Šis ekipažas penktadienio ryte buvo nepavejami oficialiems testams skirtoje kelio atkarpoje, o vakare greta Kražių miestelio esančiame greičio ruože įrodė, kad tai nebuvo atsitiktinumas: artimiausius varžovus – suomius Kalle Rovanpera su Risto Pietilainen (jie varžybų išvakarėse dalyvavo atskiroje treniruotėje) mūsiškiai pranoko beveik dviem sekundėm, o trečią drąsiausią ekipažą – brolius Vaidotą ir Žygimantą Žalas – daugiau nei 10 s.

Turint galvoje, kad M. Samsonas į trasą pajudėjo pirmas, pliaupiant tropinio kalibro liūčiai ir turėjo važiuoti dar „nevalyta“ trajektorija, toks tempas panašus į per pirmąsias 5 minutes varžovams įsūdytą įvartį. Pats Martynas šių dalykų nebuvo linkęs sureikšminti ir tikino, kad jam „patogu“ viskas: ir beveik 19 km ilgio įžanga, ir didelis vidutinis greitis, ir plačių-greitų atkarpų derinys su siauromis-klampiomis. Per pirmąją techninę pertraukėlę Kražių centre, jis pats padrąsino Suomijos ralio vunderkindą K. Rovanperą šiose lenktynėse pirmą kartą sėdusį prie modernesnio ir greitesnio „Škoda Fabia R5“. Tuo tarpu Kalle, važiuojantis su Latvijos automobilių sporto federacijos išduota lenktynininko licencija (gimtojoje Suomijoje tokį dokumentą jis gaus tik kitais metais, sulaukęs 16-os), kaip ir didžioji dauguma jo bendraamžių, su išoriniu pasauliu mieliau bendrauja tarpininkaujant planšetiniam kompiuteriui.

Kad tarp greičiausių pateks broliai Žalos, buvo galima nesunkiai nuspėti vien pamačius tiesioginės transliacijos per Delfi.tv nuotrupas: skrydis nuo tramplino ir nutrūktgalviškas nardymas stabdymo zonoje leidžia daryti prielaidas, kad Vaidotas bus vienas rimčiausių pretendentų į Lietuvos čempiono titulą.

Ketvirtas greičiausias lenktynių starto ekipažas – tituluoti svečiai iš Švedijos Pontus Tideman su Jonu Andresson savo tempu buvo visiškai patenkinti ir teigė, kad tai padės jiems pasiruošti būsimam WRC etapui Lenkijoje.

Kiti pilotai po pirmojo greičio ruožo prisipažino, kad neįprastai ilga pertrauka nuo paskutiniųjų varžybų kol kas neleidžia kalbėti apie optimalią sportinę formą. Pasak Ramūno Čapkausko, kai startuoti tenka dideliu tempu, kiekviena smulki klaidelė virsta išbarstytomis sekundėmis ir kuklesne vieta bendroje rikiuotėje. Giedrius Notkus po tokios „smulkmenos“ pabuvojo šalikėlėje, bet į trasą sugrįžo pakankamai sėkmingai – finišą panevėžietis pasiekė aštuntas.

Martynas Samuitis teigė, kad nors su naujuoju savo „Škoda Fabia R5“ jau susidraugavo, visgi pirmajame greičio ruože automobilis buvo spėjęs išgąsdinti – prietaisų skydelyje užsidegė indikatorius apie prasidedančią sausrą degalų bake. Tačiau netrukus pasirodė, kad tai buvo klaidingas signalas, o jų rezultatas – 7-as geriausias.

Nuotykių neišvengė ir greičiausias iš gausios Latvijos ralio meistrų komandos – Janis Vorobjovs. Starte užgeso savadarbio „Mitsubishi Mirage“ variklis, kas „kainavo“ mažiausiai 5 sekundes ir nustūmė Janį į šeštąją vietą bendroje įskaitoje. Visgi tai pats mažiausias „N40-Egzotikos“ komandos praradimas. Ignas Taletavičius su Darium Augūnu apskritai nepasiekė pirmojo GR finišo, nes lūžus jų „Renault Clio“ vairo kolonėlei, dideliu greičiu lėkęs automobilis tapo nevaldomas ir tik dėl laimingai susiklosčiusių aplinkybių šalikelėje sustojo sveikas.