Tai lenktynės, kuriose nėra svarbausia būti pirmam. Čia neskaičiuojamas laikas, nėra apdovanojimų už greitį, o praėjus penkiems ratams po starto, niekas nežino, kurioje pozicijoje važiuoja.

„Tai lenktynės savo malonumui. Pagrindinė idėja – viskas turi būti saugu ir smagu, o prizus duodame ne greičiausiems, o tiems, kurie stengėsi labiausiai ir turėjo įspūdingiausiai papuoštus automobilius“, – sako „Mannergute Mooduvott“ organizatorius Henrikas Eelte.

Pagrindinė šių varžybų taisyklė – automobilio kaina. Ji neturi viršyti 700 eurų.

„Tokios biudžetinės lenktynės puikiai papildo visą savaitgalį. Žiūrovai „Auto24Ring“ trasoje išvys ne tik aukščiausios klasės žiedines lenktynes, bet ir varžybas, kuriose biudžeto dydis neturi jokio įtakos rezultatams. Dalyvių nuotaika čia ypatinga – niekas nesijaudina dėl rezultatų ir nesiekia pirmauti. Lietuviams tai pamatyti itin įdomu, kadangi čia nėra tokio tipo lenktynių“, – teigia „Hankook Baltic 1000 km Race“ organizatorius Darius Grinbergas.

Pavyzdys – iš JAV

Varžybų pavyzdys atkeliavo iš JAV, kur rengiamos „24 hours of lemons“ lenktynės, sukurtos kaip pigi alternatyva 24 val. Le Mano lenktynėms. Ten komandos taip pat keliais šimtais eurų kainuojančiais automobiliais varžosi trasoje visą parą. Panašaus tipo lenktynės vyksta ir Švedijoje.

H. Eelte pažymėjo, kad „Mannergute Mooduvott“ varžybose yra didesnė konkurencija nei prieš tai paminėtose lenktynėse. Kaip ji užtikrinama?

„Pernelyg konkurencingi vairuotojai yra pašalinami iš trasos ir turi atlikti baudą. Kokia ji – gali pasiūlyti žiūrovai“, – pasakojo lenktynių organizatorius. Pernelyg greitiems vairuotojams gali tekti sukeisti priekinius automobilio ratus su užpakaliniais, išimti ir įdėti iš naujo mašinos žibintus ar atlikti kitą netradicinį darbą.

Tai nėra lenktynės, kuriose kovojama dėl pozicijų – kas nugalėjo, sprendžia „Mannergute Mooduvott“ organizatorių ir teisėjų komanda. Kriterijus – įdėtų pastangų lenktynėse kiekis.

Pagrindinis techninis reikalavimas – saugumas

Perskaičius „Mannergute Mooduvott“ reglamentą, gali susidaryti įspūdis, jog techniniai reikalavimai yra gana griežti. Automobilio kaina neturi viršyti 700 eurų, galios limitas – 75 kW vienai tonai, maksimalus varžybose dalyvaujančios transporto priemonės svoris – 1,5 tonos. Tačiau „gyvai“ niekas mašinų nesveria – pasitikima registracijos dokumentais.

Automobilio pakaba turi būti standartinė, kaip ir variklis, kuris orą turi gauti natūraliu būdu – turbinos neleistinos. Varžybose leidžiama naudoti tik gatvei skirtas padangas bei paprastą dyzeliną ar benziną.

„Jeigu kažkuris automobilis būna labai greitas, arba net keli būna kur kas greitesni už likusius, mes sumažiname jų galingumą apvyniodami oro filtrą lipnia juosta ir palikdami tik nedidelį tarpą orui patekti. Tai pašalina bet kokių patobulinimų įtaką“, – teigia H. Eelte.

Organizatorius pridūrė, jog visi limitai gali būti koreguojami priklausomai nuo automobilio. Už 700 eurų galima įsigyti dvidešimtmečio sulaukusį „Ford Escort“, „Nissan Almera“, „Renault Laguna“, „SEAT Toledo“ ar kitą automobilį, tačiau varžybose yra dalyvavęs ir toks išskirtinis modelis kaip „BMW 2002“. Jo už kelis šimtus eurų neįsigysi, tačiau H. Eelte patikino, jog tokioms mašinoms sąlygas galima pakoreguoti.

Vis tik pagrindinis techninis reikalavimas automobiliui – saugumas. Saugos lankų ir kito sportinio inventoriaus montavimas yra draudžiamas, tačiau visa originali, gamintojo sumontuota saugumo įranga privalo likti (išskyrus oro pagalves, kurios turi būti išmontuotos). Tai yra saugos diržai, originalūs sėdynių tvirtinimai ir t.t.

„Žmonės čia nelenktyniauja dėl pozicijų, tad mes nepersistengiame su reikalavimais dalyviams ir paliekame daug vietos kūrybai – patys sprendžiame, ar automobilis parengtas tinkamai, ar ne. Mes esame lankstūs taisyklėms tol, kol užtikrinamas renginio ir dalyvių saugumas“, – tikina H. Eelte.

Trukmė nenumatyta

„Mannergute Mooduvott“ lenktynių trukmė taip pat nėra apibrėžta – organizatoriai renginio metu nusprendžia, kiek laiko jis truks. H. Eelte teigė, kad paprastai jie orientuojasi į 4-6 valandas ir galutinę trukmę sprendžia atsižvelgdami į oro sąlygas bei dalyvius.

„Hankook Baltic 1000 km Race“ lenktynių metu vyksiančios „700 eurų varžybos“ turėtų sulaukti apie 60 dalyvių.

Įdomiausia, jog tokie pigūs automobiliai paprastai atvažiuoja iki finišo. Varžybų organizatorius teigė, kad balandžio pradžioje vykusio renginio metu finišo nepasiekė tik vienas automobilis, tačiau paprastai jų būna 4-6.

„Visi startuojantys automobiliai turi būti daugiau mažiau tvarkingi – neturi klibėti jų dalys, negali prasisunkti skysčiai. Be to, pernelyg greitai važiuojantys yra netrukus sulėtinami, tad nėra reikalo siekti automobilio galimybių ribos“, – priežastį, kodėl finišą pasiekia toks didelis startavusių dalyvių kiekis, atskleidė estas.

Visi „Mannergute Mooduvott“ dokumentai prieinami tik estų kalba, tačiau H. Eelte teigė, jog tai nėra problema – norintys dalyvauti lenktynių mėgėjai gali jam parašyti el. laišką paštu info@mannergutemooduvott.ee ir gaus visą norimą informaciją.