„Puikūs greičio ruožai, mums jie labai patiko. Mūsų šalyje yra panašių greičio ruožų šalia Mikolajkų, ten, kur vyko pasaulio ralio čempionatas. Man labai patiko jų konfigūracija. Yra ir greitų vietų, ir smagių posūkių, labai laukiu, kada čia galėsim lėkti lenktynių režimu“, – sakė Dariušas Polonskis, ralyje lėksiantis „Ford Fiesta R5“ automobiliu.

„Rally Elektrėnai 2018“ dalyviai kovos ne tik Lietuvos, bet ir Lenkijos ralio čempionato įskaitoje. Lenkai čia surengs jau šeštąjį savo ralio čempionato etapą. Ir šiemet jiems tai bus pirmais ralis ant žvyro dangos, tad daugumai svečių lietuviškų greičio ruožų specifika taps rimtu iššūkiu.

Tiesą sakant, atnaujinti ir sutrumpinti greičio ruožai nustebino ne tik pirmą kartą juos matančius Lenkijos ralio čempionato dalyvius, bet ir greičiausius lietuvių ekipažus.

„Po greitų prieš tai buvusių ralių šis atrodo labai lėtas ir vingiuotas. O ypač nauja 3 ir 5 greičio ruožų pradžia miške labai nematyta, nevažiuota, slidi ir tamsi. O kai pirmas važiuosiu šiame dar nebandytame greičio ruože, man teks piešti trajektorijas, tai nežinia, kaip kas pavyks, bus labai įdomu“, – aiškino laukuose sutiktas stenogramą besitikrinantis Giedrius Notkus, kuris ralyje startuos pirmu numeriu.

Sportininkai dieną prieš ralį nesnaudžia, ji skiriama susipažinimui su trasa, stenogramos rašymui. Kiekvienas dalyvis prieš varžybas turi teisę du kartus pravažiuoti visus greičio ruožus pagal kelių eismo taisykles ir susižymėti trasą. Taip gimsta keistais ženklais ir kodais išmargintos knygos, vadinamos stenogramomis. Šturmanai skaitydami stenogramą lenktynių metu praneša vairuotojui apie prieš jį laukiantį kelią, taip ralio ekipažai siaurais ir aklais miško keliukais sugeba pasitikėdami savimi lėkti kone 200 km/val. greičiu.

Ypatingos Elektrėnų trasos

Vis tik „Rally Elektrėnai 2018“ retas sportininkas išvystys tokį greitį, mat Elektrėnų ir Aukštadvario apylinkių žvyrkeliai siauri ir susukti kaip niekur kitur. Lenktynininkai tokius greičio ruožus vadina „darbiniais“, mat tiesiųjų, kur galima atsipalaiduoti įmynus dešinį pedalą į grindis nėra daug.

„Arba tramplinai, arba susukti posūkiai. Jeigu yra kažkokia tiesioji, tai jos pabaigoje būtinai bus aštrus posūkis, tikrai daug siurprizų šiose trasose. Reikės labai tikslios stenogramos, važiuojant pirmam ji labai reikalinga, mat ant kelio nebus jokių vėžių, patiems jas reikės piešti“, – sakė Giedrius Notkus.

Rugsėjo 7, penktadienį, ralis prasidės Elektrėnų centre, lenktynininkai įveiks du simbolinius kilometro ilgio greičio ruožus miesto gatvėmis, o šeštadienį jau nuo pat ryto pajudės į naują „Samsonas Motorsport“ greičio ruožą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją