Kaip rašoma organizatorių pranešime, dalyvių sąrašas nuolat pildosi, tad jau dabar aišku, kad Lietuvoje pasirodys daugumos šalių autokroso elitas. Itin stiprų sportininkų legioną į Lietuvą siunčia Čekija, todėl metas susipažinti su tais čekais, kurie pasiryžę kovoti dėl kiekvieno trasos centimetro.

Vienas žinomiausių čekų – „Touring Autocross“ klasės dalyvis Martinas Samohylas. Sportininkas praėjusių metų sezone finišavo antras, tačiau šiemet yra nusiteikęs padaryti viską, jog sezono pabaigoje stovėtų ant aukščiausio laiptelio. Pernai M. Samohylui nepavyko aplenkti tik tautiečio Aleso Fuciko, tačiau pastarasis šiemet pasirinko startą ralio kroso varžybose.

Taigi, M. Samohylas atskleidžia, jog šiemet yra nusiteikęs pergalingai pabaigti kuo daugiau etapų ir tapti Europos čempionu. Pasak čeko, turint tokį tikslą svarbus kiekvienas taškas, todėl Lietuvoje jis stengsis pasiekti maksimumą.

„Malonu atvykti į Lietuvą. Šiemet mano ambicijos yra pačios didžiausios. Žinau, kad nebus lengva, nes kiti varžovai taip pat stiprūs. Pirmame etape Vokietijoje turėjau šiek tiek bėdų dėl elektronikos, todėl tikiuosi, kad jas visas išspręsti jau pavyko. Į automobilį sudėjome viską, kas rinkoje yra geriausia. Į Lietuvą atvyksiu maksimaliai pasiruošęs.

Beje, automobilį šiek tiek reguliavome specialiai Vilkyčių trasai. Ši trasa man labai patinka. Aišku, šiek tiek netradicinė yra ta susmulkinto asfalto danga, tačiau ji gana įdomi. Pati trasos konfigūracija – labai smagi. Yra dvi greitos, tiesios atkarpos, kur pasiekiame maksimalų greitį, taip pat yra labai gražus ir ilgas tramplinas bei du posūkiai prieš finišą.

Žiūrovams turėtų patikti tai, kad matomumas yra geras. Teko ir pačiam žiūrėti kitų klasių važiavimus, todėl galiu pasakyti, jog tai viena patogiausių trasų žiūrovams“, – komplimentų Vilkyčių autosporto kompleksui negailėjo čekas.

Vilkyčiuose M. Samohylas startuos su „Škoda Fabia S2000“ modeliu. Sportininkas sutiko atskleisti, kokius brangius ir „piktus“ agregatus slepia automobilio išorė.

„Važiuoklės nustatymai yra skirti žvyrui. Variklį mums paruošė „Mike Callaghan Motorsport“ dirbtuvės. Pavarų dėžė – DMA firmos prototipinė. Žinoma, galiu pasakyti ir automobilio galingumą. Nuo to tik įdomiau žiūrovui. Mano „Škoda“ turi apie 580 arklio galių ir 710 niutonmetrų sukimo momentą“, – atviravo sportininkas.

Čekija į Lietuvą siunčia ne tik „Touring Autocross“, bet ir bagių įskaitose lenktyniausiančius sportininkus. Pasidalinti savo mintimis su skaitytojais sutiko pačioje galingiausioje – bagių-monstrų klasėje „Super Buggy“ lenktyniaujantis Jakubas Kubičekas. Sportininkas pripažįsta, kad su Vilkyčių trasa dar turi nesuvestų sąskaitų, kadangi praėjusiais metais jam čia finišuoti nepavyko dėl gedimo.

„Tikiuosi, kad šiais metais seksis geriau ir galėsiu kovoti dėl didžiausio taškų skaičiaus. Pernai teko pasitraukti iš varžybų, todėl šiemet noriu atsirevanšuoti. Vilkyčių trasa yra kiek kitokia nei kitos trasos Europoje. Jos danga – specifinė. Technikai tokia danga yra iššūkis, tačiau pati trasa sugalvota labai gerai. Ji beprotiškai greita. Čia daug reiškia galia“, – kalbėjo J. Kubičekas.

Pasak čeko, Vilkyčių trasos konfigūracija bus labai tinkama jo bagiui, kuris dabar tapo dar galingesnis. Reglamentas leidžia šioje klasėje naudoti variklius iki keturių litrų. Taigi, čekas nusprendė techninius reikalavimus išnaudoti maksimaliai ir į bagį sumontavo būtent keturių litrų darbo tūrio agregatą.

„Šiemet jau dalyvavau trejose varžybose. Dvi iš jų važiavau jau naujuoju varikliu. Anksčiau važiavau su trimis litrais. Dabar turime keturių litrų variklį. Visos kitos bagio sistemos liko tos pačios, bet dabar yra daugiau galios. „Super Buggy“ klasėje dalyvių bus daug ir visi naudoja įvairiausius variklius, todėl žiūrovams bus tikrai įdomu stebėti, kurio dalyvio techniniai sprendimai pasiteisins“, – kalbėjo J. Kubičekas.

Tiek M. Samohylas, tiek J. Kubičekas pripažino, kad Čekijoje autokrosas yra antroji religija. Tokia pati kaip krepšinis Lietuvoje. Anot pašnekovų jų šalyje autokroso tradicijos yra labai gilios ir jaunieji sportininkai savo karjerą būdami vos kelių metų amžiaus.

„Aš pirmą kartą į bagį sėdau būdamas penkerių. Tai labai gera pradžia. Sportininkas ugdo savo sugebėjimus ir lygiagrečiai didina bagio galią. Būtent dėl tokio pasiruošimo ir išauga tokie sportininkai, lenktyniaujantys galingiausioje „Super Buggy“ įskaitoje“, – mintimis dalijosi J. Kubičekas.

„Autokrosas Čekijoje yra sportas numeris vienas. Čia yra jaunųjų talentų mokykla, kuri vadinasi „Youth Club“. Ši akademija skirta patiems mažiausiems sportininkams. Joje karjerą vaikai pradeda būdami vos trejų metų amžiaus. Mūsų šalis tuo gyvena. Negaliu nepaminėti ir tokios autokroso legendos kaip Jaroslavas Hošekas. Jam dabar jau 73-eji metai. Aš juo žaviuosi. Jis yra vienas garsiausių žmonių šioje srityje ir daug prisidėjo prie to, kad Čekija būtų tokia galinga šalis autokroso žemėlapyje“, – pridūrė M. Samohylas.

Birželio 8-10 dienomis Vilkyčiuose bus galima išvysti ne tik Europą savo pasirodymais drebinančius čekus, bet taip pat ir jiems iššūkį mesiančius varžovus iš kitų Europos šalių. Kol kas galutinis dalyvių sąrašas dar nėra aiškus, tačiau į prieš tai vyksiantį etapą šiuo metu jau užsiregistravo 63 dalyviai, startuosiantys „Junior Buggy“, „Buggy 1600“, „Super Buggy“ ir „Touring Autocross“ klasėse. Būtent todėl ne ką mažesnio dalyvių skaičiaus laukiama ir Lietuvoje.

Vilkyčiuose taip pat pasirodys ir netgi dėl piniginio prizo kovos nacionalinės klasės dalyviai, kurių didžiąją daugumą sudarys lietuviai ir latviai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)