Sebastienas, važiavęs labai greitai ir gražiai, beveik be klaidų (televizijos žiūrovai vis dėlto matė vieną apsisukimą trasoje), ketvirtąjį kartą tapo Vokietijos ralio nugalėtoju ir įsirašė aštuntąją pergalę šių metų Pasaulio ralio čempionate. Trečiuoju finišavęs M.Gronholmas nuo jo atsiliko daugiau, nei dvi minutes.

Marcusas Gronholmas nugalėjo jo paties apsibrėžtame ralyje, kuriame dalyvavo visi, išskyrus „atskiroje klasėje“ važiavusius „Citroen“ gamyklinės komandos ekipažus. Marcusui labai svarbu kitiems ir (ypač) pačiam sau įrodyti, kad jis vis dar yra vienas stipriausių čempionato vairuotojų, tinkamai susiklosčius aplinkybėms galinčių kovoti ir dėl čempiono titulo. Dabar kaip tik yra metas spręsti, ar trauktis iš čempionato (Marcusas prieš kurį laiką kalbėjo, kad, jei ir toliau jį lydės nesėkmės, toks sprendimas būtų galimas) ar bandyti pasirašyti kontraktą 2006-jų sezonui su kuria nors stipria komanda.

Francois Duvaliui jo antroji vieta yra vertingesnė už Sebastieno pergalę ar net dvi kartu paėmus, nes dar keletas blankių pasirodymų, ir šis greitas sportininkas būtų išstumtas iš elito, į kurį sugrįžti yra labai sunku, o gal ir neįmanoma. Juolab po to, kai jau buvo išmestas iš komandos ir tik nežinia kokio stebuklo dėka sugebėjo į ją sugrįžti. Tačiau, nors neišvengęs nedidelio šuolio į vynuogyną, Francois Vokietijoje buvo žvaigždė. Nepaisydamas galingo psichologinio spaudimo („be teisės suklysti“), jis sugebėjo išnaudoti savo automobilio potencialą ir kartu su S.Loebu išsilaikyti jau minėtoje „atskiroje klasėje“. Daugiau komplimentų tiesiog nereikia.

„Citroen“ pergalingai žingsniuoja link čempionato finišo. Dabar jau vėl aukščiau „Peugeot“. Tai, kas įvyko Vokietijoje, yra ne paprasta pergalė, o tikra jėgos demonstracija. Dvi pirmos vietos WRC kategorijoje ir dar dvi pirmos vietos Super 1600 klasėje, kur „Citroen C2“ ekipažai Dani Sordo su šturmanu Marcu Marti ir Krisas Meeke su šturmanu Glennu Pattersonu taip pat finišavo, „dvigubu šūviu nukaudami“ visus likusius.

Tarp kitko, Danielis Sordo yra tas pats Carloso Sainzo mokomas ir proteguojamas jaunuolis, kuriam dar neseniai „būrėme“ neužtruksiantį atsiradimą WRC vairuotojų sąrašuose. Manau, Carlosas patenkintas. Ir dėl Sordo, ir dėl Duvalio, prie kurio sugrįžimo į komandą jis taip pat nemažai prisidėjo. Pripažinkime, gražu matyti, kaip geri iškilios asmenybės darbai duoda puikius vaisius. Iš karto gimsta mintis: kad taip mums čia Lietuvoje tokį Carlosą… Bet mintis ši ydinga. Reikia ne karlosų žvalgytis, dirbti reikia. Ir ne tik sau, o (bent kartais) visų labui.

Bet grįžkime į dešrelių kraštą. Dar vienas labai sėkmingai finišavęs, ir mūsų iš anksto minėtas tarp „potencialiųjų“, buvo Gianluigis Gallis („Mitsubishi“). Jo penktoji vieta asfalto ralyje yra puikus rezultatas tiek pačiam sportininkui, tiek komandai, tobulinančiai EVO WRC.

Neblogas Markko Martino rezultatas. Nepaisant pirmąją dieną kliudytos uolos ir išmontuoto galinio dešinio rato (padanga po smūgio nuriedėjo pati sau) bei, atitinkamai, nukritimo į aštuntąją vietą, Markko sekmadienį finišavo ketvirtas, po Marcuso.

Puikiai važiavo čekas Romanas Kresta. Šeštoji vieta yra tikrai verta gero žodžio.

Negalima nepaminėti Petterio Solbergo. Pirmąjį kartą tikrose asfalto trasose važiuodamas naująja Impreza WRC 2005, Petteris darė, ką galėjo. Praradęs daug laiko dėl techninių problemų, pavėlavęs į laiko kontrolės punktą, nubaustas papildomomis baudos sekundėmis, porą kartų apsisukęs trasoje ir net užbuksavęs griovio šlaite (teko nusileisti į pievą ir įsibėgėjus kitoje vietoje vėl lipti ant asfalto), Petteris buvo nukritęs net iki 13-os vietos, o finišavo septintas.

Nesublizgėjo „Pirelli“ padangos. Jomis skundėsi Marcusas („per sausas asfaltas“), matyt, ir Imprezoms automobilio–padangų–asfalto dermė toli gražu nebuvo ideali.

Asfaltas

Varžybų metu nebuvo lietaus, kuris čia visada tampa dar viena „atrakcija“. Tačiau danga slidi, dažnai tai senas asfaltas, kai kur asfaltas-betonas, buvo posūkių, grįstų betono trinkelėmis. Greičio ruožai, ypač ten, kur keliai siauri ir vinguoti, buvo įveikiami „pjaunant“ posūkius, t.y. vidinėje posūkio pusėje leidžiant ratams gerokai „nulipti“ nuo asfalto. Pasekmė – ir šiaip gana slidus kelio asfaltas pasidengė žvyru ir tapo dar slidesniu, nei buvo iki tol. Vietomis buvo galima stebėti gražią „žvyrinę“ posūkių įveikimo techniką.

Neįprastas vokiškas asfaltas, dideli greičiai, vingiuoti keliai, slystantys posūkiuose automobiliai ir vaizdingos apylinkės. Toks buvo OMV ADAC Rallye Deutschland. Gražus ralis.

Biblioteka?

Stebėdamas ralį „Eurosport“ kanalu, klausydamasis, kaip komentatoriai lyg susitarę rusiškai ir angliškai Gianluigį vadina „Džidžiu“ (1:0 skaitytojo prieš mane naudai), jau kelintą kartą pamaniau, jog vertėtų imtis ir sugrąžinti WRC transliacijas į kurį nors lietuvišką kanalą. Tačiau įmanoma ir kita, bent dalinai problemą išsprendžianti išeitis: o jei kartu su Jumis įkurtume biblioteką, kur būtų galima lyg knygą pasiskolinti ralio įrašą? Ar būtų įdomu?

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją