Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, Lietuvos motociklų sporto federacijos (LMSF) organizuojamos varžybos vyko drauge su latvių ir estų čempionatais, tai dalyviams suteikė papildomo konkurencinio azarto. Per visą dieną įvyko net 11 lenktynių, kurių metu 9-iose skirtingose klasėse varžėsi 118 sportininkų iš Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Suomijos. Populiariausios klasės („Superbike“, „Rookie 1200“, „Superstock“, „Rookie 600“ ir „Pretendent“) turėjo net po dvejas varžybas.

„Superbike“ klasės pirmosiose lenktynėse startavo net 16 sportininkų. Paprastai šios klasės varžybos vyksta kartu su „Rookie 1200 klase“, tačiau šį kartą, susirinkus gausiam pajėgiausios klasės atstovų būriui, buvo surengtos atskiros lenktynės.

Keli netikėtumai

Lietuvos čempionato įskaitoje greičiausias buvo Š. Pladas, antrasis – kelmiškis Tomas Januška. Jis rytinės treniruotės metu krito ir apgadino savo motociklą, tačiau padedamas kolegų motociklą spėjo susitvarkyti ir sėkmingai finišavo lenktynėse. Trečias Lietuvos čempionato pirmo etapo įskaitoje „Superbike“ klasėje liko Kęstutis Stankūnas.

„Konkurentų plačiau nevertinsiu, bet įspūdį paliko puikus Tomo Januškos pasirodymas varžybose po kritimo per kvalifikaciją, – sakė Š. Pladas. – Savo pasirodymą vertinu gerai, juoba, kad tai buvo pirmas išvažiavimas į žiedą šiais metais ir dar su visiškai nauju neišbandytu kitos klasės motociklu.“ Kaip teigė Š. Pladas, šiemet jo pagrindinis tikslas bus dalyvaujant LMSF čempionate prisijaukinti naująjį „BMW s1000RR“.

„Rookie 1200“ (B1200) klasės pirmose lenktynėse startavo 22 sportininkai. Greičiausias tarp lietuvių buvo Raimundas Skaistgiris, antras liko Tauras Norkūnas. Trečią vietą užėmė Justas Bučnys. Jeigu ne 20 sekundžių bauda už klaidingą startą, jis būtų užėmęs pirmą vietą Lietuvos čempionato įskaitoje ir antrą vietą bendroje šių lenktynių įskaitoje.

Jungtinėse „Superstock“ ir „Rookie 600“ klasių lenktynėse dalyvavo 15 sportininkų. Šiose lenktynėse taip pat neapsieita be nuobaudų. Už klaidingą startą 20 sekundžių nuobaudas gavo lietuvis Mantas Urmonas ir suomis Jani Suunas. Pastarasis pirmas kirto finišo liniją, bet pridėjus baudos sekundes „Superstock“ klasėje įskaitoje nukrito į trečią vietą. „Rookie 600“ klasėje tarp lietuvių greičiausias Gedas Čeplaitis, bendroje įskaitoje kiek atsilikęs nuo esto Mihkelio Osulos.

Tradiciškai gausios „Pretendent“ klasės pirmose varžybose startavo net 29 sportininkai. Greičiausias lietuvių įskaitoje buvo Ignas Udra, bendroje įskaitoje atsilikęs nuo dviejų latvių. Lietuvos čempionato „Pretendent 1000“ įskaitoje antrą vietą užėmė Artūras Darbutas, trečią – Renatas Tarutis. „Pretendent 600“ klasėje tarp lietuvių greičiausias buvo Nerijus Laurinaitis, antras liko Algirdas Gineika, trečias – Andrius Šlajus.

Padaugėjo dalyvių

Pasak Lietuvos motociklų sporto federacijos Plento žiedo komisijos pirmininko Jaroslavo Buinausko, tai buvo vienos didžiausių per pastaruosius penkerius metus varžybų. „Niekas jau nepamena, kada dar „Superbike“ buvo atskira klasė – dėl mažesnio dalyvių skaičiaus buvo jungiama prie kitos. Negana to, šiemet padaugėjo „Rookie 1000“ ir „Rookie 600“ klasės sportininkų. Jei pernai šios klasės dalyvių, važiuojančių daugiau nei du etapus, buvo aštuoni, šiemet – net 30“, – teigia J. Buinauskas.

Anot jo, tokius pokyčius lėmė sistemingas darbas siekiant čempionatą padaryti prieinamesnį kuo didesniam sportininkų kiekiui – pirmiausia, buvo sumažintos licencijų kainos. „Norime, kad varžybose sparčiau daugėtų ne tik mėgėjų, bet ir sportininkų“, – pažymi J. Buinauskas.

Palankiai įvertino varžybų kalendorių

„Šių metu LMSF plento žiedo kalendorius, manau, geriausiai atitinka daugumos sportininkų nuomonę, koks jis turėtų būti. Tiesa, kai varžybų išvakarėse peržvelgiau atnaujintą tvarkaraštį, pagalvojau, kad tai labai įtemptas grafikas ir kad organizatorių laukia rimti iššūkiai, nes paprastai sklandžiai tokie renginiai nevyksta, o sprendimų priėmimui praktiškai nebus laiko. Varžybų dieną taip ir nutiko – dėl kelių nesklandumų turėjo smarkiai susijaukti grafikas, bet organizatoriai operatyviai reagavo, priėmė greitus sprendimus ir viskas pavyko, kaip suplanuota“, – pasakojo Š. Pladas.

Sportininkas liko maloniai nustebintas ir tuo, kad varžybų kitoje šalyje stebėti ir sportininkų pasveikinti atvyko ir LMSF prezidentas. „Tokio įvykio iki šiol nepamenu“, – sakė Š. Pladas.

„Varžybų kalendorius – labai geras, patiko parinktos trasos ir tai, kad daugėja dalyvių. Matyti, kad nauja komisija įnešė naujų palankių ir įdomių vėjų plento motociklų sporte. Manau, tai kilstels šio sporto lygį Lietuvoje“, – sakė „B 600“ klasėje lenktyniaujantis sportininkas Gedas Čeplaitis.

Prielaida Baltijos čempionatui

Lietuvos plento žiedinių lenktynių čempionato etapų kalendorių patvirtino Lietuvos motociklų sporto federacijos Plento žiedo komitetas ir taryba. „Džiaugiamės, kad varžybų metu važiuoja visų trijų Baltijos šalių motociklų sporto federacijų atstovai. Manau, tai prielaida atgimti seniai užmirštam Baltijos šalių čempionatui“, – pažymi Lietuvos motociklų sporto federacijos prezidentas Robertas Benediktavičius.

Šiame Lietuvos čempionate gali dalyvauti dalyviai, turintys tarptautines, LMSF, bei užsieniečiai, turintys savo (nacionalinės) motociklų sporto federacijos licencijas. Kitas varžybų etapas vyks birželio 16 dieną „Bikernieki“ trasoje Rygoje.