Taip prasidėjo naujo JL serijos „Jeep Wrangler“ visureigio bandymai – įprastas siužetas bekelės fanams, kurie žino kiek kainuoja mažiausia neapdairumo akimirka. Ir nors miško trasoje Austrijos kalnuose esame su vienu pajėgiausiu bekelėje rėminiu visureigiu, viską lemia niuansai.

Domitės eismo, automobilių, motociklų naujienomis? Kviečiame prisijungti prie DELFI Auto gerbėjų būrio „Facebook“!

Ir tai – ne tik vairuotojo meistriškumas, bet ir automobilio įrangos ypatumai. Būtent tai ir lėmė mūsų netikėtą sustojimą bekelėje. Kolega, neapsisprendęs kuria kryptimi važiuoti, trumpam stabtelėjo ir to užteko, kad ratai praslystų. Ir nors „Sahara“ versija taip pat turi pavaros palėtintoją su tarpašinio diferencialo blokavimu, įprastam keliui skirtos padangos bejėgiškai sukosi vietoje.

Nes tai – ne ekstremaliai bekelei skirtas „Rubicon“ modelis, kuris ne tik turi specialiai tokiems keliams pritaikytas „BF Goodrich Mud-Terrain“ padangas su itin kibiu protektoriumi, bet ir galimybę blokuoti kiekvienos ašies diferencialą. O jei reikia įveikti itin aukštą kliūtį – ir atjungiamą priekinį stabilizatorių, dar labiau padidinantį priekinės pakabos eigą.

Norintiems dar ekstremalesnių savybių – aukštai išvestas oro paėmimas, gervės, papildomos apsaugos – visa tai galima rinktis tiek iš daugybės tokioje įrangoje besispecializuojančių gamintojų katalogų, tiek ir iš „šeimos“ licencijuoto aksesuarų „Mopar“ gamintojo. Šioje vietoje savininko fantaziją gali riboti tik piniginė. Bet žinia, kad meilė yra akla, o visureigių savininkai savo bekelės partneriams negaili nei laiko, nei pinigų.

Žinoma, dviejų durelių versijoje, kuri ir pasižymi didžiausi pravažumu, daiktams skirta vos 100 l dydžio bagažinė, tad juos geriau dėti ant galinės sėdynės. O ir keleiviams tolimesnėje kelionėje čia nebus patogu – įsiropšti į galą pro priekines sėdynes į aukštą automobilį net nerizikavau, nenorėdamas nenumatytos oro paėmimo angos klešnėse.

Tad viskas čia kompromisas. Norintiems keliauti patogiai labiau tiks penkiavietė „Wrangler“ versija. Tie, kas nori tylos – įprastos gatvinės padangos ir kietas, o ne minkštas sudedamas stogas. Bet visose versijose „Wrangler“ išsiskiria įspūdingu rėminio visureigio pravažumu.

O dar tai – automobilis konstruktorius! Kietą stogą galima nuimti dalimis, per keliolika minučių galima nuimti dureles ir apsimesti „Gelbėtoju“ paplūdimyje. Jei domitės istorija – pasinaudoti ir galimybe nulenkti ant vyrių sumontuotą priekinį stiklą.

Tai duoklė istorijai, nes „Jeep“ automobiliai gimė įsibėgėjus antrajam pasauliniam karui, 1941 metais, kai amerikiečiams prisireikė lengvo karinio transporto. Tokia lango konstrukcija leido pervežti automobilius laivais ir traukiniais, sukrautus vienus ant kito, mūšio lauke nebūdavo lango atšvaitų, taip pat pro jį galima buvo iškišti prieštankinį ginklą.

Bet neabejotinai šiandien kur kas svarbiau, kad „Jeep“, išsaugojęs savo pirmtako bruožus, nuo ankstesnės kartos versijos labiausiai skiriasi originaliu ir stilingu (!) interjeru, atitinkančiu ryškų eksterjerą. Prietaisų skydelyje yra spalvotas informacinis ekranas, centre sumontuotas lietimui jautrus ekranas, kuriame galima valdyti ne tik multimedijos sistemą, bet ir matyti bekelėje svarbią informaciją apie pagrindinius mazgus.

Daugiau apie naująjį „Jeep Wrangler“ žiūrėkite vaizdo įraše šio teksto viršuje.