Norint į kitą žemyną nugabenti techniką, pavyzdžiui, Dakaro ralio atveju, naudojamasi krovininių laivų ar keltų paslaugomis. Šiais metais Pietų Amerikoje vykusio Dakaro ralio dalyvių technika buvo plukdoma 200 m ilgio automobilių keltu „Heritage leader“, galinčiu transportuoti virš 6500 automobilių, kurių daugiau nei 500 – Dakaro dalyvių. Tokie keltai dažnai tampa pigiausia logistikos priemone, tačiau Dakaro ralio dalyviai savo bolidus ir visą komandos transportą turi išsiųsti beveik mėnesį prieš varžybas, o po jų – maždaug tiek pat laukti, kol ją susigrąžins.

Paskelbus apie „General Financing team Pitlane“ komandos piloto Benedikto Vanago dalyvavimą Tarptautinės automobilių sporto federacijos ralio reido pasaulio taurėje, lenktynininkas užsiminė ir apie skubų komandos bolido „Toyota Gazoo Racing Hilux“ transportavimą iš Pietų Amerikos, kurioje vyko Dakaro ralis, į Europą. Kadangi pirmasis Pasaulio taurės etapas vyks vasario 14–17 dienomis, bolidas nebūtų spėjęs laiku atvykti į Lietuvą ir būti paruoštas artėjančioms varžyboms, organizatorių transportavimo keltu buvo atsisakyta.

Greičiausia alternatyva, užtrukusi vos kelias dienas, – skraidinimas lėktuvu. Lenktynininkas pasakoja, jog tai ypatingai brangus būdas atsigabenti sportinį automobilį – už šią būtinybę komanda turėjo pakloti apie 20 tūkst. eurų. Tiesa, „Toyota Gazoo Racing“, projektuodama sportinę „Hilux“ versiją, apgalvojo ir sumanų būdą sutaupyti transportuojant automobilį.

Norint oru gabenti stambių gabaritų krovinius, tokius kaip lietuvaičių „Toyota Gazoo Racing Hilux“, naudojamasi krovininių lėktuvų paslaugomis. Vienos tokios kelionės kaina prasidėtų nuo 30 tūkst. eurų, tačiau gamintoja „Toyota“ suteikia galimybę bolidą „sumažinti“ ir sutalpinti į leidžiamą keleiviniais lėktuvais gabenamų krovinių dydį. „General Financing team Pitlane“ bolidas buvo daliniai išardytas – nuimti ratai ir amortizatoriai, taip sumažinant automobilio aukštį, taip pat „nuimta“ galinė kėbulo dalis, trumpinant ilgį. Tokiu būdu iš 190 cm aukščio ir 480 ilgio bolidas sužemėjo iki 1607 cm ir sutrumpėjo iki 317 cm. Tiesa, saugumo sumetimais, iš bolido degalų bako buvo išsiurbti ir visi degalai.

Dakaro rekordininkas B. Vanagas juokavo, jog „Toyota Gazoo Racing Hilux“ ore įveikė daugiau kilometrų negu ant žemės – tai jau 2 bolido skrydis, o dėl įtempto varžybų grafiko ir skirtinguose žemynuose išsidėsčiusių Pasaulio taurės etapų laukia dar 2 skrydžiai.

Šiais metais lenktynininkas B. Vanagas sportinę karjerą atitraukia nuo Lietuvos trasų ir visas pajėgas ketina telkti į Ralio reido pasaulio taurę, kurią sudaro 8 etapai. Pirmasis – Rusijoje, kur sportininkas dalyvaus su ilgametį šturmaną Sebastianą Rozwadowzkį laikinai pavaduojančiu Barteku Boba.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (12)