Vienas iš jų, taip pat ragavęs „Formulės 1“ skonio, gerai žinomas Danijos lenktynininkas ir verslininkas Jacas Nellemannas iki šiol lenktynių trasose pilotuoja „Formula Junior“ bolidą. Ir ne bet kokį. Į Kauną jis atsigabena ir startuos savo tėvo pagamintu „Alfa Dana“ bolidu.

Danija išaugino daugybę garsių lenktynininkų. Dabarties žvaigždės – tai „LeMans 24 valandų“ legenda Tomas Kristensenas, buvęs „Formulės 1“ pilotas Janas Magnussenas, bei dabar „Haas F1“ lenktyniaujantis jo sūnus Kevinas. Praeityje lenktynių pasaulyje toks pats garsus buvo ir Jacobas Nellemannas, visų vadinamas Jacu. Nenuostabu, kad jis pasuko lenktynininko keliu, nes tėtis Vilhelmas taip pat pelnė daug pergalių lenktynių trasose, o dėdė Robertas iškovojo net 8 Danijos „Formulės 3“ čempiono titulus 1950-1960 metais.

Sėkminga J. Nellemanno karjera prasidėjo kartinge. 1966 metais jis tapo Danijos kartingo čempionu ir jau po penkerių metų šventė pirmą savo pergalę kėbulinių automobilių čempionate su „Chevrolet Camaro“. Tais laikais konkurencija buvo milžiniška, bet 1975 metais pavyko pakartoti pasiekimą už „Triumpf Dolomite Sprint“ vairo.

Tiek kėbuliniai automobiliai, tiek formulės pakluso lenktynininkui. 1973 metais jis tapo „Formulės Ford“ čempionu, o 1975 metais pradėjo lenktyniauti „Formulėje 3“. Monako „Grand Prix“ finišą pasiekė ketvirtoje vietoje, bet Danijos „Grand Prix“ nenusileido niekam. „Jyllandsring“ trasoje J. Nellemannui negalėjo prilygti net tuometinis čempionas Larry Perkinsas.

Logiška, kad sėkmė paskatino ieškoti galimybių lenktyniauti ir automobilių sporto karalienės, „Formulės 1“ lenktynėse. 1976 metais lenktynininkas tapo nedidelės „RAM“ komandos nariu ir už „Brabham BT44B Ford“ vairo startavo Švedijos „Grand Prix“ atrankoje. Elektrinių komponentų gedimai ir didelis nepakankamas pasukamumas lėmė, kad jam tik 0,239 sekundės pritrūko iki patekimo į finalinę lenktynių dalį.

"Formula Junior"
Foto: Organizatorių archyvas

1979 metų pabaigoje J. Nellemannas paskelbė apie savo profesionalaus lenktynininko karjeros pabaigą, bet lenktynės jam išliko didžiule aistra. 1980 metais jis nugalėjo „Formula Vee“ lenktynėse Doningtono (Didžioji Britanija) trasoje. Pergalių sumažėjo, kai Jacas susikoncentravo į verslą. Tuo pačiu metu jo įkurta „Den Bla Avis“ kompanija, vėliau sėkmingai parduota „eBay“, rėmė lenktynininkus ir ne vienam iš jų pavyko pasiekti puikių rezultatų. 1996 – 2016 metais jis vadovavo „Nellemann Group“ kompanijai, turinčiai šimtmečio istoriją ir prekiaujančia „Aston Martin“, „Ford“, „Fiat“, „Volvo“, „Isuzu“ bei kitais automobiliais Skandinavijoje ir Rytų Europoje.

J. Nellemanno sugrįžimas į autosporto pasaulį buvo labai sėkmingas. Jis nugalėjo BRDC GT čempionate 2002 metais, o 2007 metais už „Aston Martin Vantage“ vairo triumfavo Silverstone trasoje vykusiose GT4 kategorijos lenktynėse.

Už „Formula Junior“ vairo J. Nellemannas sėda labai mielai. Nenuostabu, nes šis „Alfa Dana“ bolidas sukurtas ne tik jo tėčio, bet ir paties Jaco rankomis. Žinoma, tuomet penkiolikmečio indėlis nebuvo labai didelis. Jam buvo patikėtas chromo molibdeno vamzdžių pjaustymas, o visą kitą darbą atliko jo tėtis, Peras Kroghas, Bille Jensenas, Peras Hansenas ir Uno Jensenas. Pagaminti tik trys „Alfa Dana“ bolidai su „Morris Minor 1000“ varikliais. Du iš jų išliko iki šių dienų. Vienas eksponuojamas Helsingoro technikos muziejuje Danijoje, o kitas lenktyniaus „Nemuno žiede“ birželio 3 d.

"Formula Junior"
Foto: Organizatorių archyvas

„Formula Junior“ sveria tik 400 kg, jų 120 AG varikliai nuo 0 iki 100 km/val. bolidą pagreitina per 4 sekundes. Kadangi visi automobiliai privalo atitikti laikmečio techninius reikalavimus, tad ir kova tarp jų būna rimta. Kaip ir jų kaina. Šiuo metu už brangiausią parduodamą bolidą prašoma 150 000 JAV dolerių. Pigiausias egzempliorius įkainotas 25 000 svarų.

Į lenktynes Kaune užsiregistravo dalyviai iš JAV, Australijos, Naujosios Zelandijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Danijos, Švedijos. Birželio 2 dieną (šeštadienį) nuo 16.00 val iki 18.00 val. dalyviai aistruoliams prisistatys Kauno Rotušės aikštėje. „Formula Junior“ lenktynes birželio 3 dieną (sekmadienį) „Nemuno žiede“ paįvairins klubo „Retromobile“ ekspozicija ir paradas, automobilių, pagamintų iki 1990 metų parodomieji važiavimai, „Formula student“ testai. Pasivažinėjimą dviviete formule galės laimėti bet kuris renginio žiūrovas.

Papildyta 14.43
Keltus renkasi prabangių automobilių savininkai

Beje, dešimtys retromobilių – ne vienintelis išskirtinis DFDS keltų krovinys. Keltu yra keliavę ir virš 1 mln. eurų kainuojantys senoviniai automobiliai. Prabangių automobilių, tokių kaip „Ferrari“ ar „Maserati“, kurių vertė siekia 400 tūkst. eurų, savininkai keltu dažnai keliauja į Vokietiją.

Ten garsių prekės ženklų keturrates transporto priemones jie patiki į specialią automobilių techninę apžiūrą, kokios Lietuvoje kol kas dar nėra galimybių atlikti.

Vykdami į kasmetinius festivalius ir kitas suvažiavimų šventes, keltus dažnai užplūsta „Mini Cooper“ automobilių ar „Harley Davidson“ motociklų vairuotojai. Yra buvę reisų, kai vienu metu keltu kėlėsi per 40 „Mini Cooper“ ir per 100 „Harley Davidson“ transporto priemonių.

Keliauja ir žmonės, ir gyvūnai

Maršrutais iš Klaipėdos į Vokietijos Kylio ir Švedijos Karlshamno uostus Baltijos jūra yra keliavęs ne vienas žymus politikas, visuomenės veikėjas bei garsios pramogų pasaulio žvaigždės.

„Keltais patogu keliauti ne tik žmonėms, bet ir gyvūnams, jie – taip pat nuolatiniai mūsų „keleiviai“. Dažniausiai vykdami atostogauti, šeimininkai kartu pasiima kates, šunis ar papūgėles. Kartą ypatingomis kelto viešniomis tapo pelės aktorės ir gorila. Kelionėms su gyvūnais keltai dažniausiai pasirenkami dėl saugumo, gabenimui tinkamų sąlygų ir galimybės kelionėje būti su savo augintiniais“, – sakė laivybos įmonės DFDS komunikacijų su Baltijos šalimis departamento vadovas Vaidas Klumbys.

V. Klumbys pasakojo, kad 2007 m. kompanijos keltu iš Vokietijos į Lietuvą buvo atplukdytas paauksuotas sarkofagas su šv. Teresės palaikais, prie kurio visos kelionės metu budėjo piligrimai. 2009 m. Vokietijos Veimaro miestas, kuris kasmet masiškai keliauja po Europos kultūros sostines, užsakė visą keltą. Tuomet daugiau nei 360 miestelėnų kartu su burmistru vyko į Vilnių.