Šį kartą triumfavo abu broliai kartu, o titulų karaliui Jonui tai buvo jau rekordinė septintoji pergalė per 18 metų varžybų istoriją. Jo brolis Ignas Palangoje nugalėjo trečią kartą, o lenktynes užbaigusiam E. Valeišai tai buvo pirmoji pergalė.

Ilgai kovoję su „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“ komanda, kurios sudėtyje varžėsi Nemunas Dagilis, Steve'as Van Bellingenas bei Ate de Jongas, „Skuba Dream“ vyrai galėjo atsikvėpti dar likus paskutiniams 85 ratams, kai jų pagrindinius varžovus ištiko nesėkmė. Antroje pozicijoje tuo metu važiavęs S. Van Bellingenas siauroje trasos dalyje posūkyje nesuvaldė savo „Porsche 911“ ir trenkėsi į atitvarus galine dalimi, o tada – ir priekine. Būtent šis, aušinimo sistemą sugadinęs, smūgis palaidojo dėl nugalėtojų titulo kantriai taip pat kovojusios ekipos šansus, mat automobilio apgadinimai buvo kritiniai.

"Eneos 1006" lenktynės

Belgui belieka guostis tuo, kad būtent jis užfiksavo greičiausią rato įveikimo laiką lenktynių metu – 1 min. 11,659 sek.

Pergalė nugalėtojams tapo dar malonesnė, mat antra finišavo antroji „Skubos“ ekipa – „Skuba Racing Team“ su „BMW M3 V8 BigDaddy“ automobiliu, kurį pilotavo Džiugas Tovilavičius, Marius Slaboševičius ir Karolis Šikšnelis, nuvažiavę 8 ratais mažiau.

Trečia vieta džiaugėsi belgų „Qvick VR Racing“ komanda su ugnimi spjaudančiu „Marc Cars BMW M2 V8“ bolidu. Ji lenktynių pradžioje net pirmavo, o varžybų pabaigoje kovodama dėl prizininkų pozicijos įveikė Nyderlandų „Mojo Lounge JR Motorsport“ atstovus su „BMW E46 GTR“, nepaisant to, kad bene pačiu netinkamiausiu metu reikėjo ir pasipildyti degalų ir pakeisti vairuotoją.

"Eneos 1006" lenktynėse triumfavo "Skuba Dream"

Tačiau džiaugsmas nebuvo ilgas. „Qvick VR Racing“ ekipa galutinėje lenktynių įskaitoje kotiruojama nuo laimėtojų atsilikusi 10 ratų. Trijų papildomų ratų bauda juos apdovanojo budrūs lenktynių teisėjai, nepraleidę pro akis fakto, kad vienas ekipos sportininkas nepailsėjęs valandos, kaip reikalauja šių lenktynių nuostatai, po 57 minučių pakeitė kolegą.

Tad ketvirtąja vieta buvo priversti tenkintis belgai Erikas Qvickas, Dirkas Van Rompuy'is ir Nico Verdonckas, kuriam buvo patikėtas finišas.

Trečiąją poziciją pačioje lenktynių pabaigoje paveržę „Mojo Lounge by JR Motorsport“ lenktynininkai su „BMW E46 GTR“ belgas Wardas Sluysas, amerikietis Basas Schoutenas ir olandas Danielis Colembie irgi neslėpė džiaugsmo.

Galutiniai bendros įskaitos rezultatai
Foto: Organizatorių archyvas

Aukštą penktąją vietą su „Volkswagen Golf GTI TCR“ iškovojo „Nero-GSR Racing Team“ lenktynininkai Ernesta Globytė, Dainius Matijošaitis, Nerijus Malaševičius ir Eugenijus Misiūra.

Jie nugalėtojams pralaimėjo 12 ratų.

16 ratų atsilikę nuo laimėtojų šešti su „Seat Leon“ finišavo „Igorio lankų“ trio - Igoris Ivanovas, Kęstutis Vilkas ir Sigitas Ambrozevičius, kuriems ši pozicija – tikrai garbinga ir net gal kiek netikėta.

Ypatingai nepasisekė prieš lenktynių startą favoritų nugalėti poziciją užėmusiai „Exit Palanga by Algirdai“ komandai, kurios lenktynininkai Ramūnas Čapkauskas, Deividas Jocius, Andrius Jasionauskas ir Saulius Girdauskas su „Aquila CR1“ bolidu penktadienį laimėjo kvalifikacinius važiavimus. Pirmieji startavę sportininkai jau pirmame rate prarado lyderių poziciją, o vėliau ekipą pradėjo persekioti tikra nesėkmių lavina.

Ekipos vadovai dar po kvalifikacijos užsiminė ir apie netikėtai iškilusią problemą – pradėjusį leisti tepalus alyvos radiatorių. Jį pakeitus teko koreguoti ir automobilio nustatymus, nes variklis stokojo aušinimo. Kai buvo išspręsta ši problema, iškilo nauja - pastebėtas nuotėkis iš variklio, o to kaltininkas - įskilęs jo blokas.

Nors „Aquila CR1“ vairavęs R. Čapkauskas ir pasiekęs geriausią laiką TOP 10 kvalifikacijoje ekipos mechanikų buvo patikintas, jog metalo milteliais ir klijais „sulopytas“ jėgos agregatas 1006 km maratoną atlaikys, tačiau Ramūnas, paklaustas ar tuo tikįs, pakraipęs galvą atsakė labai iškalbingu „nežinau“.

Šis jo „nežinau“ į beveik garantuotą „neatlaikys“ panašėjo jau po kelių pirmųjų šeštadienio lenktynių ratų, kai iš pirmosios vietos startavusi ekipa nukrito į trečiąją, po rato – į ketvirtą, o dar po tokio pat atstumo – į šeštąją, tapo beveik aišku, jog pernykščio pasiekimo gali jau nepavykti pakartoti.

"Aquila CR1" bolidui vėl neužteko patikimumo
Foto: V.Pilkausko nuotr.

Paskutiniu lašu kantrybės taurėje tapo mechaninis gedimas, dėl kurio D. Jocius buvo priverstas išlėkti už trasos ribų. Vėliau R. Čapkauskas atskleidė, kad atsikabinusi metalinė detalė pateko tarp transmisijos ir variklio bei užblokavo šio sukimąsi. Į boksus nutempto bolido mechanikai nebesugebėjo atgaivinti ir, pernai užėmę antrą vietą, šiemet „Exit Palanga by Algirdai“ vyrai buvo priversti kapituliuoti.

Pirmojoje lenktynių pusėje savo gerbėjus maloniai džiugino ir „Team Hot Wheels“ komanda, prasibrovusi į greičiausiųjų penketuką, tačiau ir jai viltis teko atidėti bent metams. Mat sugedo jos „BMW M3“. Dėl sustreikavusios pavarų dėžės ekipos lenktynininkų tempas staiga krito, todėl komanda priėmė sprendimą baigti lenktynes.

Toks pat likimas ištiko ir viena favoričių laikytą „Palanga SPA hotel 2 by Speed Lover“, ir atkakliųjų britų DFDSDHR, ir „Sauda Racing“, o „VDS Racing Adventures“ net neįstengė startuoti.

Varžybose neapsieita be suktukų trasoje, išslydimų ir kitokių kliuvinių, kiek trikdžiusių lenktynių ritmą, tačiau laimei nebuvo didelių ir skaudžių avarijų. Bene rimčiausia grėsmė buvo iškilusi varžybų pradžioje, kai „Helios sport“ ekipai atstovaujantis Vaidotas Mitkus sudaužė „Honda Civic“ automobilį ir jam teko apsilankyti greitosios pagalbos automobilyje.

Po kiek laiko komanda irgi atsisakė ambicijų finišuoti.

„Dinami:t Racing“ lenktynininkas Mantas Matukaitis, išvažiuodamas į tiesiąją, atsitrenkė į trasos laikinąją apsaugą ir nestipriai apgadino automobilį. Lenktynes teko trumpam sustabdyti, kol suplėšyta apsauga pakeista nauja.


Visi rezultatai pagal klases yra čia.

Eneos 1006 km lenktynės
https://www.delfi.lt/video/aktualijos/tiesiogiai-kandidatas-i-vilniaus-merus-remigijus-simasius.d?id=80513605
Ačiū visiems buvusiems šį saulėtą šeštadienį kartu su DELFI ir iki pasimatymo kitąmet!
Finišas.
„ENEOS 1006 km lenktynėse“ Palangoje – brolių Gelžinių ir E. Valeišos triumfas! Pastarajam tai pirmoji pergalė, jis ir kerta finišo liniją!
Vis dėlto viena intriga išlieka iki pat finišo: kas užims trečiąją vietą? Dėl jos šiuo metu kaunasi „Mojo Lounge JR Motorsport“ ir „Qvick VR Racing“ ekipos. Akivaizdu, kad viskas spręsis pačiuose paskutiniuose ratuose, mat lenktynininkus skiria sekundės!
Paskutiniai 10 ratų!
Kažkas jau ruošia pergalės pieną...
Lieka 40 ratų.
Į šeštą vietą pamažu užkopę komandos „Igorio Lankai“ vyrai dėl pravažiuotos greičio gesinimo zonos gavo pervažiavimo per boksus baudą, ir prarado vieną poziciją.
Pernai varžybos truko trumpiausiai per visą jų istoriją – tik 8 val. 44 min. 55,924 sek. Ar bus pagerintas rekordas šiemet?
Po apmaudžios konkurentų klaidos tik nenumatomi dalykai gali sutrukdyti „Skuba Dream“ komandai laimėti. Be to, „Skuba“ gali užfiksuoti puikų dublį, mat į antrąją poziciją kyla „Skuba Racing Team“ su „BMW M3 V8 BigDaddy“. Bet dar liko 85 ratai.
Panašu, kad intriga kovoje dėl pirmosios vietos žlugo! Antroje pozicijoje važiavusios „Palanga Spa Hotel by Motorsport“ lenktynininkas Steve'as Van Bellingenas siauroje trasos dalyje posūkyje nesuvaldė savo „Porsche 911“ ir iš pradžių trenkėsi į atitvarus galine dalimi, o tada – ir priekine. Būtent šis smūgis palaidojo dėl nugalėtojų titulo kantriai kovojusios ekipos šansus, mat automobilio apgadinimai – nemenki: akivaizdžiai pažeista aušinimo sistema, galbūt ir daugiau svarbių mazgų.
Lenktynes šiemet nušviečia 107 žurnalistai. Pernai buvo akredituoti 122 žiniasklaidos atstovai.
Erikas Qvikas iš „Qvick VR Racing“ komandos su „Marc Cars BMW M2 V8“ suka į boksus dėl pažeistos automobilio priekinės dalies. Viena detalė kliudo padangą ir buvo rizika ją pradurti. Tačiau belgas sugebėjo atvažiuoti pas mechanikus. Vis dėlto brangus laikas bus prarastas – ekipa jau nukrito iš trečios vietos į šeštąją.
240-ajame rate į posūkį „neįsipaišė“ „Dynami:t Energy“ komandos pilotas Mantas Matukaitis, numušęs šieno kūgius ir vieną jų išmušęs į trasos vidurį. Lenktynininkas su savimi nusivežė automobilio konstrukcijoje įstrigusį pluoštą šiaudų, tad teko stoti degalinėje jį šalinti. O lenktynėse – vėl saugos automobilio fazė.
Lenktynių Palangoje veteranas, „Autoverslas-Rolfo Ego Racing Team“ komandos narys Andrejus Teras tvirtina, jog tikrosios „ENEOS 1006 km lenktynės“ prasideda tik po 5 valandų važiavimo.
Likus 150 ratų iš 373 atstumas tarp lenktynių lyderių vėl gerokai sumenko. Panašu, kad intriga tuoj vėl atgis.
Pirmąsias „ENEOS 1006 km lenktynių“ programoje „Dynami:t Super sprint“ sprinto varžybas ketvirtadienį laimėjo „Saburov Racing Team“ komandos narys Vasilijus Saburovas, su „Subaru Impreza WRX“ maždaug 60 metrų distanciją įveikęs per 4,87 sek. Traukos lenktynėse penktadienį „Nissan GTR R35“ vairavęs Kęstutis Volbekas kovoje dėl nugalėtojo titulo aplenkė Irmantą Katiną („Honda S2000“). K. Volbeko automobilis finišo liniją po 7,05 sek. kirto važiuodamas įspūdingu 176 km/val. greičiu. Didžiajame finale dėl „Gera dovana Drift“ nugalėtojo vardo penktadienį kovojo Arūnas Černevičius ir Artūras Ravluškevičius. Tiksliau ir be klaidų abu finalinius važiavimus trasą įveikė Arūnas – jo vairuojamas BMW automobilis trasa slydo tiksliau ir greičiau.
Pirmaujanti „Skuba Dream“ komanda pamažu didina savo pranašumą prieš antroje pozicijoje važiuojančią „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“ – įpusėjus lenktynėms brolių Gelžinių ir Egidijaus Valeišos pilotuojamas automobilis įgijo trijų ratų persvarą.
Lenktynės baigiamos komandai nugalėtojai įveikus 373 trasos ratus arba praėjus dešimčiai valandų nuo starto. Jeigu 22 valandą vakaro dar nė viena ekipa nebus nuvažiavusi visos trasos, nugalėtoja taps tuo metu pirmausiančioji.
„Lexus Team LT“ komandos bolide dingo stabdžiai. Kaip kalbėjo komandos pilotas Dainius Kablys, perkaito stabdžiai ir išbėgo per cilindriuką skystis. Ekipa lenktynių eigoje buvo pakilusi į dešimtuką, tačiau dabar smuktelėjo į keturioliktą poziciją ir bando greičiau pašalinti gedimą.
Kvalifikacijos nugalėtojai traukiasi iš lenktynių. Fatališkai nesėkmių persekiota „Exit Palanga by Algirdai“ komanda palieka varžybas įveikę 121 ratą ir išveža bolidą iš boksų zonos.
„Palanga Spa Hotels by EMG Motorsports“ komandos naujokas iš Pietų Afrikos Respublikos Ate de Jongas per greitai mėgino įveikti tą patį posūkį, kuriame ką tik nesėkmė ištiko D. Jocių, ir apsisuko, automobilio galu švelniai kliudydamas trasos barjerą. Dėl nulūžusio galinės dalies aerodinaminio elemento lenktynininkas kol kas į boksus nesuka, tačiau iš pirmos vietos smuktelėjo į trečiąją.
„Atrodė, kad variklis užstrigo, galbūt greičių dėžė, dabar technikai žiūri. Gerai, kad ne lekiant tiesiojoje dideliu greičiu. Toks sportas, žiūrėsim kas bus“, – nelinksmai boksuose kalbėjo D. Jocius.
Tiesiog juoda diena „Aquila CR1“ bolidui – posūkyje iš pradžių D. Jociui nepavyksta stabdyti, tuomet užsiblokuoja galiniai ratai ir automobilis čiuožia į trasos paribius. Panašu į naujas technines problemas, automobilis nuvelkamas į boksus, mechanikai ieško gedimo.
Į lenktynes tradiciškai traukia ir garsenybės. Vaikštinėjančius šalia trasos šią saulėtą dieną buvo galima sutikti ir šou pasaulio atstovą Žilviną Grigaitį, verslininkus Dainą ir Antaną Bosus, druskininkų merą Ričardą Malinauską ir Kauno merą Visvaldą Matijošaitį su mylimosiomis, Vilmą Javtokienę su dukrele, aktorę Jurgitą Jurkutę-Širvaitę su vyru, atlikėją Sashą Song, aktorę Valdą Bičkutę bei verslininką Danielių Bunkų su sužadėtine ir modeliu Viktorija Siegel.
Dėl pirmosios pozicijos kovoja du „Porsche“ bolidai.
Ir toliau nesėkmės persekioja „Exit Palanga by Algirdai“ komandą. Iki aštuntos vietos pakilusiam Ramūnui Čapkauskui trasoje atplyšo „Aquila CR1“ bolido galinis dangtis ir teko vėl sukti į boksus. Panašu, kad sportininkai galės tęsti lenktynes, dangtis pritvirtinamas į savo vietą, tačiau ir vėl gaištamas brangus laikas...
Atnaujinti rezultatai.
„Exit Palanga by Algirdai“ nusirito į vienuoliktą vietą!
Į nepavydėtiną situaciją papuolė vieną iš lyderių „Exit Palanga by Algirdai“ komanda! Jų „Aquila CR1“ bolidas negali išvažiuoti iš boksų savo eiga, nes automobilis neužsiveda. Mechanikai bandydami jį užvesti nustūmė jau beveik iki trasos, tačiau automobilis toliau „ožiuojasi“, o dega brangios sekundės.
Jeigu kas pasigedote, tai šiemet dėl gedimų antrų lenktynių iš eilės nepradėjo „Cor Euser“ komanda iš Olandijos, nebežada dovanų ir „Gera dovana“, kurios bolido pavarų dėžė pabiro, o blogiausiai turbūt jaučiasi dėl „Ford“ variklio gedimo nestartavusi, nors kvalifikacijoje net aštuntąją vietą užėmusi „VDS Racing“. Automobilių sportas negailestingas.
Lyderiai vėl keičiasi.
58-ame rate Steve'as Vanbellingenas už trasoje padarytą klaidą, kai „nukirto“ plauko formos posūkį pralėkdamas tiesiai, priverstas atlikti pravažiavimo pro boksus baudą. Viena iš lyderių „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“ prarado apie 20 sekundžių.
51-ame rate lėčiausiame trasos Klaipėdos posūkyje sugedo ir sustojo 16-oje pozicijoje važiavęs „BMW 330 D“ iš „PGM technika racing“ komandos, kurį pilotavo Andrius Linauskis. Sportininkas paliko bolidą, paskelbta virtuali saugos automobilio fazė – visi lenktynininkai trasoje turi sumažinti greitį, kol pagalbos automobilis nuvilks sugedusią mašiną.
Po saugos automobilio fazės pasikeitė lenktynių lyderių seka: 1. „Skuba Dream“ su „Porsche 911“ dabar vairuoja Ignas Gelžinis 2. „Qvick VR-Racing“ su „BMW Marc Cars“ 3. „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“ su „Porsche 911“ 4. „Exit Palanga by Algirdai“ su „Aquila CR1“ 5. „Palanga Spa Hotel 2 by EMG Motorsport“ su „Porsche 911“
„Helios Sport“ komandos pilotas užblokavęs ratus rėžėsi į trasos atitvarus – kol kas nėra tiksliai aišku, ar tai buvo gedimas, ar vairuotojo klaida. Šiuo metu lenktynininkai jau įveikė 40 ratų.
Avarija! Vaidotas Mitkus sudaužė „Honda“ bolidą lėtame posūkyje ir į trasą priverstas išvažiuoti saugos automobilis. Tuo metu kitos komandos sprendžia strateginius klausimus: kas keičia pilotus, kas pilasi degalus, kas daro ir vieną, ir kitą.
Šiuo metu Palangoje oro temperatūra siekia apie 19 laipsnių, lietaus šiandienos prognozėje nenumatoma, o įdienojus temperatūra dar ūgtels laipsniu kitu. Tad lenktynininkams belieka pademonstruoti visus savo sugebėjimus ant sausos trasos.
Į antrą poziciją išsiveržė šešis kartus šių lenktynių nugalėtojas Jonas Gelžinis („Skuba Dream“ komanda, „Porsche 911 GT3 CUP 997“), lyderiui kol kas pralaimintis 5 sek., jam įkandin atsilikdamas 2 sek. važiuoja Nemunas Dagilis („Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“, „Porsche 911“). Ketvirtą vietą jau susigrąžino D. Jocius.
Varžybų lyderio vadeles dar pirmame rate perėmęs Nico Verdonckas iš „Qvick-VR Racing“ komandos su įspūdinguoju 5 litrų V8 variklį turinčiu „Marc Cars BMW M2 V8“ automobiliu nieko nelaukdamas pabėgo į priekį. Jo automobilis naudoja potencialiai daugiau degalų nei konkurentų, tad belgams teks dažniau stoti degalinėje ir dabar reikia išnaudoti kiekvieną akimirką.
Lenktynės prasidėjo dinamiškai ir nesėkmingai kvalifikacijos nugalėtojams: jau pirmame rate „Aquila CR1“ su D. Jociumi prarado lyderių poziciją, o netrukus smuko net penktąją, pirmyn praleisdama automobilį po automobilio. Panašu, kad bolida kamuoja variklio problemos.
„Dynami:t Energy“ komanda vakar nedalyvavo kvalifikacijoje. Paskutinės treniruotės metu paskutiniąją išleido „BMW M3“ automobilio variklis, komandos startas „Eneos 1006 km“ lenktynėse buvo pakibęs ant plauko. Bet iki išnaktų dirbę mechanikai pakeitė variklį ir komanda džiaugiasi galimybe stovėti prie starto linijos, kad ir paskutinėje vietoje. „Įsiurbimo kolektoriuje radome didelių aliuminio gabalų. Kas iš tiesų nutiko, sužinosime tik po lenktynių išskrodę variklį. Yra 4 versijos. Galbūt jį kankino degalų padavimo problemos, gavo per liesą mišinį ir dėl detonacijų užlinko. Galbūt nebuvo pakankamo tepalo spaudimo. Galbūt tiesiog išsieikvojo variklio resursas“, – mąstė lenktynininkas Mantas Matukaitis. Komanda nebeturėjo galimybės išvažiuoti į kvalifikaciją. Lenktynių startas pakibo ant plauko. Tačiau lenktynininkai, panašu, buvo tam pasiruošę, mat į trasą atsigabeno identišką variklį turintį, lenktynėms paruoštą atsarginį „BMW M3“. Teisėjams leidus mechanikai kibo į darbus. Išskrodė abu automobilius, išėmė variklius ir sukeitė juos vietomis. Pats variklių sukeitimas truko apie porą valandų. „Variklių transplantacija pavyko sėkmingai. Kadangi tiek motorai, tiek automobiliai visiškai identiški, tai sukeisti variklius – it lemputę persukti. Ilgiau užtruko visų kitų sistemų primontavimas, bet svarbiausia, kad variklis užsikūrė, jis dirba gražiai, taip kaip ir turėtų. Tikiu, kad jis pajėgus pasiekti lenktynių finišą“, – po operacijos kalbėjo komandos „chirurgas“ Rolandas Sutkevičius.