Tomas Jančys, gavęs 143 numerį motociklų įskaitoje, pasakojo, kad po starto gruodžio 30-ąją, visi dalyviai turėjo pasiekti uostą, iš kurio keltu kelsis į Maroką, Afriką. Ir jau sausio 1-ąją laukia 650 km greičio ruožoas akmenuotais Maroko keliais. Varžybos bagsis sausio 13-ąją, prie rožinio ežero šalia Dakaro miesto, Senegalo sostinės, Dakaro raliui Pietų Amerikoje tik įpusėjus.

Lietuvai atstovauja ir Gintas Petrus su šturmanu Povilu Valaičiu, abu jie važiuoja „Toyota Hilux“ automobiliu ir yra pažymėti 212 numeriu.

Prasidėjo "Africa Eco Race 2019"
Foto: Aidas Bubinas

Rūpi ne pavadinimas

Kiek anksčiau Balys Bardauskas, Dakaro ralyje važiuojantis sunkiausioje motociklų klasėje, užsiminė, kad Lietuvoje yra trys Dakaro raliui tinkami motociklai, tačiau tik dviejų jų savininkai važiuoja Dakare. Trečiasis – T. Jančys, pasirinkęs ne Dakarą, o „Africa Eco Race“. Priežastis, sako vyras, gana paprasta.

„Aš Dakaru susižavėjau stebėdamas Afrikos vaizdus, kai Lietuvos televizijos pradėjo rodyti šį ralį. Domėjausi istorija, tuo, kaip žmonėms pavykdavo įveikti šio kontinento keliamus sunkumus. Galbūt todėl finišas Afrikoje man gerokai svarbesnis nei varžybų pavadinimas – ne dėl dėmesio važiuoju“, – pabrėžė „Mediafon-Motoshop“ komandos atstovas.

Tiesa, jis neatmeta galimybės Dakaro ralyje dalyvauti 2020 m. Tik kalbėti apie tai dar anksti, pirmiausia, sako lenktynininkas, reiškia įveikti varžybas Afrikoje.

Važiuoti šiame žemyne lietuvis nė kiek nebijo. Sako, yra buvęs, jo manymu, ir baisesnėse šalyse.

„Be to, čia suvažiuoja dalyviai iš 38 šalių. Tai jeigu nebijo amerikiečiai, ko mums lietuviams bijoti?“ – juokiasi vyras.

Sunkumų gali būti

Tačiau sunkumų, neslepia jis, išties gali būti. Pirmiausia dėl to, kad dauguma Afrikos valstybių skurdžios ir jau iš anksto buvo pasigirdę kalbų, kad ralio organizatoriams bus sunku užtikrinti tinkamą degalų tiekimą lenktynininkams. T. Jančys sako, jog nepaisant visko, sumokėjo reikiamą užstatą.

Aš esu sumokėjęs pinigus už degalus,gavau čekį degalams, bet kaip bus – nežinau, matysime“, – kalbėjo jis.

Kalbėdamas apie laukiančią trasą, T. Jančys minėjo, jog vieni lenktynininkai baiminasi akmenuotų Maroko ruožų, kiti – įkaitusio Mauritanijos smėlio. Jis pats yra įveikęs ralį Maroke ir, pabrėžė, čia skubėti jokiu būdu negalima, mat nukritimas nuo motociklo ant akmenų gali baigtis labai skaudžiai.

Motociklu rūpinsis profesionalai, bet į greičio ruožus vyras važiuos drauge turėdamas įrankių komplektą, kad, esant reikalui, galėtų pataisyti esminius gedimus, trukdančius pasiekti bivakus.

Iki pat sausio 13 d. visi „Africa Eco Race“ dalyviai turės įveikti apie 6000 kilometrų ir 12 greičio ruožų.