Iš lietuvių seniausiu „Overdrive“ važiuos „Agrorodeo“ komandos pilotas V. Žala. Kiek naujesnį modelį vairuos Dakaro rekordininkas, „Craft Bearings“ ekipažo lyderis, Antanas Juknevičius – kitą bolidą lietuvis įsigijo kone iškart pasibaigus šių metų Dakarui.

Variklis

Rugsėjį savo naujausia pirkinį pristatė B. Vanagas. Tuomet prasidėjo lietuvių technikos lyginimas. D. Biesevičius, automobilių pasaulyje žinomas kaip Biesas, procentų tikslumu išdėsto savo teoriją.

„Iš esmės, visos šios mašinos labai panašios. B. Vanago mašina naujausia ir greičiausia, bet skirtumas nėra toks didelis, kaip galvoja daugelis. Manau, kad naujausias modelis yra 10 proc. greitesnis už V. Žalos. A. Juknevičius bus per vidurį – jo technika nuo B. Vanago atsilieka apie 5 proc. Gal skirtumai būtų didesni, bet restriktorius juos sulygina, suvienodina motorų galimybes. B. Vanagas galėtų turėti variklio pranašumą, bet būtent restriktorius šias galimybes sumažina ir jis šio privalumo išnaudoti nebegali“, – DELFI aiškino D. Biesevičius.

Pakaba

V. Žala kitų metų Dakare vairuos tą patį „Overdrive“, kuriuo šiemet Dakare finišavo 18-as. Rekordinę 12 vietą pasiekęs A. Juknevičius perlipo į šiek tiek naujesnį bolidą.

A. Juknevičiaus ir V. Žalos modeliuose montuojamas „Toyota IS F“, 5 litrų, 8 cilindrų (V formos) variklis, išvystantis 360 AG ir 560 Nm sukimo momentą. B. Vanago – „Lexus RC F“, 5 litrų, 8 cilindrų (V formos) variklis, išvystantis 380 AG ir 590 Nm sukimo momentą.

„V. Žalos mašina pati seniausia, bet labai gera. Tai pati patikimiausia mašina, labai pavykęs modelis. Gal net labiausiai pavykęs, nes būtent tokių modelių yra daugiausiai. A. Juknevičius iš esmės turi tokį patį automobilį, bet galinė pakaba jau nepriklausoma. Ji turi savo privalumų ir savo trūkumų“, – pasakojo D. Biesevičius.

Žemaitijos ralyje triumfavo Vaidotas Žala
Foto: Edgaras Buiko

Pirmiausia, pasak žinojo, „Craft Bearings“ komandos bolido pakaba yra daug lepesnė, nei V. Žalos. „Agrorodeo“ automobilio pakaba kur kas tvirtesnė.

„Bet A. Juknevičiaus automobilis yra kur kas geriau valdomas, jo prošvaisa geresnė, o tai pranašumas, kai, tarkime, važiuoji per kopas, vėžėmis. Mašinos centras yra lygus, „eina“ kaip slidė, V. Žalos galinėje pakaboje esantis balkis visada tame pačiame aukštyje, nesvarbu, kaip vartosi tavo ratai. Jei įvažiuoji į vėžes, dugnas braukiasi smėliu ir stabdo automobilį. Todėl tokios konstrukcijos visureigiams organizatoriai leidžia 5 cm daugiau pakabos eigos. Tačiau ir tai negelbsti, būtent todėl visi ir pasuko nepriklausomos pakabos link“, – pridūrė Biesas.

Foto: Asmeninio albumas

Nors tiek B. Vanago, tiek A. Juknevičiaus bolidai turi nepriklausomas pakabas, naujesnis „General Financing team Pitlane“ automobilis turi pranašumų.

„B. Vanago pakaba geresnė, ji šiek tiek kitokia. A. Juknevičiaus automobilio pakaba yra prikabinta prie kėbulo. Realiai, tai priekinė pakaba, tik apversta į kitą pusę. B. Vanago automobilyje jau yra specialiai pagaminta ir bolidui pritaikyta pakaba“, – sakė D. Biesevičius.

Svoris

Iš esmės visų visureigių išvaizda panaši, skiriasi tik detalės kėbulo detalės, kurios jokios įtakos greičiui neturi. Esminis skirtumas – naujausiame „Hilux“ atsarginiai ratai yra ties durelėmis, senesnės kartos boliduose – automobilio gale.

Pasak D. Biesevičiaus, naujesnis „Hilux“ turi geresnį svorio balansą. Be to, tikina patyręs specialistas, jis yra ir lengvesnis.

„Negaliu tiksliai pasakyti, koks B. Vanago automobilio svoris, tačiau senesnės kartos mašinos yra kur kas sunkesnės ir mažiausią leidžiamą svorį (1850 kg – DELFI) išgauti yra labai sudėtinga. Jos yra tiesiog per sunkios. Pavyzdžiui, išlengvintiV. Žalos mašiną iki minimalaus svorio yra beveik neįmanoma. Ji vis tiek turės papildomų 100-150 kg. Galinis balkis sunkus, daug sunkių detalių, kurių išimti negali. Manau, kad panašiai bus ir su A. Juknevičiaus automobiliu. Spėčiau, kad B. Vanago mašina bus suvesta taip, kad atitiktų leidžiamą minimalų svorį: lengvesnė dėžė, lengvesnės detalės. Nors esminio skirtumo nėra, pranašumas sudėjus visas detales atsiranda“, – konstatavo D. Biesevičius.

Benediktas Vanagas, Sebastianas Rozvadovskis

Grįžta pas V. Žalą

D. Biesevičius yra dirbęs su visais Dakaro pilotais – šių metų Dakare Biesas darbavosi B. Vanago komandoje, o kitais metais vėl padės V. Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažui. Kiek anksčiau Biesas taisė A. Juknevičiaus Dakaro bolidą.

„Be jokios abejonės, pats sunkiausias iš visų buvo šių metų Dakaras. Jau nemaniau, kad gali būti taip sunku, kaip buvo šiais metais. Realiai, iš 14 naktų 12 buvo be miego“, – prisiminė D. Biesevičius.

Kitąmet Dakaro ralis sausio 6-17 dienomis vyks Peru teritorijoje. Tai bus pirmas kartas, kad Dakaro maršrutas drieksis tik vienos valstybės teritorijoje. Be to, tai bus pats trumpiausias Dakaras iš visų iki šiol buvusių.

Be trijų lietuviškų visureigių ekipažų apie planus startuoti Limoje pranešė motociklininkai Arūnas Gelažninkas bei Balys Bardauskas.

Aurelijus Petraitis ketina startuoti sunkvežimių klasėje. Jei jam planus pavyktų įgyvendinti, tai būtų pirmas atvejis Lietuvos istorijoje, kai Dakare startuotų lietuviškas sunkvežimių ekipažas.