Prieš metus išbandžiau tuomet dar priešserijinę „Opel Grandland X“ versiją, o neseniai ir Lietuvoje sėdau prie jo vairo – tai buvo modelis su galingu 177 AG dyzeliniu varikliu ir automatine transmisija – svajonių tandemas tolimoms kelionėms ir ne tik.

Pirmoji pažintis su ankstesniui „Opel Grandland X“ versiją paliko dvejopus jausmus – apdailos kokybė buvo tikrai ne tokia, kokios buvau įpratęs tikėtis šiuolaikiniuose „Opel“. Laimei, panašu, kad didžiąja dalimi tai buvo tik priešserijinio „žalio“ automobilio bėdos.

Dabar išbandytam serijiniam „Grandland X“ dėl kokybės neturėjau tiek daug priekaištų, nors ir čia ne viskas idealu – blogai pritvirtinta priekinių statramsčių apdaila, „kimbanti“ multimedijos sistema, po stovėjimo užvestu varikliu užsiblokuojanti pavarų svirtis (norint svirtį perjungti į važiavimo režimą, tekdavo automobilį išjungti ir vėl užvesti).

Bet manau, kad šio modelio sėkmei Vokietijoje tai neturės daug įtakos – „Opel“ savo gamoje iki šiol neturėjo šio itin populiaraus kompaktinių SUV segmento atstovo, tad kurtas drauge su PSA koncernu (dar iki tada kai prancūzų kompanija įsigijo „Opel“ markę) modelis bus puikus pasirinkimas markės gerbėjams tiek gimtojoje rinkoje, tiek ir Lietuvoje ar bet kur kitur Europoje.

Palyginti su bendraplatformiais „Peugeot 3008“, taip pat „Citroën C5 Aircross“, vokiškoji šio automobilio versija, ypatingai kalbant apie prietaisų skydelio išvaizdą, atrodo kur kas konservatyviau. Bet išvaizda telieka skirtingo skonio prioritetams, o štai apie praktiškus dalykus nepasiginčysi – į „Grandland X“ bagažinę (nuo 514 iki 1652 l) tilps net 170 litrais daugiau nei į prancūzišką automobilį (520-1482 l). O dar ir 1000 eurų mažesnė nei „3008“ kaina taip pat privers susimąstyti.

Bet yra atradimai, yra ir praradimai – „Opel“ pasigedau tradicinio gamintojui važiavimo režimų pasirinkimo, kuriais gali keisti mašinos charakterį ir nustatymus. Būčiau padėkojęs nors už „Eko“ režimą, kai nesinori skubėti ir važiuoti taupiau su ne taip jautriai į paspaudimą reaguojančiu akceleratoriumi – deja, net ir tokio pasirinkimo nėra.

Bet iš kitos pusės čia nemaža praktiškų dalykų – erdvus salonas su daug vietos ant galinių sėdynių, didelė bagažinė, slenksčius uždengiančios durelės, kurios apsaugo nuo purvo įsėdant ir išlipant, pažangios vairuotojo pagalbinės sistemos – ieškantiems kompaktinio SUV tai bus dar vienas kandidatas (iš keliasdešimties) su žinomo gamintojo vardu.

Daugiau apie „Opel Grandland X“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.