Keturis iš penkių šiemet įvykusių Norvegijos ralio čempionato etapų laimėjęs K. Johnsrodas su šturmanu Eiriku Borge jau užsitikrino šių metų čempionų vardus. Nors iki čempionato pabaigos dar liko vienas etapas, įvyksiantis rugsėjį, tačiau jis jau nieko nebelemia. Varžovai šio dueto pavyti jau nebeturi net teorinių šansų.

„Kartu su šturmanu jau važiuojame ketverius metus. Aš pats lenktyniauju nuo 10 metų kartais, o ralyje lenktyniauti pradėjau būdamas 17. Mano tėvas praeityje yra lenktyniavęs ralio kroso ir ištvermės maratonų lenktynėse. Visus tuos metus, kuriuos aš lenktyniauju, jis yra su manimi. Tėvas atlieka komandos vadovo ir vyriausio mechaniko funkcijas. Mūsų komanda yra labai šeimyniška, todėl ji ir vadinasi „Johnsrod Racing“. Iš penkių mechanikų net trys yra mano šeimos nariai. Iš viso mūsų komandoje yra septyni žmonės. Šiaip daug darbų tarp varžybų garaže pasidarau ir pats, tačiau dar turiu ir normalų darbą – esu BMW automobilių pardavėjas Oslo mieste.

Šiemet pasiekėme geriausią savo karjeros rezultatą – tapome čempionais klasėje. Du kartus finišavome trečioje bendrosios įskaitos vietoje. Pernai sezoną baigėme antri, prieš dvejus metus – treti. Visus šiuos pasiekimus iškovojome su savo N grupės „Mitsubishi Lancer EVO IX“. Prieš tai vairavome „Subaru Impreza N14“. Dar anksčiau ketverius metus yra tekę važiuoti ir su „Peugeot 206 XS“. Mano pirmoji ralio mašina buvo „Peugeot 106 Rallye 1.3“. Ja pradėjau važiuoti būdamas septyniolikos“, – sakė 32 metų Norvegijos ralio čempionas K. Johnsrodas.

Kennethas Johnsrodas
Foto: Asmeninio albumo nuotr.

Norvegas prieš daugybę metų yra lenktyniavęs Estijoje, tačiau tuomet dėl sugedusio diferencialo jam iš varžybų teko pasitraukti pačiame pirmame greičio ruože. Taip pat du kartus sportininkas varžėsi asfaltiniame ralyje „Bohemia Rally“, kuris vyko Čekijoje. Tačiau daugiausiai patirties lenktynininkas sukaupė lenktyniaudamas Skandinavijoje – Norvegijoje, Švedijoje, Danijoje.

K. Johnsrodas įsitikinęs, kad Lietuvoje jo lauks nemažai iššūkių, kadangi Norvegijos ralio čempionato greičio ruožai kardinaliai skiriasi nuo lietuviškų. Pasak pašnekovo, Norvegijoje pusė sezono vyksta važiuojant sniegu ir ledu, o likę etapai būna ant žvyro dangos, kuri taip pat pateikia nemažai siurprizų.

„Šią žiemą buvo labai daug sniego, todėl kai kur greičio ruožai buvo labai siauri su didelėmis pusnimis šonuose. Panašiai, kaip būna WRC varžybose Švedijoje. Ant žvyro dangos mes turime tris ralius, kurie labai skirtingi. Pavyzdžiui „Rally Sorland“ varžybose yra daug akmenų ir uolų pakraščiuose, todėl ten visiškai nėra vietos klaidai. „Rally Aurskog“ greičio ruožai jau yra gerokai platesni ir labai greiti, važiuojama miškų keliais. Dažniausiai danga yra kieta, posūkių nedaug.

„Hedemark“ ralis pasižymi tramplinais. Mūsų šuolis taip pat įamžintas nuotraukoje. Šis ralis yra labai greitas, su daug posūkių ir įspūdingų šuolių. Siauros vietos pereina į plačias ir atvirkščiai. Gruntas taip pat keičiasi nuo kieto iki labai minkšto. Lietus ir rūkas – dažnas šio ralio palydovas.

Kennethas Johnsrodas
Foto: Asmeninio albumo nuotr.

Apie lietuvišką ralį ir jūsų greičio ruožus žinau labai mažai. Žiūrėjau keletą vaizdo įrašų iš praėjusių metų „Samsonas Rally Rokiškis“ varžybų, kad geriau suprasčiau, kokie greičio ruožai laukia. Manau, kad didžiausias skirtumas man bus dangos minkštumas. Beje, šalia greičio ruožų yra daug aukštos žolės, kuri apsunkina matomumą. Vienintelis sportininkas iš Lietuvos, kurį žinau, yra Martynas Samsonas. Naudoju jo pagamintą pavarų dėžę. Taip pat mačiau daug vaizdo įrašų, kur jis vairuoja savo BMW.

Iš „Samsonas Rally Rokiškis“ varžybų tikiuosi parsivežti daug patirties, patobulinti stenogramos sudarymą, pažinti kitokį gruntą. Taip pat bus labai smagu greičiu pasimatuoti su geriausiais Lietuvos ir užsienio sportininkais. Mačiau, kad šiame ralyje vyrauja nuostabi atmosfera – minios žiūrovų, įspūdingas šou viso ralio metu. Bet svarbiausia mums bus parodyti, kad galime greitai važiuoti ir kitoje šalyje “, – kalbėjo K. Johnsrodas.