Atsisveikinimas

Iš tikrųjų, tai yra atsisveikinimo ralis. Ne tik baigiasi 2005-jų sezono varžybos. Iš WRC varžybų pasitraukia gamyklinės "Citroen" ir "Peugeot" komandos, 2006-jų sezoną važiuos jau nebe tokie, kokiais varžosi sportininkai dabar, automobiliai. Iš aktyvaus sporto traukiasi Arminas Schwarzas. Ko gero, kai kuriems kitiems sportininkams nepavyks pasirašyti kontraktų, vadinasi, jie ieškos lėšų ir vairuos privačių komandų automobilius arba pasitrauks iš WRC.

Esminis, ideologinis pasikeitimas laukia technikos. Galima sakyti, kad lig šiol natūraliai su technikos progresu kilęs gamyklinių komandų automobilių lygis dabar bus dirbtinai ribojamas. Neliks aktyvių diferencialų, traukos ir stabdymo kontrolės elektroninės įrangos. Matyt, tik kitam sezonui pasibaigus, galėsime įvertinti, kiek naudos raliui duos šios permainos.

Varžybos

Orai žada būti šilti ir sausi, prognozuojama, jog varžybų metu temperatūra nenukris žemiau 21 laipsnio šilumos. Lietaus neturėtų būti, bet niekas nenustebs, jei ims ir palis. Vasara.

Australijos ralio trasos įžymios ne tik kitokiu, savotišku važiavimo ritmu, bet ir ypatinga danga – nugludintais kaip guolių rutuliukai akmenėliais, sudarančiais kelių dangos paviršiaus sluoksnį. Labai slidu net sausu oru. Kaip jau esame kalbėję, tokiais atvejais sukibimą riboja ne padangos – kelio sąlyčio trinties jėgos, o trintis tarp akmenėlių. Rezultatas, kaip sako Davidas Lapworthas, "Subaru" komandos vadovas, yra toks, kad pirmasis "kelio valytojas" vieną kilometrą važiuoja vidutiniškai dviem sekundėmis ilgiau, nei penkioliktas iš eilės ekipažas. Kelias provėžose pamažu darosi "greitas", tačiau tampa dar pavojingiau tyčia ar netyčia iššokti iš "pravalytos" trajektorijos. Be to, nemaža dalis trasų yra miškuose, kur medžiai griežtai riboja "teisę paslysti". Yra keletas gražių tramplinų.

Kaip ir daugelyje kitų varžybų, rezultatas labai priklauso nuo teisingo padangų pasirinkimo. Dėl slidžiųjų akmenėlių nulemtų kelio savybių daugelis vairuotojų renkasi minkštos gumos ir išvystyto, gilaus protektoriaus "žvyrines" padangas, bet kai tenka važiuoti nuvalytu keliu, ypač, kai temperatūra gana aukšta, tokios pasirinktos padangos "plaukia" ant kelio ir neleidžia važiuoti pakankamai greitai.

Komandos

"Citroen": Sebastienui Loebui neliko jokių psichologinių stabdžių. Turėdamas "teisę nelaimėti" jis, matyt, važiuos atsipalaidavęs, greitai ir tiksliai, dar geriau, nei iki šiol (jei tai iš viso įmanoma), tikėdamasis prie rekordinio pergalių etapuose skaičiaus pridėti dar vieną.

Jei kas nors dar nežino, tai pakartosime: kontraktas 2006-iesiems pasirašytas, pasaulio čempionas Sebastienas Loebas ir jo šturmanas Danielis Elena vairuos privatų "Citroën Xsara WRC" automobilį belgų "Kronos Racing" komandoje. Ten pat pakviestas ispanas Xavieras Ponsas. Tarp kitko, gali būti, kad privatūs "Citroen WRC" automobiliai, kai taisyklės privers visus "supaprastinti" savo techniką, nebus lėtesni už gamyklinius...

Francoisas Duvalis privalo važiuoti maksimaliai greitai, bet saugiai ir patikimai. Jam svarbu pademonstruoti geriausias savo savybes, kad neliktų be kontrakto 2006-aisiais.

"Peugeot": Marcusui Gronholmui dėl sportinio intereso būtų malonu nugalėti Petterį Solbergą kovoje dėl antrosios vietos asmeninėje vairuotojų įskaitoje. Be abejo, tai jis ir bandys daryti.

Kaip jau žinome, šį sezoną Markko Martinas varžybose nedalyvaus, "Peugeot Total" antruoju ekipažu įregistravo Danielį Carlssoną su Mattiasu Anderssonu.

"Subaru": Petteris Solbergas kovos su Marcusu asmeninėje įskaitoje, o komanda dar gali sėkmės atveju pasivyti "Ford" tarp gamintojų. Petteris šias varžybas vadina fantastišku renginiu, jam patinka ir trasos, ir nuotaika. Chrisui Atkinsonui Australijos etapas yra „namų ralis“, iki gimtųjų vietų vos keli tūkstančiai kilometrų, kas Australijos masteliais nėra daug, o lyginant su atstumais iki bet kurio kito WRC renginio, tai ir visai šalia. Žinoma, kas jau kas, o Chrisas darys viską, ką galės.

"Škoda": "Fabia WRC 05" vairuos Arminas Schwarzas, kurio komandos draugu vėl bus britas Colinas McRae. Colinas Australijoje yra du kartus nugalėjęs ir nė karto nefinišavęs žemiau, kaip šešetuke pirmųjų.

"BP-Ford World Rally Team": Toni Gardemeisteris ir Romanas Kresta pristato naująjį "Focus WRC". Po 900 km bandymų dabar automobilis testuojamas "kovos sąlygose". Žinoma, komandoje niekam nerūpi pergalės. Svarbiausia – pasiruošimas būsimajam sezonui.

"Mitsubishi" į šį ralį didelių vilčių nededa. Hariui Rovanperai ralis ir jį supanti šilta atmosfera (tarp kitko, puikią Australijos ralio atmosferą minėjo ne vienas sportininkas) labai patinka, jis tikisi, kad oras nebus per šiltas "Pirelli" padangoms ir bus galima pakovoti, kaip Velse ir Japonijoje. O Gianluigi Galli dar prisimena pasimatymą su medžiu, kurį jis susitiko vairuodamas N-grupės automobilį...

"Pirmuosius bandomuosius" du greičio ruožus ketvirtadienį nugalėjo atitinkamai Petteris Solbergas ir Marcusas Gronholmas, dėšimtuke visi mūsų minėti vairuotojai, prie kurių prisijungė Manfredas Stohlis. Taciau keletas kilometrų nieko nereiškia. Tikroji kova prasideda šiandien.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją