiškai kitokios lenktynės. Nes tai ralis. Ir pamatyti čia TCR automobilį – mažų mažiausiai neįprasta.

Idėja gimė balandžio pirmąją

Kad ir kaip nesuderinamai atrodytų C lygos ralio trasos, sudarytos iš įvairiausio plauko slalomų su žiedinėms lenktynėms skirtu TCR modeliu, R. Gabartas sako negalintis praleisti šios progos. O ji išsivystė iš balandžio pirmosios juokų.

„Šis planas sunoko po pasikalbėjimo su organizatoriumi Valdu Valiukevičiumi. Jis klausė, su kuo planuoju lėkti į šias lenktynes. Aš jau daug metų draugauju su „Auto Juta“, tačiau dar nebuvau su jais sutaręs dėl kokio nors automobilio, nes karščiausi buvo užimti. Buvau nusiteikęs kad ir su žoliapjove važiuoti. Tačiau Valdas užsiminė, kad jam teko bendrauti su Ramūnu Čapkausku, o jam šis ralis kelia geras emocijas, pasiūlė ir automobilį vairuotojui. Kadangi pokalbio diena buvo balandžio pirmoji, pajuokaudamas pasiūlė pasiklausti dėl TCR bolido“, – istoriją papasakojo R. Gabartas.

Išvažiuos iš komforto zonos

R. Čapkauskas išgirdęs tokį planą sutiko, kad tokį variantą galima apsvarstyti. Vienintelis klaustukas tokiam lenktyniniam automobiliui – „tušti“ pervažiavimų kilometrai nuo vieno greičio ruožo iki kito viešais keliais.

„TCR automobilis sukurtas vien tik greitam važiavimui trasoje, jis nesutvertas važinėti keliais. Gamintojai yra numatę aptarnavimą kilometrų tikslumu kada kokią detalę reikia pakeisti, tad važinėjant ramiai, leistinu greičiu nuo vieno specialiojo ruožo iki kito bus sukami tušti kilometrai. 200 kilometrų pervažiavimų, tai jau daugiau nei 50 ratų Kačerginės „Nemuno žiede“. Mažiau nuvažiuojame per čempionato lenktynes“, – sakė R. Čapkauskas, šiuo metu sprendžiantis TCR automobilio transportavimo tarp greičio ruožų klausimą.

R. Gabartas taip pat ieško spendimo būdų, tik dėl kitos problemos – kaip reikės prisijaukinti tokį greitoms trasoms skirtą automobilį ir kaip pavyks lėtesnėse trasose išsisukti tarp kūgelių. Žinia, lenktyninių automobilių manevringumas toli gražu nėra toks geras kaip standartinių, tačiau TCR turi rankinį stabdį.

Edukacinis projektas

R. Gabartas praėjusiais metais tapo „Press Ralio“ nugalėtoju. Iš viso jo kolekcijoje 8 nugalėtojo titulai ir jis kartu su Dainiumi Leonavičiumi dalinasi šio ralio asų titulą. Nors šių metų „Viada Press Ralyje“ jis planuoja važiuoti su greičiausiu automobiliu iš visų, apie lūkesčius vėl lipti ant nugalėtojų pakylos kalba nedrąsiai.

„Aš puikiai suvokiu, kad automobilis nebus savo stichijoje. Jo pasukamumas ir kitos charakteristikos nepritaikytos slalomo trasoms. Vis tik pasiūlymas vairuoti raketą yra neatremiamas ir jį ištaškyti būtų neapdairu. Apie jokį rezultatą šiemet negalvoju. Man čia edukacinis projektas. Svarbu, kad automobilis po lenktynių būtų sveikas,“ – aiškino R. Gabartas.

Ar tikrai jis važiuos su „Cupra TCR“, paaiškės po gegužės 18 d. Tądien R. Čapkauskas dalyvaus „Ring Challenge“ renginyje, varžysis „Dynami:t“ Lietuvos žiedinių lenktynių čempionate Kačerginės „Nemuno Žiede“. Jei mašina po lenktynių liks sveika, ji važiuos „Viada Press Ralyje“. Tuo atveju R. Gabartui teks išsiskirti su ilgamečiu savo šturmanu Vincu Gerdžiūnu, mat dešinėje „Cupra TCR“ sėdynėje jam kelią rodys pats R. Čapkauskas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)