Mitsubishi Pajero Evolution“ visureigiu ralio reido varžybose startavusio ir Molėtų ASK „Skorpionas“ atstovusio dueto vairuotojas Vaidotas Paškevičius pasakojo, kad visuose keturiuose čempionato etapuose patyrė įvairiausių akimirkų – nuo lengvų pergalių iki kovos sekundė į sekundę.

„Pirmose varžybose Druskininkuose, pirmame greičio ruože šturmanas padarė klaidą, tačiau vis tiek pavyko iškovoti pirmąją vietą. Šturmanas paklydo kelio knygos subtilybėse ir nuvažiavome papildomus šešis kilometrus penkiasdešimties kilometrų greičio ruože. Tačiau susikaupėme ir kituose greičio ruožuose pavyko atkovoti prarastą laiką“, – sakė V. Paškevičius.

Antrasis etapas sezone buvo didžiosios „Perimetro“ varžybos, kuriose ekipažams reikėjo įveikti net 600 kilometrų greičio ruožais, o su pervažiavimais tarp jų bendras kilometražas siekė per 2000 kilometrų. Pasak Vaidoto Paškevičiaus, aplink Lietuvą nusidriekusios varžybos sudėtingos buvo tuo, kad šiuos kilometrus įveikti reikėjo per 60 valandų.

„Viskas sekėsi labai neblogai. Gaila, kad buvo anuliuotas vienas greičio ruožas dėl įvykusios avarijos Akmenės kalcito karjere. Viskas klojosi gerai, kol neatvažiavome į Pabradės poligoną. Smėlynuose ir keliukuose pasiklydome ir pralošėme vieną greičio ruožą. Kitame greičio ruože bandėme atkovoti praloštas sekundes, bet patyrėme gedimą – išsinėrė vairo traukė. Tada pradėjo lydėti nesėkmės. Netilpome į laiko normą, gavome baudų ir nukritome lentelėje žemyn. Mūsų turėta pusės valandos persvara tapo trylikos minučiu atsilikimu“, – nesmagią patirtį prisiminė pilotas.

Nesėkmės nesibaigė: ekipažas gedo, klydo, skendo dulkėse ir, gerokai paklaidžioje, surado teisingą kelią ir išplėšė pirmąją vietą.

„Turbūt pats įsimintiniausias etapas metuose“, – sakė lenktynininkas.

Trečiasis sezono etapas buvo surengtas Pasvalyje. Vaidoto Paškevičiaus ir Dariaus Leskausko duetui čia pavyko iškovoti pirmąją vietą. Ekipažas išvengė tiek techninių problemų, tiek klaidų ir šventė pergalę. Galiausiai finalinis dalyvius subūrė Tauragėje. Čia duetui vėl teko gerokai pavargti.

„Pirmą greičio ruožą pralaimėjome 4 sekundėmis. Antrame laimėjome 15 sekundžių. Trečiame sugebėjome pralošti 16 sekundžių. Taigi, prieš ketvirtą greičio ruožą turėjome 5 sekundžių deficitą. Pabaigoje susikaupėme ir 1,5 min. aplenkėme pagrindinį varžovą. Pavyko gražiai pabaigti šių metų sezoną. Keturios varžybos – keturios pergalės“, – įspūdžiais dalijosi V. Paškevičius.

Po sėkmingo sezono jau kuriami planai kitiems metams. Ekipažas ruošiasi startuoti varžybose užsienyje. Ketinama pasirodyti Lenkijoje vykstančiame Breslau ralio reide. Šios varžybos vyksta aštuonias dienas ir turi net 1500 kilometrų greičio ruožų. Be to, lenktynininkų duetas taip pat startuos ir Lietuvos ralio reido čempionate.

Ekipažas šį sezoną lenktyniavo „Mitsubishi Pajero Evolution“ visureigiu, kuris gamintojo buvo sukurtas būtent Dakaro ralio maratonams. Visureigis gamykliškai turi 280 arklio galių ir 330 niutonmetrų sukimo momentą išvystantį variklį, sveria apie 1800 kg. Kitą sezoną komanda veikiausiai startuos tuo pačiu automobiliu, tačiau iki tol mechanikams teks pridėti rankas prie variklio.

„Šiai dienai galios matavimo stendas rodo mums labai nepalankius skaičius – 225 arklio galias ir 280 niutonmetrų. Žiūrėsime, ar pavyks galingumą atstatyti programiškai, ar jau reikės krapštyti metalą. Bet kuriuo atveju esame nusiteikę pasirodyti kitų metų sezone“, – atskleidė V. Paškevičius.