Visai kitokios nuotaikos po etapo buvo kitas Lietuvos atstovas Ernestas Staponkus. Po virtinės įvairiausių nesėkmių šeštoje Europos čempionato vietoje iki Prancūzijos etapo rikiavęsis lietuvis kvalifikacijoje liko 14-as ir nepateko į pusfinalį, o bendroje įskaitoje smuktelėjo į 8-ą poziciją.

Pirmuosius du kvalifikacinius važiavimus šeštadienį lenktynininkai važiavo itin geromis oro sąlygomis – švietė saulė, trasoje buvo sausa. Pirmą kartą „Loheac-Bretagne“ lenktyniavęs lietuvis K. Navickas pasinaudojo aukšta trasos asfalto temperatūra ir pirmame važiavime pademonstravo geriausią laiką iš 27-ių sportininkų, o antrajame išlaikė aukštą tempą ir finišavo ketvirtas.

Tuo metu E. Staponkus prieš varžybas buvo kupinas vilčių pakovoti dėl podiumo. Per pertrauką tarp varžybų komanda suplanavo nemažai testų, tačiau planus teko koreguoti – vėlavo tiekėjai su atsarginėmis detalėmis.

Dėl to į Prancūzijos etapą lietuvis išvažiavo visai nesitreniravęs. Ir tai, deja, lėmė gerokai prastesnį rezultatą negu tikėtasi.

Per pirmas treniruotes ir du kvalifikacinius važiavimus E. Staponkui teko vėl priprasti prie praktiškai nebandyto automobilio, todėl pirmi du rezultatai buvo prastesni.

„To ir reikėjo tikėtis, juk perrinktas automobilis nebuvo tinkamai sureguliuotas, reguliavimų teko ieškoti jau trasoje ir tai mums kainavo nemažai pozicijų kvalifikacijoje,“ – pasakojo E. Staponkus.

Pirmos kvalifikacijos rezultatas – vos 14-a vieta. Antrojoje viską dar labiau komplikavo vieno iš varžovų smūgis į automobilio galą. Rezultatas – išmuštas Ernesto „Volkswagen Polo Super 1600“ galinis ratas ir vos 19-a vieta kvalifikacijoje.

„Neprisimenu tokios prastos lenktynių pradžios. Per pastaruosius kelerius sezonus taip niekada nebuvo“, – neslėpė nusivylimo lietuvis. Tačiau rankų nenuleido, o su nauja diena išaušo ir naujos viltys bei ryžtas patekti į pusfinalį. Į jį patenka tik 12 geriausių sportininkų.

Antrą dieną sportininkus pasitiko lietus ir tai Ernestui tapo gera proga atsilošti. Jau pirmoje antros dienos kvalifikacijoje jis parodė 5-ą laiką ir pakilo bendroje rikiuotėje. Iki trokštamo pusfinalio liko vos pora pozicijų.

„Po pirmos dienos analizavome kodėl mums trūksta greičio ir pasirodė, kad inžinierius iš Čekijos turėdamas pastarųjų dvejų metų duomenis iš lenktynių šioje trasoje į automobilį sumontavo ilgesnius perdavimus turinčią pavarų dėžę. Dėl to pralaimėjau visus startus, nes karštu oru puikų sukibimą turinčioje trasoje automobilis starte tiesiog uždusdavo“, – pasakoja E. Staponkus.

Liko paskutinis kvalifikacinis važiavimas, kuriame lietuviui reikėjo atkovoti dar bent vieną poziciją. Tačiau čia jau neišlaikė Ernesto nervai. Jis padarė falšstartą... Toks veiksmas teisėjų baudžiamas papildomu, taip vadinamu „Joker“ ratu ir papildomomis prarastomis sekundėmis.

Rezultatas – po kvalifikacinių važiavimų Ernestas liko 14 vietoje ir į pusfinalį nepateko. Tai sugadino ir lietuvio turnyrinę padėtį. Galutinėje rikiuotėje likus dviems etapams iki čempionato pabaigos „ES Motorsport“ komandos lenktynininkas bendroje įskaitoje nukrito iš 6-os į 8-ą poziciją.

„Pasiteisinimų neieškau. Tiesiog šį kartą buvome silpnesni už priešininkus“, – po šių lenktynių nusivylimo neslėpė E. Staponkus. Po šių lenktynių jis negrįžta namo, bet lieka Ispanijoje ruoštis kitam čempionato etapui, kuris vyks po dviejų savaičių Barselonos trasoje.

Sekmadienį kvalifikacinių važiavimų metu su lietaus debesimis problemos atslinko ir į K. Navicko komandos kiemą – ketvirtojo kvalifikacinio važiavimo antrame rate nutrūko Kasparo „Škoda Fabia S1600“ akseleratoriaus pedalo spyruoklė.

„Dvi visiškai skirtingos dienos – pirmąją puikios sąlygos leido parodyti automobilio galimybes, tuo tarpu sekmadienį pirmąjį kvalifikacinį važiavimą jau važiavome lietaus padangomis“, – pasakojo K. Navickas.

„Nors trečiajame važiavime ilgą laiką buvau užstrigęs už prancūzų lenktynininko, pavyko išlaikyti aukštą poziciją etapo įskaitoje. Na o ketvirtasis važiavimas buvo tikras išbandymas – nutrūkus spyruoklei teko daug dirbti stabdžiais ir sankaba, kad saugiai finišuočiau.

Mechanikai padirbėjo ir į pusfinalį jau išvažiavau su nauja spyruokle. Startavęs iš geros pozicijos pusfinalyje palaikiau gerą tempą, bet reikėjo pakovoti su savimi, nes akseleratoriaus pedalo jautrumas kardinaliai skyrėsi nuo to, prie ko jau buvau pripratęs viso sezono metu. Džiaugiamės, jog pavyko patekti į finalą, Ispanijoje tikrai dėsime visas jėgas siekdami pakartoti tokį rezultatą.“

„Super 1600“ klasėje pirmas finišavo vengras Krisztianas Szabo, kuris susigrąžino po Švedijos etapo prarastą pirmąją čempionato poziciją. Tuo tarpu K. Navickas etape iš viso surinko 21-ą tašką ir pakilo iš 14-os į 9-ą vietą.

Desertu žiūrovams, kaip ir kiekviename etape, tapo „SuperCar“ klasės finalas, kuriame netrūko intrigos ir lenktyninių apsistumdymų. Jau pirmame rate į priekį šovęs švedas Johanas Kristofferssonas atitrūko nuo varžovų ir finišavo pirmas, tuo tarpu už jo virusioje dramatiškoje kovoje geriausiai sekėsi antrą vietą užėmusiam Andreasui Bakkerudui ir vietinių gerbėjų gausiai palaikytam Sebastianui Loebui, kuris paskutiniame rate sugebėjo aplenkti dabartinį čempionato lyderį Petterį Solbergą ir pasimėgauti podiumu.