„Su Ernestu esame seni pažįstami ir vieną dieną jis atkeliavo pas mane su idėja kurti ralio kroso komandą. Aš pasakiau, kad tai puiki mintis, ir sutikau būti šios komandos dalimi. Ralio krosas man tikrai įdomi disciplina, mano lūkesčiai – tikrai dideli“, – N. Al-attiyah pasakojo DELFI apie tai, kas jį priviliojo į menkai pažįstamos šalies kuriamą naują komandą.

Akylai stebėjęs Bikerniekų trasoje važiuojantį automobilį, N. Al-attiyah neslėpė, kad pradžia atrodo daug žadanti, tačiau dirbti teks daug visai komandai, tuo pačiu – ir jam, mat ralio krosas sportininkui – naujovė. Jis tikino, kad yra pasiruošęs skirti šiai disciplinai daug laiko, mat ji sparčiai populiarėja visame pasaulyje.

„Netgi tada, kai ateini pas partnerius ir siūlai bendradarbiauti, jie pirmiausia kalba apie ralio krosą, nes čia jiems lengva reklamuotis, įgyvendinti idėjas. Ir aš pats visą laiką domėjausi ralio krosu ir norėjau jame startuoti. Kitąmet mūsų laukia Dakaro ralis, o visų kitų ralių skaičių sumažinsime, kad jos netrukdytų važiuoti su šia komanda. Man ši patirtis yra tarsi iššūkis“, – DELFI komentavo Dakaro ralio žvaigždė.

Jis tikino, kad ralio krosas žavi galimybe važiuoti greitai, nuolatos būti apsuptam daugybės žmonių, privalumas ir tas, kad ralio kroso lenktynės gerokai trumpesnės nei įprasti dykumų raliai, kuriuose jam tenka dalyvauti.

Paklaustas, ar jau turi kontraktą su lietuviais, N. Al-attiyah sakė, kad kol kas viskas paremta draugyste ir bendrais interesais.

„Tačiau vos tik susitarsime dėl visų reikalingų detalių, esu tikras, pasirašysime kontraktą visiems kitiems metams“, – kalbėjo katarietis.

Greitis džiugina

Taškų ant „i“ nedėlioja nei komandos vadovas Ramūnas Fetingis, nei komandos savininkas, pats ilgus metus važiavęs ralyje, Ernestas Staponkus. Pasak jų, norai dideli, tačiau daugelis atsakymų paaiškės po bent kelių bandomųjų važiavimų.

Be N. Al-attiyah, komandos sudėtyje yra ir Kevinas Abbringas, šiemet lenktyniavęs 1006 km lenktynėse. Sportininkas yra pilotas bandytojas. Būtent jis pirmas ir sėdo prie lenktynėms ruošiamo automobilio vairo.

Jau po pirmųjų bandymų R. Fetingis patikino, kad užfiksuoti trasos įveikimo laikai – puikūs.

„Važiuojame taip, kad su užfiksuotu laiku galėtume patekti į Europos ralio kroso čempionato finalą“, – akcentavo komandos vadovas.

Dirbo pusantrų metų

E. Staponkus sako, kad ilgus metus važiuodamas ralyje ne kartą buvo išgirdęs, kad būtų geras komandos savininkas. Prieš daugiau nei pusantrų metų lenktynininkas nusprendė, kad pats metas išbandyti šį vaidmenį. Tiesa, jis neslepia, kad komandos kūrimas neprasidėjo nuo nulio, mat ilgametis buvimas automobilių sporte padėjo surasti reikalingus kontaktus.

„Sunkiausia buvo ieškant rėmėjų, mat reikėjo rasti žmones, kurie patikėtų mūsų idėja. O juk neturėdamas biudžeto negali važiuoti į susitikimus ir derybas su tiekėjais“, – aiškino E. Staponkus, suskaičiavęs, kad praėjusiais kas trečią dieną praleido keliaudamas iš vieno susitikimo į kitą.

Tikslaus komandos biudžeto jos savininkas neatskleidė, tačiau pabrėžė, kad pasaulinio garso komandos ralio kroso čempionate startuoja turėdamos maždaug 15 mln. eurų. Apie tokį biudžetą, sakė pašnekovas, lietuviams greičiausiai galima tik pasvajoti. Visgi riba, kai jau galima galvoti apie startą čempionate – 2-4 mln. eurų.

Per pusantrų metų komandai pavyko sukurti įspūdį paliekančią bazę: tarp dviejų ryškiai žalios spalvos vilkikų atvykus į Rygos Bikerniekų trasą pasitinka milžiniška palapinė, kurioje vietos užtenka ir prie automobilio dirbantiems technikams, ir komandos svečiams, kurie gali matyti kiekvieną mechanikų judesį.

Tačiau E. Staponkus pripažino, kad šiandien komandai dar reikalingas papildomas finansavimas, mat visam ralio kroso čempionatui reikalingos sumos dar nėra. Esamų pinigų užtektų važiavimui be didesnių incidentų. Pasak pašnekovo, N. Al-attiyah buvimas drauge su komanda neabejotinai padės atkreipti daugelio galimų partnerių dėmesį.

„Kai mes kalbėjomės su N. Al-attiyah vadybininku jam atkeliavus į Latviją, jis prisipažino, jog nustebo išvydęs visą šią bazę, mat pradžioje buvo sunku patikėti, kad tai, ką kalbame, yra tikrai įgyvendinama“, – išdavė pašnekovas.

Dirba su Al-attiyah technikais

Derybos su tiekėjais taip pat nebuvo itin lengvos, mat, kalbėjo „ES Motorsport“ savininkas, teko apskristi visas tinkamas įmones, pasikalbėti, pasiderėti ir, galiausiai, išsirinkti būsimus partnerius. Tad pagrindu ralio kroso automobiliu tapo gamyklinė „Škoda Fabia“, tačiau dauguma kitų dalių sukurta specialiai šiam modeliui. Pavyzdžiui, variklį automobiliui nuo balto lapo sukūrė „Oreca“ bendrovė, o pastarosios direktoriaus pavaduotojas Stephane'as Girardas atkeliavo į Rygą, kad automobilio bandymus galėtų pamatyti savo akimis. Pavarų dėžę pagamino pasaulinė „Sadev“ įmonė, bendradarbiaujanti su garsiausiomis autosporto komandomis.

R. Fetingis sakė, kad po sportinio modelio kapotu – 2 l darbinio tūrio turbininis benzininis variklis, generuojantis maždaug 600 AG ir 900 Nm. Kol kas visi skaičiai iki galo nėra aiškūs, bet, spėjo komandos vadovas, iki 100 km/val. automobilis pagreitės per mažiau nei 1,9 sek.

Automobilio technine priežiūra ralio kroso čempionate rūpinsis profesionalių mechanikų komanda, dirbanti su N. Al-attiyah keliolika metų.

Sutiko iš karto

Kontaktą su N. Al-attiyah komanda užmezgė dar 2017 m. Ir, sako E. Staponkus, jam iki šiol nėra aišku, kas katarietį suviliojo susidomėti nedidele Lietuva ir dar garsaus vardo neturinčia komanda, tačiau dėl automobilio bandymų drauge ir lenktynininko buvimo komandoje susitarta iš karto.

„Jam labai patinka ralio krosas. Jis pats pasakojo, kad prieš porą metų kalbėjosi su „Peugeot“ turima ralio kroso komanda ir jam buvo pažadėta vieta joje. Visgi tada N. Al-attiyah teko ruoštis olimpinėms žaidynėms (lenktynininkas taip pat yra olimpinis šaulys) ir planų startuoti ralio krose jis atsisakė. Galbūt todėl jis taip tiki mūsų komanda“, – svarstė E. Staponkus.

Komandos savininkas neslėpė, kad nepaisant to, jog komandoje lietuvių yra mažuma, atsisakyti lietuviškos vėliavos jie neketina.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (56)