Tačiau ši tendencija ėmė byrėti praėjusiame dešimtmetyje, kai visų segmentų pyrago dalį godžiai krimsti pradėjo išsipūtę ir technologiškai patobulėję kompaktiniai modeliai, o dar vėliau į sceną įžengė didysis viską be atrankos šluojantis trijų raidžių – SUV – brolis.

Vienam iš konservatyviausių segmentų reikia rasti kelią prisitaikyti arba nuolankiai trauktis į šoną. Panašu, kad naujos kartos modelį 508 pristatę „Peugeot“ savo kelią pasirinko be didesnio klaidžiojimo ir su prancūziška maniera. Tereikia eiti krosoverių manijos brėžiama kryptimi – padaryti nuobodų automobilį šauniu: tegul jis gerai atrodo, gerai važiuoja, pasiūlo solidžią dozę komforto ir nekainuoja lyg kosminis laivas.

Grožis – ne be aukų

Paprastas receptas? Galbūt, tačiau jis tinkamas ne visiems. Europoje vidutinio dydžio sedanų vis dėlto dar nuperkama per metus apie 1,5 mln. vienetų, tad konservatyvių automobilių pirkėjams gamintojai pasiūlyti radikalesnių sprendimų prisibijo. Tačiau „Peugeot“, panašu, paskaitose, kur dėstomi ir grindžiami teiginiai apie atsargumą, miegojo arba nesilankė. Galbūt – ir laimei.

Finansiškai ant gerų savo kompaktinių hečbekų ir SUV modelių pardavimų sumūrytų tvirtų kojų stoję prancūzai leido sau smarkiai pakeisti 508-ojo išvaizdą ir įvaizdį – naujasis modelis tapo gerokai dinamiškesnis, ekspresyvesnis ir, bent jau mano akims, neabejotinai gražesnis automobilis. Arba – tiesiog radikaliai kitoks, kaip žurnalistams kantriai kartojo gamintojai, vaizdingose vietovėse tarp Monako kunigaikštystės ir Pietų Prancūzijos kurortinio didmiesčio Nicos surengę naujos kartos modelio bandymus.

Naujojo "Peugeot 508" bandymai

Radikalių pokyčių ašimi tapo tradicinio sedano kėbulo išmainymas į gerokai žavingesnę „fastback“ tipo „kūno sandarą“ su atletiškai žemėjančiu galu ir grakščiai berėmiais šoniniais langais. Naujojo 508-uko išvaizda kalba pati už save, tuo galite įsitikinti nuotraukose. Netgi Monte Karlo gatvėse, kurias kasdien zulina superautomobiliai ar prabangūs bentliai ir rolsai, praeiviai stabčiojo ir atsigręždavo pasižiūrėti į gaują ekstravagantiškos išvaizdos fastbekais iš tunelio į tunelį laigančius žurnalistus.

Naujasis 508-asis yra kiek daugiau nei 5 cm žemesnis už pirmtaką (1,456 m), 3 cm platesnis (1,847 m) ir – vienas įdomesnių akcentų – net 8 cm trumpesnis (4,75 m) . Nenuostabu, kad tokia išraiška veda į sportiškesnį siluetą, bet patrauklūs akiai sprendimai pareikalauja ir aukų. Štai, bagažinės tūris – 487 litrai – visai neįspūdingas parametras, gelbsti tik plačiai atsidarantis elektra valdomas jos dangtis ir patogus pakrovimas. Na ir faktas, kad rudenį Paryžiuje pasirodys ir universali automobilio versija.

Bet kalbant daugiau apie erdvę, ribojimų yra ir salone. Vidutinio ūgio žmogui jame bus tikrai patogu, ypač dėl komfortiškų krėslų bet kuriame įrangos lygyje, tačiau aukštesniems nei 190 cm ūgio drūtapečiams lietuviams gali kilti apribojimų, priklausomai tiek nuo žmonių kiekio viduje, tiek nuo jų pasirinktos sėdėjimo vietos.

„Peugeot“ dizaino vadovas Gilles'is Vidalis sako, kad kūrėjai norėjo dinamiškiau atrodančio automobilio, todėl pasirinko „fastback“ kėbulo tipą. Pristatymo metu produkto komunikacijos vadovas Nicolas Bayonas akcentavo, jog „Peugeot“ taip nori sužadinti tradicinių sedanų pirkėjų smalsumą ir emocijas. Taigi, grožis turi savo kainą.

Naujojo "Peugeot 508" bandymai

Kepiniai

Kitas drąsus (tik ar gerai apgalvotas?) šūvis matomas kainoraštyje. Jau startinis „Peugeot 508“ kainuoja Lietuvoje nuo 27 900 eurų. Taip, už šią kainą galima gauti automobilį su gausesne nei bet kada anksčiau „Active“ įranga, 1.6 litro darbinio tūrio 180 AG galios turbobenzininiu varikliu ir puikia 8 pavarų automatine pavarų dėže, bet už kampo stovi tokie visiems žinomi, didžia tvarka (ir gerokai menkesne sąžine) pasižymintys pardavėjai ir kepa bandeles, kurias visi šluote šluoja, nors receptui jau tuoj bus ketveri metai. Senas, patikimas, iki gyvo kaulo atsibodęs, nes aptinkamas vos ne ant kiekvieno kampo, kepinys prieš šviežią, žėrintį, dar nematytą ir puošniais pabarstukais pabarstytą: ką rinktis? Reikia pagalvoti.

Naujos kartos 508-ojo privalumai neapsiriboja vien išvaizda. Automobilis sukurtas panaudojant kompanijos EMP2 architektūrą, kurios pagrindu gaminami miesto visureigiai 3008, 5008 ir kompaktiškieji automobiliai. Platformos konstrukcija paprasta ir efektyvi: plieninė, bet nesunki ir saugumo reikalavimus nesunkiai užtikrinanti kėbulo struktūra, varoma ašis – priekinė, priekyje nepriklausoma naujos konstrukcijos „MacPherson“, gale – daugiasvirtė pakaba.

Šis „tešlos užmaišas“ leidžia „Peugeot“ pasiekti pagirtinas važiavimo ir valdymo savybes: derindami automobilio pakabą prancūzų inžinieriai sugebėjo pasiekti šaunų balansą tarp komforto ir sportiškumo. Tą, žinoma, dar labiau pabrėžia reguliuojami amortizatoriai (juos galima užsakyti papildomai arba gauti aukštesniame įrangos lygyje), kuriems sportinio arba komfortabilaus veikimo algoritmą užduoda pats vairuotojas specialiu valdikliu. Pasirinkus sportišką režimą ne tik standėja amortizatoriai, bet pasikeičia ir automatinės transmisijos veikimo algoritmas, sunkėja vairas, aštrėja akceleratoriaus reakcijos.

Važiuojant lėtai, skirtumas tarp amortizatorių nustatymų atrodo nežymus, bet vos įsibėgėjus greitkelyje jaučiasi akivaizdžiai, ypač važiuojant greičiau per nelygumus arba posūkiuose – tuomet valdymas aiškiai skiriasi. Palyginus su kompanijos SUV modeliais, šiam automobiliui galima nesunkiai segti pliusus pagyrų sienoje: važiuoklė tylesnė, švelniau sugeria smūgius duobėse, dar ir garso izoliacija – „premium“ segmento lygio, tik vairo mechanizmas dar netobulas, bet jo informatyvumas ir veikimo greitis paprastam vairuotojui turėtų būti priimtini.

Pridėjus tai, kad kėbulo kontrolė posūkiuose ir stabdžių efektyvumas mūsų bandymų metu susilaukė vien pagarbaus murmėjimo, galima konstatuoti – kaip atrodo, taip ir važiuoja.

Gerieji Lietuvos vairuotojai

Šios kartos 508-ajame montuojamas visiškai naujas turbobenzininis variklis – 1,6 litro darbinio tūrio, siūlantis 180 AG/250 Nm arba 225 AG/300 Nm modifikacijas. Gi dyzelininės jėgainės siūlomos dvi: naujoji 1,5 litro 130 AG/300 Nm ir jau pažįstama 2 litrų, kurios dispozicijoje 160 AG/400 Nm arba 180 AG/400 Nm galios variantai. Dyzelinių variklių deklaruojamos vidutinės degalų sąnaudos siekia vos 3,7-4,7 litro 100 km. Bandymų metu, nemažai laiko praleidus kalnuose ir šiek tiek greitkeliuose, galingiausios dyzelinės jėgainės apetitas siekė 6,8 litro.

O galingiausias benzininis motoras smagiai sukantis serpantinų pynėmis ir greitkelio vingiais reikalavo visų 10,5 litro, tačiau dovanojo smagias dinamikos akimirkas – dar ne „karšta“ versija, bet pašildyta tikrai gali vadintis. Iš patirties spėčiau, kad drausmingo vairuotojo Lietuvoje (kokiais mes visi esame neabejotinai) sąnaudos siektų gerokai mažiau. Nes mes esame labai drausmingų ir kultūringų, taisyklių besilaikančių, vairuotojų šalis. Galima spėti, kad „Peugeot“, nustatydami šio variklio vidutines 5,7 litro benzino sąnaudas šimtui kilometrų testus darė Lietuvoje.

Judėkime toliau. Mechaninės pavarų dėžės su šiuo modeliu, laimei, Lietuvoje net nebus siūlomos. Reikia jau išaugti iš to amžiaus ir palikti „mechaniką“ sportininkams. Anot „Peugeot“, naujoji 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė, kuri derinama su visais varikliais, leido inžinieriams parinkti tikslesnius perdavimo skaičius, o tai suteikia galimybę padidinti tiek dinamikos, tiek efektyvumo rodiklius. Šiai transmisijai išties negaliu parašyti nė vieno blogo žodžio – visose situacijos buvo patikimai ir tinkamai dirbantis mechanizmas.

Kosminis laivas

Visi žiniasklaidos vartotojai trokšta informacijos iš vidaus, tad nerkime į „Peugeot 508“ vidų. Salonas atpažįstamas nors kartą įlipusiems į naujausius šio gamintojo automobilius: mažas, kampuotas (labai patogu greitai manevruojant) ir žemai nuleistas vairas (prie to reikia šiek tiek laiko priprasti), skaitmeninis 12,3 colio įstrižainės prietaisų skydelis visuose įrangos lygiuose, vadinamieji pianino klavišai po centriniu ekranu – čia šiek tiek stabtelkime.

Gamintojai susilaukė tiek daug pozityvių šio sprendimo įvertinimų, kad 508-ajame galime matyti reakcijas. Pianino klavišai (taip žurnalistų buvo praminti mygtukai, kuriais galima aktyvuoti atskirų funkcijų valdymą ekrane) dabar jais ir tapo – kitaip nepavadinsi šitaip išryškinto jungiklių ir jų fono atskyrimo. Bet nėra ko pridurti: dėl ko šis sprendimas visų giriamas? Nes tai ne tik atrodo efektingai, bet ir yra patogu.

Pridėkime dar aiškiai akcentuotą vairuotojo ir priekyje sėdinčio keleivio pozicijų atskyrimą, nefiksuotos padėties automatinės greičių dėžės perjungimo svirtį ir galime drąsiai tarti: „sveiki atvykę į dar vieną „Peugeot“ kosminį laivą“.

Neslėpsiu, jau ne vienose ankstesnėse „Peugeot“ apžvalgose esu gyręs jų salonus – įsėdęs į tokį visada jautiesi it nusipirkęs naujausią, moderniausią telefoną ir nori greičiau išmokti juo naudotis. Vienintelis nesmagus akcentas iki šiol būdavo stringanti multimedija, tačiau, panašu, kad „Peugeot“ išgirdo šią kritiką – bent jau 508-ojo modelio ir naujienos „Rifter“ (apie jį skaitykite DELFI netrukus) bandymų metu viskas veikė sklandžiai ir efektyviai. O naujausios versijos „TomTom“ navigacija dar ir pateikia informaciją realiu laiku – su spūstimis ir jų apvažiavimo alternatyvomis.
Naujojo "Peugeot 508" bandymai

Centrinis ekranas gali būti 8 arba 10 colių įstrižainės ir yra nuleistas gana žemai – iš pradžių šis sprendimas kėlė abejonių, tačiau švelnus jo pasukimas vairuotojo link išsprendžia visus klausimus dėl patogumo. O ventiliacijos angos, skirtingai nuo naujųjų SUV, pakeltos aukštyn. Jų grotelės grakščios, tačiau yra tokios siauros, kad krypties reguliavimas tampa labai nepatogiu – smulkmena, bet neapgalvota.

O visa kita iš tiesų šaunu: vairuotojo darbo vieta įrengta taip, kad nėra prie ko labai prikibti, sėdynės – patogios, o salono apdailos medžiagos – aukštesnės kokybės. Tokiu keliu šiais laikais bando eiti „Peugeot“ ir tai stengiasi akcentuoti – išskirtinumas turi būti ir kokybiškas, kitaip su vokiečių kolegomis nepakonkuruosi. Žinoma, ar kokybė nėra paviršutiniškas įspūdis, parodys laikas.

Automobilio įrangos sąrašas – netrumpas: automatinė dviejų zonų klimato kontrolė, „Visibility“ paketas (aktyvi eismo juostos stebėjimo sistema, eismo ženklų atpažinimo sistema, „Active Safety Brake“ automatinė staigaus stabdymo sistema, lietaus jutiklis), navigacijos įrenginys su 3D funkcija, pilnai LED žibintai ir 3D LED galiniai žibintai, galinio vaizdo kamera, „Drive assist plus“ paketas (prisitaikanti greičio palaikymo sistema su „Stop & Go“ funkcija, kelkraštį atpažįstanti aktyvi eismo juostos palaikymo pagalbos sistema, automatinių tolimųjų šviesų įranga, pažangi eismo ženklų atpažinimo sistema, aktyvi aklosios kelio zonos stebėjimo sistema) ir net naktinio matymo sistema, dar nefiksuota šio segmento modeliuose. O kur dar puikioji garso sistema „Focal“ – melomanų ausies glostymas už papildomą mokestį.

Hibridas

Anot „Peugeot“ atstovų, EMP2 platforma buvo kurta nuo pirmos minutės galvojant apie modelių gamos elektrifikaciją maždaug nuo 2019 metų vidurio. Laukiama, kad vėliau šiemet pasirodysiančiame „5008 Plug-in Hybrid“ debiutuosianti sistema bus panaudota ir 508-ajame modelyje. Įdomu tai, kad dėl to, anot gamintojų, neturėtų nukentėti nei erdvė automobilio salone, nei bagažinėje.

Akumuliatorių paketas atsidurs bagažinės grindyse paaukojant tik atsarginį ratą. Tokiu būdu „Peugeot“ įkraunamas hibridas galės pasiūlyti apie 50 km vien elektra nuvažiuojamą atstumą pagal naujausią matavimo standartą WLTP.
Naujojo "Peugeot 508" bandymai

O tradicinis „Peugeot 508“ mūsų gatves turėtų pradėti raižyti rudenį. Startinę kainą jau minėjau, o pigiausia dyzelinė versija su 130 AG galios varikliu ir automatine 8 pavarų dėže (šį derinį rekomenduočiau, labai smagus) kainuos nuo 28 800 Eur.

Neseniai pristatyto „Peugeot 508 SW“ universalo kaina bus 1200 Eur didesnė nei aprašomo modelio, bet jo dar reiks palaukti. Žadama, kad prekyboje šis modelis pasirodys 2019 metų pradžioje.

Kas labiausiai patiko: Išvaizda, pakaba, galingiausias benzininis variklis.

Kas labiausiai nepatiko: Sumažėjusi erdvė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (29)