Ir kuris turi daug ištikimų gerbėjų – nuosaiki ir su kiekviena karta ne itin daug besikeičianti automobilio išvaizda, bet tuo pačiu – ir aukščiausio lygio važiavimo savybės bei naujausios technologijos. O jei pridėjus visų ratų „quattro“ pavarą, universalo kėbulą ir dar „Allroad“ versijoje su padidinta prošvaisa, tikriausiai tokią mašiną būtų galima drąsiai rinkti lietuvio svajonių automobiliu.

Na, bent kol kas iki „Allroad“ versijos teks šiek tiek palaukti – kaip visada, pirmasis debiutavo sedanas, taip pat jau galima užsisakyti ir universalą. Modelio proporcijos veržlesnės, o lengviausia jį atpažinti pagal galinius žibintus. Ir jei išorė kaip ir anksčiau liko nuosaiki, tai salonas – tikra revoliucija.

Ir kalbama ne tik apie gerokai erdvesnį saloną: ypatingai sėdint ant galinių sėdynių. Jei ankstesnės kartos A6, gamintas nuo 2011 metų, pagal vietą ant galinių sėdynių nusileido ir E klasės „Mercedes-Benz“, ir ir 5 serijos BMW, tai naujos kartos modelyje čia jos tikrai daug.

Tačiau tikrą automobilio revoliucinę pažangą supranti, kai atsisėdi į vairuotojo ar priekinio keleivio vietą. Net trys ekranai ir beveik jokių tradicinių prietaisų – naujajame „Audi A6“ beveik visos funkcijos valdomos „MMI Touch“ skaitmenine sistema. Vienas ekranas – tai 12,3 colių prietaisų skydelis. Kitas – 10,1 colių multimedijos ekranas centre, kuriame valdomi pagrindiniai nustatymai. O po juo – dar vienas 8,6 colių ekranas, kuriame nustatomi klimato kontrolės parametrai. O kai reikia – šiame ekrane, riešą patogiai pasidėjus ant plataus pavarų svirties antgalio, galima navigatoriuje įrašyti norimą adresą.

Tad apibendrinant naujasis A6 yra lyg mažesnioji A8 versija, tik su mažesnėmis numatytomis savavaldžio važiavimo galimybėmis. Bet žinoma, ir A6 turi tiek pagalbinių sistemų (jei konkrečiau, tai 39-ias), kurios padeda bėgėtis, palaikyti greitį, atstumą, važiuoti savo eismo juosta, stabdyti, kad apima jausmas, kad vairavimas čia – ne pirmaeilės svarbos dalykas.

Tiesa sakant, tą jausmą padidina ir neutraliai, be pakankamai aiškaus atsako suderinta vairo sistema. Važiuojant automobiliu viskas vyksta greitai, sklandžiai ir kokybiškai, bet trūksta to analoginio važiavimo šarmo – ypatingai kalbant apie vairo sistemą, kada sukdamas vairą norėtum daugiau informacijos apie tai, kas vyksta po automobilio ratais. Tai nėra didelis trūkumas, tuo labiau, kad saugumu rūpinasi pažangi elektronika, bet norėtųsi daugiau emocijų – gal tam padėtų pasirenkama visų vairuojamųjų ratų sistema. Ir jų tikrai neturėtų pritrūkti, kai debiutuos „karštos“ S ir RS versijos.

Salone trijų litrų V6 variklis girdimas (daugiau dėl nedidelio išorinio triukšmo) ir juntamos nedidelės vibracijos – variklis čia, skirtingai nuo vairo sistemos, tikrai „gyvas“. O labiausiai nustebino įspūdingos degalų sąnaudos – beveik 5 metrų ilgio automobilis su 286 AG šešių cilindrų motoru ir įspūdinga dinamika, važiuojant komfortišku režimu (net nejungiau taupaus), per daugiau kaip 300 kilometrų (daugiausiai važiuojant užmiestyje, taip pat ir greitkeliais) naudojo vos 5,6 l/100 km. Paspaudus stipriau sąnaudos šoktelėdavo iki 6,9 l, važiuojant visai „be galvos“ – 9,1 l.

Taigi, nuvažiavus daugiau kaip 500 kilometrų, vidutinės sąnaudos ir buvo 6,9 l – važinėjant sau įprastu režimu jos būtų apie 6 l ir tai yra stebėtinai mažai tokios klasės automobiliui. Štai ką reiškia puikus galios ir svorio balansas, taip pat efektyviai prie degalų taupymo prisidedanti su visais varikliais komplektuojama dalinė hibridinė technologija, taip pat 48 voltų pagrindinė elektros sistema (modeliuose su V6 varikliais).

Ir dar – kaip visada „premium“ segmento modeliuose yra galybė pasirinkimų. Viskas priklauso nuo poreikių, bet tikrai rekomenduoju užsisakyti automatinį durelių pritraukimą – iš lengvo aliuminio pagamintas dureles (automobilis, panaudojus naujausias technologijas, sveria vos nuo 1645 kilogramų) reikia gerokai ir visai neoriai mostelėti, kad uždarytum – automatinis pritraukimas leistų jas uždaryti gerokai elegantiškiau.

Ir neapsirikite su garso sistema – dabar ir vidutinėje komplektacijoje siūloma „Bang & Olufsen“ aparatūra, kuri šiaip niekada nenuvilia savo skambėjimu. Bet, išgirdęs jos atkuriamą garsą, atsiverčiau kainoraštį – pasirodo, kad šioji kainuoja 1300 eurų, o jei norite aukščiausios kokybės muzikos, tokia erdvinio garso sistema atsieis 7300 eurų.

Daugiau apie naująjį „Audi A6“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.