Viena priežasčių, galinčių apsunkinti mūsų šalies autosporto gerbėjų galimybes pamatyti 2019-ųjų „World RX“ batalijas Rygoje – pasibaigusi trejų metų licencija organizuoti vieną iš 12-os Pasaulio ralio kroso čempionato etapų. Šis malonumas kasmet atsieina šešiaženkles sumas (vien Latvijos Švietimo ministerija, kuruojanti ir sporto pasaulio problemų sprendimą, sumoka apie 400 tūkst. eurų) bei kaskart priverčia išlieti upes prakaito tam, kad būtų patenkinti tiek sportininkai, tiek žiūrovai, tiek rėmėjai ir kad galų gale renginys netaptų finansiniu akivaru.

Visgi po pastarųjų lenktynių, eilinį kartą pelniusių itin gerų įvertinimų, šias dvejones galima išbraukti iš problemų sąrašo. Neoficialiomis žiniomis latviai ir „World RX“ vadyba užsiimanti tarptautinė renginių organizavimo kompanija IMG su partneriais Latvijoje – bendrove „RA Events“ (ji taip pat organizuoja Europos ralio čempionato etapą Liepojoje, „Rally Talsi“ ir t. t.) susitarė dėl naujo kontrakto.

Antras dalykas, kurį Pasaulio ralio kroso čempionatu besidomintieji aptarinėjo Rygoje – kaip šis serialas keisis praradęs vieną stipriausių žaidėjų. Apie planus trauktis iš „World RX“ paskelbė „Audi“, po 2018-ųjų sezono keičianti savo strateginius tikslus ir baigianti „World Rallycross“ programą. T. y. po ketverius metus trukusio bendradarbiavimo su Mattiaso Ekstromo komanda EKS, „Audi“ visą dėmesį sutelks į „Formula E“ bei žiedinių lenktynių DTM („Deutsche Tourenwagen Masters“) kovas.

Būtent „EKS Audi Sport“ buvo viena iš dviejų komandų (drauge su „Team Peugeot Total“), sugebėjusi priešintis gamintojo palaikomai „PSRX Volkswagen Sweden“ ekipai. Pastarosios lyderis Johanas Kristofferssonas, į Rygą atvažiavo laimėjęs net septynis „World RX“ etapus iš aštuonių, realiai visą likusį čempionato žvaigždyną palikęs kovoti dėl antrosios vietos (J. Kristofferssono sąskaitoje buvo 224 taškai; antroje turnyrinės lentelės vietoje esančio Andreas Bakkerud – 165 taškai, o šeštą vietą užimančio S. Loebo – 151 taškas).

Kvalifikacinių važiavimų būtent devyniskart WRC čempionas S. Loebas metė iššūkį švedui – jų rezultatas skyrėsi viso labo 0,009 sekundės – tačiau tiek pusfinalyje, tiek finale J. Kristofferssonas eilinį kartą diktavo tempą ir iškovojo aštuntąją pergalę šiais metais.

Taip pat jau oficialiai paskelbta, kad nuo 2021-ųjų visi „World RX“ pilotai persės į elektromobilius. „Audi Motorsport“ padalinio vadovas Dieteris Gassas patvirtino drauge su kolegomis aktyviai dalyvavęs darbo grupėse, narsčiusiose įvairias technines problemas, tačiau dabar iš visų šių projektų traukiasi. Pagrindinis tokių sprendimų motyvas – „Audi“ įsipareigojimai DTM, priimti kompanijos valdybos. Vienu metu dalyvauti trijuose tokio lygio projektuose, būtų pernelyg sudėtinga, o prireikus kažko atsisakyti, pirmenybė atiteko „Formula E“.

Pats M. Ekstromas, klausiamas kaip keisis komandos veikla kitais metais nutrūkus bendradarbiavimui su „Audi Sport“, patikino kol kas neturįs jokių aiškių atsakymų.

„Be abejonės, man labai gaila, kad „Audi“ traukiasi, nes jų pagalba sprendžiant įvairias technines problemas buvo nepaprastai svarbi. Kol kas aš net nežinau, ar pats startuosiu 2019-ųjų „World RX“ čempionate. Kalbant apie „World RX“ virsmą į elektrinį EWRX, vėlgi kol kas gana akivaizdu, kad tai didžiųjų automobilių kompanijų „žaidimo“ aikštelė ir kad tokio tipo komandoms, kokia yra EKS, konkuruoti bus labai sudėtinga. T. y. sakyti, kad sprendimu pereiti prie elektromobilių džiaugiuosi, tikrai negaliu“, – atvirauja M. Ekstromas.