- 2016-ųjų profesionalaus ralio sezonas Lietuvoje prasideda neįprastai vėlai – „Žemaitijos ralis“ bus pirmoji proga palenktyniauti savų žiūrovų akivaizdoje. Ar tokia ilga pertrauka pakoregavo jūsų ekipažo planus? Kaip dirbote siekdami optimalios sportinės formos?

– Truputį pakoregavo, nes mano pertrauka buvo nuo 2015 metų „300 ežerų“ ralio iki „Talsi Rally 2016“, taigi beveik metai „nevažiavimo“. Formą palaikyti nelengva, nes labai daug laiko suvalgo su darbu susijusių reikalų tvarkymas – antraip nebūtų už ką važiuoti varžybose.

Dėl šių priežasčių naujo sezono išvakarėse turėjau viso labo porą treniruočių darbui su stenograma, vieną testą su sportiniu automobiliu bei neblogą „mankštą“ ralio sprinto varžybose Užventyje.

- Ar skiriasi pasiruošimo varžyboms algoritmas priklausomai nuo to, kur vyksta čempionato etapas: Aukštaitijoje, Žemaitijoje, Dzūkijoje, Latvijoje? Kokius specifinius „Žemaitijos ralio“ bruožus išsiskirtumėte?

– Mano nuomone pasiruošimas nesiskiria, nes trasos Lietuvoje panašios ir Dzūkijoje, ir Žemaitijoje, ir Latvijoje – esminių skirtumų neturi. Gal kai kurie greičio ruožai vienur minkštesni kitur kietesni, bet tai ir visas skirtumas.

Žemaitijos ralis pagerėjo, kai pasikeitė organizatorius, t. y. rūpintis pradėjo Tomas Savickas.

- Kuriais metais „Žemaitijos ralyje“ pasiektais rezultatais ar įgyta patirtimi džiaugiatės labiausiai? Kas labiausiai džiugina ir kas labiausiai neramina šiųmetinio ralio išvakarėse? Kokius tikslus sau keliate?

– Prieš porą metų važiuojant su „Mitsubishi EVO IX“ jau sekėsi neblogai, o praėjusį sezoną persėdus į „EVO X“ pilnai nuvažiavau tik tris ralius. T. y. vis dar neradau visaverčio kontakto su automobiliu.

Ralio išvakarėse jokio nerimo nejaučiu, nes važiuoju savo malonumui (kaip vienas senas ralistas pasakė, „verslo klasėje“), neužsikraudamas pernelyg sunkių užduočių.

- „Žemaitijos ralis 2016“ bus bendras Lietuvos ir Latvijos čempionatų etapas. Ar sekate, kas vyksta Latvijos ralio meistrų stovykloje? Kurį „braliuką“ laikote savo konkurentu?

– Seku rezultatus ir Latvijos, ir Europos, ir Pasaulio čempionatuose. Mūsų „vardiniai“ konkurentai Latvijoje – panašaus amžiaus ir sportinio pajėgumo – tai A. Igavenis ir J. Azis.

- Latvijos čempiono titulo šiais metais siekia Suomijos ralio vunderkindas Kale Rovanpera. Kas iš Lietuvos jaunųjų ralio talentų galėtų mesti jam iššūkį?

Su K. Rovanpera pasilygiuoti Lietuvių jaunieji lenktynininkai dar negali, kad ir kaip bebūtų gaila.

- Už kurio „Žemaitijos ralyje“ startuosiančio ekipažo pergalę statytumėte didžiausią sumą, jei būtų surengtas totalizatorius? T. y., kas turi daugiausia galimybių laimėti bendroje įskaitoje, automobilių visais keturiais varančiais ratais ir varomų viena ašimi?

Bendroje įskaitoje kandidatų laimėti būtų nemažai: M. Samsonas, K. Rovanpera, J. Vorobjovas, V. Žala, V. Švedas, G. Notkus. Totalizatoriuje 50/50 M.Samsonas / K. Rovanpera. Tarp „vienašių“ pergalę prognozuočiau N. Gryazinui ir J. Pipirui.

G. Ramono pilotuojamą gražuolį „Mitsubichi EVO X“ turėsite galimybę savo akimis pamatyti greičio ruožuose jau birželio 17–18 dienomis bendrame Lietuvos ir Latvijos ralio čempionato etape „Žemaitijos ralis 2016“. Bilietus į varžybas galite įsigyti jau šiandien „Tiketa“ kasose.