Kas šiemet džiaugsis prezidentės Dalios Grybauskaitės taure, paaiškės rugsėjo 8-ąją, kai per tris dienas įveikę 1090 kilometrų ralio dalyviai finišuos Vilniuje, S. Daukanto aikštėje, skelbiama ralio organizatorių pranešime žiniasklaidai.

Įpusėjo ir dalyvių registracija. Kol kas sutvarkyti visus jos formalumus suskubo 81ekipažas.

„Nors dalyvių sąrašas dar ne galutinis, tačiau jau dabar galima įžvelgti, jog bene visose ralio „Aplink Lietuvą 2018“ įskaitose, kurių bus net penkiolika, virs atkakli kova, – prognozuoja ralį rengiančio LAK prezidentas Rolandas Dovidaitis. – Tarp pasiryžusių per tris dienas įveikti daugiau nei tūkstančio kilometrų maršrutą – ir patyrę šio ralio veteranai, jo trasomis važiavę po dešimt ir daugiau kartų, ir ambicingi naujokai.“

Neatsitiktinai daugelio varžovų žvilgsniai krypsta į „AG Racing“ ekipos Vyčio Pauliukonio ir Audronio Gulbino ekipažą, laimėjusį paskutiniuosius tris ralius „Aplink Lietuvą“ ir savo kolekcijoje saugančio net tris Prezidentės taures.

„Norėti nedraudžiama“, – taip lakoniškai komandos šturmanas A. Gulbinas atsako į klausimą ar jie su V. Pauliukoniu pasirengę kautis dėl ketvirtojo trofėjaus.

Pasak jo, po dviejų savaičių vyksiantis ralis traukia ne vien įspūdingu, geidžiamu daugelio sportininkų kolekcijoje trofėjumi.

„Kasmet keičiasi trasos, jos parenkamos įdomios, vienos patrauklesnės greitiems, kitos – lėtesniems sportininkams, lenktynių maršrutai driekiasi vaizdingiausiais visų regionų keliais, visur mus sutinka kaip ilgai lauktus svečius, kuriems belieka atsidėkoti tik pademonstruojant visą savo meistriškumą“, – ralio privalumus vardija A. Gulbinas, kuriam su V. Pauliukoniu šis ralis bus jau keturioliktasis paeiliui.

„Ir tik trečioji pergalė“, – primena A. Gulbinas.

Ralio sudėtingumą irgi vaizdžiai iliustruoja faktas, jog ir pripažinti lyderiai pergale mėgavosi tik po vienuoliktojo bandymo.

„Tai lenktynės, reikalaujančios nepriekaištingai parengti automobilį, turėti puikią lydinčią komandą, neprašauti renkantis strategiją ir taktiką, turėti nemažai ambicijų, užsispyrimo ir patirties, kuri ateina ne iš karto“, – tvirtina šturmanas.

Netrūksta ilgamečių dalyvių

Dar vienas nuolatinis ir vienas labiausiai patyrusių šių ralių dalyvių – Rimgaudas Statnickas, kuris kartu su Rimantu Pukėnu į daugiau nei 1000 km trasą leisis VAZ 21061 automobiliu.

Šį raudoną „žiguliuką“ gerai įsidėmėjo ir žiūrovai. Mat visą galinių jo durų lango stiklą užima pirmųjų dviejų ralių „Aplink Lietuvą“, vykusių 1931 ir 1932 m., laimėtojo Prano Hiksos portretas.

Kaip ir anksčiau, ralyje rengiasi dalyvauti daug šeimyninių ekipažų. Vilniaus sportinio vairavimo centro Donato ir Giedrės Suchockių ekipažas tramdys „Toyota MR2“, Milvydo ir Kęstučio Malinauskų bei Ramūno ir Povilo Kručkauskų duetai – „Subaru Impreza“, o Pakruojo ASK atstovai Laimonas ir Julius Mališevičiai pasirinko kur kas mažesnį, tačiau greitą ir manevringą „Mitsubishi Colt“.

Šeimyniniai ekipažai dar labiau dominuoja žmonių su negalia įskaitoje, kuri šiose lenktynėse yra nuo 1996 metų, kai lygiai po 65-erių pertraukos buvo atgaivinti ir raliai „Aplink Lietuvą“.

Žiūrovų žvilgsnius neabejotinai labiausia kaustys istoriniai automobiliai. Juos vairuojantys ekipažai ne visoje ralio distancijoje varžysis atskiroje įskaitoje. Šių, daugeliui automobilių gerbėjų didžiulę nostalgiją keliančių keturračių bus net penkiolika, o visus juos išrikiuotus lenktynių atidarymo parade įdėmiau apžiūrėti bus galima nuo pat ankstyvo rugsėjo 6-oios ryto.

Netrūks retų automobilių

Savo kolekcijų pažibas pristato geriausi ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos, Estijos ir Lenkijos istorinių automobilių kolekcininkai.

Janas Osterko iš Lenkijos atvairuos 1922 m gamybos „Fiat 510S“, latvis Alfredas Zamotskis – metais jaunesnį „Oldsmobile“, Ullaras Suvemaa iš Estijos – 1931 m. laidos „Nash“, lenktynių šeimininkai Sigitas Zajarskas – „Mercedes Benz 230“, Sigita Žičkutė – „Buick sport roadster“, Algis Pašukevičius – garsųjį 1926 m gamybos „Ford T“.

Tad ralio „Aplink Lietuvą“ istorinių automobilių įskaitoje kaip niekad gausu retų ir vertingų eksponatų, į kuriuos tikrai verta bent pavarvinti seilę.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)