„Keturi iš penkių žmonių po daugiau nei 10 metų gyvens dideliuose miestuose ir čia bus sukuriama 75 proc. visų pridėtinę vertę turinčių paslaugų“, – Hamburge, Vokietijoje, pristatydami elektrinę furgono versiją tikino „Volkswagen“ atstovai.

Pasak jų, galvoti apie ateitį ir kalbėti apie šiandien įprastus keliavimo, darbo būdus sudėtinga, mat jie jau šiandien pastebi, kaip keičiasi koncerno klientai. Anot „Volkswagen“ atstovų, tenka spręsti ne tik taršos problemas, bet ir galvoti apie vietų trūkumą automobiliams, draudimus įvažiuoti į kai kurias miestų vietas ir panašias problemas.

Bandydami ieškoti galimų sprendimų būdų, „Volkswagen“ nusprendė apklausti potencialius elektrinio furgono pirkėjus. Darbas buvo milžiniškas, mat koncerno darbuotojams teko apklausti pusantro tūkstančių mažų ir vidutinių verslų, o po apklausos buvo sukurta 200 tūkst. vairuotojų profilių.

„Viską apibendrinus paaiškėjo, kad maždaug trečdalis vairuotojų kasdien įveikia ilgus atstumus. 55 proc. kasdien nuvažiuoja 70-175 km, o dar 15 proc. važiuoja trumpais, mažesniais nei 70 km, atstumais per dieną“, – pristatė apibendrintus tyrimo rezultatus vokiečiai.

Būtent tie 55 proc., kurie, „Volkswagen“ skaičiavimu, dirba iki 9 valandų per dieną, šešias dienas per savaitę, sustoja 50-100 kartų per dieną, o maksimalus išvystomas greitis siekia 90 km/val., ir lėmė tai, ką gali naujas „Volkswagen e-Crafter“, kurio elektrinė širdis gimsta Hamburge, o modelis surenkamas Lenkijoje.

Viena įkrova – 173 km

Kaip bežiūrėsi iš laiko ar vidaus, automobilis primena tą patį „Crafter“, kuris buvo pristatytas prieš mažiau nei metus. To neneigia ir gamintojo atstovai, pabrėžę, kad kalba eina ne apie naują automobilio modelį, o apie naują šio versiją.

„Volkswagen“ turimą komercinio modelio platformą išnaudojo taip, kad baterijos būtų įrengtos automobilio dugne. Tai leido neaukoti erdvės, skirtos kroviniams: priklausomai nuo poreikių (ir krovimo būdo), į furgoną galima pakrauti nuo 975 kg iki 1,72 t svorio.

Elektros motoras įtaisytas priekinėje automobilio dalyje. Jis generuoja 100 kW ir 290 Nm sukimo momentą. Galią į priekinius ratus perduoda automatinė pavarų dėžė. 35,8 kWh talpos baterija leidžia tikėtis, kad viena įkrova bus galima įveikti 173 km. O „Volkswagen“ bandymais apskaičiavo, kad veždamas 975 kg svorio krovinį toks „e-Crafter“ naudoja 21,54 kW/100 km. Tai tas pats, tikino vokiečiai, lyg 100 km furgonas važiuotų sunaudodamas 2,1 l dyzelino.

„Tiesa, visais atvejais rezultatai labai individualūs. Visgi jei lygintume su įprastu „Crafter“, šis tam pačiam atstumui sunaudotų 7-8 l dyzelino.

Automobilio bateriją pildant iš įprastos rozetės, reikės 17 valandų. Turint AC jungtį, užteks 5,2 valandų, o sparčią įkrovą užtikrinanti DC jungtis elektrinio furgono bateriją iki 80 proc. talpos papildys per 45 min.

Kur dingo elektrinis „rankinis“?

Įdomioji dalis prasideda važiuojant, mat jausmas, įsėdus į mirtinai tylų „e-Crafter“, sunkiai sulyginamas su bet kuo. Panašu, kad panašios mintys kyla ir praeiviams, kurie nesupranta, kodėl masyvus furgonas važiuodamas neskleidžia jokio garso.

Pakaitomis vairuojame automobilius, kurių dalis pakrauti 400 kg svorio kroviniu, o dalis – tušti. Vienbalsiai pripažįstame, kad elektros jėgainė bei automatinė pavarų dėžė krovininiam furgonui suteikia lengvumo ir žvitrumo. Automobilis nesispyrioja, o mieste, važiuojant leistinais greičiais, neerzina lėtumu. Sutariame, kad pakrautu modeliu važiuoti maloniau, mat neturint krovinio justi, kad furgonas – ganėtinai lengvas ir, nepaisant baterijos, kartais šokčioja.

Atrodytų, kad masyvus stotas ir ne toks jau aerodinamiškas kėbulas turėtų bateriją sunkte sunkti, tačiau taip nėra. „e-Crafter“ rieda tolygiai, be didesnio vargo ir naudoja mažiau energijos nei kad abu su greta sėdinčiu kolega iš Estijos tikimės. Nors technologiniu pagrindu šiam modeliui tapo „e-Golf“, kitaip nei lengvasis automobilis, furgonas neturi kelių skirtingų važiavimo režimų, skirtų baterijos įkrovai. Jei „e-Golf“ vairuotojai galėjo pasirinkti, kaip stipriai turėtų būti regeneruojama energija, furgono programinė įranga čia suderinta taip, kad regeneruotų energiją kiek tik įmanoma kiekviena proga.

Visgi bandomasis važiavimas suregztas taip, kad vienu ypu nuvažiuoti bent 170 kilometrų nė neturime galimybės. Vis sukamės aplink pramoninius Hamburgo rajonus, stabčiojame, grįžtame atgal. Netrunka kol susiprantame, kad „Volkswagen“ atstovai pasistengė mums suteikti galimybę įsivaizduoti, kaip gi atrodo eilinė kurjerių darbo diena.

Važiuojant tokiais režimais, beje, energijos sąnaudos tik per plauką perkopia žadamas vokiečių, bet su kolega bandome objektyviai įvertinti kitką. Sėdant į automobilį „Volkswagen“ atstovai pabrėžė, kad nepamirštume prieš pradėdami važiuoti prisisegti, mat kitaip „e-Crafter“ nė nepradės veikti. Tokia savybė, spėjame, greičiausiai gali kaip reikiant erzinti tuos, kuriems iš tiesų tenka per dieną įlipti ir išlipti iš automobilio apie 100 kartų. Jokiu būdu nesakome, kad reikia nesisegti saugos diržo apskritai, tačiau tai, kad automobilio variklis nepradės veikti neprisisegus diržo, greičiausiai, dalį karštesnio temperamento elektrinio furgono naudotojų paskatins sukčiauti ir diržą segtis ne taip, kaip priklauso, o už nugaros.

Stebina ir tai, kad nepaisant sumontuotos automatinės pavarų dėžės, rankinis stabdis čia – elektrinis. Tokį neįprastą radinį vokiečiai aiškina labai racionaliai: gamintojas tiesiog neturi tokio stoto ir svorio automobiliui tinkamo elektrinio stovėjimo stabdžio modulio.

Visgi tai pora smulkmenų, kurios automobilio privalumų neužgožia. Tokiu „e-Crafter“ riedėti pigu, tylu ir patogu. Ypač ten, kur reikiamą tašką pasiekti įprastu dyzelinu varomu automobiliu nebeįmanoma.

Už vieną – trys „pliki“ dyzeliniai

Opiausias klausimas susijęs su elektromobilio kaina, mat be PVM elektrinis furgonas kainuoja 61 115 eurų. Jei lygintume su standartinę įrangą turinčiu „Crafter“, parduodamu Lietuvoje, už šią sumą gautųsi maždaug 3 tokie dyzelinu varomi furgonai.

Tiesa, gamintojas skuba prieštarauti, mat elektrinį furgoną reikėtų lyginti ne su pačiu „plikiausiu“, o kur kas turtingesnę įrangą turinčiu modeliu. Tada ir kainos skirtumas lieka ne toks didelis – 17 tūkst. eurų.

Tarp galutinį vartotoją dominančių klausimų – ir garantija baterijos talpai. Mat investavus tokią sumą norisi tikėtis, kad automobilis galės dirbti ne vienerius metus. „Volkswagen“ čia sutinka ir sako, kad, jų vertinimu, po 8 metų turima furgono baterija vis dar turės 70 proc. savo ankstesnės talpos.

„Volkswagen“ atstovai Lietuvoje oro burbulų pilių nestato. Pasak jų, šiandien sunku kalbėti apie pardavimų vienetus. Tačiau neslepiama, kad derybos vyksta su ne viena bendrove, tiesa, ne lietuviška, o tarptautinių koncernų padaliniais mūsų šalyje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (19)