Oficialiai automobilis debiutavo kovo mėnesį vykusioje Ženevos automobilių parodoje – tąsyk su kolega Jurgiu Paplaičiu tiesioginės transliacijos DELFI portale metu pirmą kartą Lietuvos žiūrovams ir parodėme šį automobilį. Tiesa, mūsų šalies gatves jis pasieks tik metų pabaigoje, o dabar, vidurvasarį, žurnalistai išbando jį darbinėse situacijose.

Senas ir naujas vaidmenys

Kaip pristatymo metu teigė gamintojų atstovai, naujasis „Peugeot Rifter“, lyginant su jo pirmtaku „Partner“, skiriasi ne tik pavadinimu, bet ir naujo lygio dizainu bei funkcionalumu, tad ir modelio įvaizdį bandoma formuoti šiek tiek kitaip – atskiriant jį nuo darbinio arkliuko „Partner“ (pastarasis ir toliau bus gaminamas tokiu pavadinimu).

Interjere – modernus „Peugeot i-Cockpit“ salonas su kompaktišku ir žemai nuleistu vairu, 8 colių jutikliniu ekranu (pasirenkama įranga), iš esmės atpažįstamas iš kitų šio prekės ženklo naujų modelių, po skardomis – naujos kartos varikliai ir šiuolaikinės saugos technologijos, o ir tų skardų parinkimas – dar universalesnis, nes dabar „Rifter“ gali būti dviejų kėbulo ilgių – 4,403 arba 4,753 m – su atitinkamai penkiomis arba septyniomis sėdimomis vietomis abiejose versijose.

Palyginus su pirmtaku, interjeras tapo gerokai modernesnis
Foto: Gamintojo archyvas

Abiejų ilgių versijų automobilių plotis – 1,848 m (be veidrodėlių), aukštis – 1,874 m, o ratų bazė – arba 2,785, arba 2,975 m. Bagažinės dydis dabar išaugo net iki 775 litrų (ir tai tik tūris po krovinio dangalu), o maksimalus įmanomas siekia šaldytuvų transportavimo pramonės poreikius – 4000 litrų (įskaitant galimybę vežti iki trijų metrų ilgio daiktus).

Kaip ir pirmtake, taip ir „Rifter“ įvairiausių dėtuvių yra tiek, kad reikia sugebėti prisiminti, kas kur padėta – jų bendra talpa siekia 186 litrus.

Suprantama, kad vienatūriui teks atremti SUV modelių konkurenciją (nors kam dabar netenka?), tad jis ir didesnės prošvaisos, ir erdvesnių arkų, kuriose montuojami ir didesni (iki 17 colių skersmens) ratlankiai nei pirmtake, o rato su padanga skersmuo gali siekti iki 690 mm.

Žodžiu, „Peugeot“ akivaizdžiai nusprendė „Rifter“ paversti šiuolaikišku universalios paskirties modeliu, galinčiu sėkmingai grumtis su krosoveriais kainos ir praktiškumo kriterijais, o ir komforto zonoje pasigalynėti. Tam net siūloma aukščiausios įrangos klasės „GT-Line“ automobilio versija, kurioje be didesnės patogumų pasiūlos dar įpinami ir stilingesnės išvaizdos atributai.

Kaip ir „Peugeot“ SUV modeliuose, taip ir „Rifter“ bus siūloma papildomai užsakoma patobulinta „Advanced Grip Control“ sukibimo valdymo sistema su skirtingai dangai skirtais režimais bei važiavimo į pakalnę pagalbos sistema.

Ženevoje mums teko matyti prototipinę bekelės „Rifter“ versiją su keturių varomųjų ratų sistema, o prancūzai užsimena, kad ji netoli realybės. „Peugeot“ partneriai „Dangel“ šį modelį jau sukonstravo – galite jį pamatyti nuotraukoje žemiau.

"Peugeot Rifter" 4x4 versija iš įmonės "Dangel"
Foto: DELFI / Ramūnas Pletkus

Arklys virto karieta

Naujajame „Rifter“ montuojamas benzininis 1,2 litro darbinio tūrio trijų cilindrų 110 AG/205 Nm generuojantis variklis, taip pat siūlomos trys naujojo 1,5 litro „BlueHDi“ dyzelinio motoro versijos: 75 AG/230 Nm, 100 AG/250 Nm ir 130 AG/300 Nm. Bandymų metu ypatingai gerą įspūdį paliko galingesnė dyzelinė versija – su ja automobilis ir galios iššūkių neturi, ir pakankamai ekonomiškas. Taip pat pagirčiau ir benzininį variklį – sukosi smagiai tiek kalnuose, tiek greitkelyje, be to labai gerai suvaldytos vibracijos ir triukšmai.

Silpnesni dyzeliniai varikliai skirti labiau skaičiuojantiems. Kaip ir mechaninės 5 arba 6 greičių pavarų dėžės, kurios paliko slogų įspūdį dėl mechanizmo netikslumo (ypač 5 pavarų). Mano galva, šias transmisijas nesportiniuose automobiliuose reikėtų apskritai siųsti užtarnautai pensijai ir be didelių skrupulų rinktis vien automatines.

Juoba, kad „Peugeot“ taip pat siūlo išties gerą naujovę, bendradarbiaujant su japonų „Aisin“ sukurtą 8 greičių automatinę pavarų dėžę. Bet kuris bandytas modelis su šia transmisija dirbo gerokai sklandžiau.

Palyginus su pirmtaku, „Rifter“ pakabos nustatymai labiau primena įtemptą spyruoklę, taip ir laukiančią galimybės iššauti, tačiau smarkiai pagerėjo garso izoliacija – dar viena orientavimosi į didesnį komfortą apraiška.

Dar apie naujoves. Anot „Peugeot“, kai kurios jų yra pirmosios segmente: tai – elektrinis stovėjimo stabdys, adaptyvi greičio valdymo sistema su visiško sustabdymo funkcija, greičio ribojimo ženklų atpažinimas, aktyvus įspėjimo apie nukrypimą nuo eismo juostos, vairuotojo dėmesingumo stebėjimo asistentai, automatinis avarinis stabdymas, priekabos stabilumo valdymo pagalbininkas, automatiškai persijungiančios artimosios/tolimosios šviesos, galinė 180 laipsnių vaizdo kamera, nematomų zonų stebėjimo ir beraktė įsėdimo bei variklio paleidimo sistemos.

Pagalbininkai, apie kuriuos „Partner“ vairuotojai galėdavo tik pasvajoti, tačiau šiuolaikinėse lengvosiose mašinose jie yra tiesiog būtini. Ypač, jeigu ruošiamasi konkuruoti su moderniais SUV.

Šią gamintojo kryptį patvirtina ir tai, kad automobilyje taip pat gali būti sumontuoti 8 colių įstrižainės jutiklinis ekranas, 3D navigacijos sistema, trys USB lizdai, indukcinis telefono įkroviklis bei siūlomas „Apple Carplay“ ir „Android Auto“ funkcionalumas.

Kitaip sakant, darbinis arklys virto modernia karieta. Todėl labiausiai kirbantis klausimas – kaip giliai brausis į piniginę.

Piniginę teks praverti daugiau

Kad brausis giliau, nėra abejonės. Naujasis „Rifter“ mūsų šalyje, anot atstovų pradinės informacijos, turėtų kainuoti nuo 17 900 Eur (už automobilį su 110 AG benzininiu varikliu ir mechanine 5 laipsnių pavarų dėže). Už papildomus 1 200 Eur siūlomas erdvesnis ir 35 cm ilgesnio kėbulo modelis su didesne ratų baze.

Vis dėlto tikslios kainos šiuo metu dar neaiškios – oficialūs atstovai mūsų regione vis dar derasi su gamintojais. Galutinės naujojo „Rifter“ versijų ir įrangos paketų vertės bus paskelbtos artimiausiu metu, tuomet bus lengviau įvertinti šio modelio perspektyvas. Tačiau ir dabar aišku, kad kaina priartės prie SUV modelių, tačiau liks bent keliais tūkstančiais žemesnė.

Kas labiausiai patiko: Neįtikėtinas talpumas ir universalumas.

Kas labiausiai nepatiko: Važiuodamas tuščiu automobiliu nelygiame kelyje jautiesi lyg ant balansinio kamuolio.