Nektaras, kurį Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažui Pietų Amerikoje nešė bitute pakrikštytas D. Biesevičiaus kūrinys, nebuvo saldus.

Debiutantai sėkmingai pradėjo ralį, bet jam įsibėgėjus vis daugiau laiko leisdavo ne trasoje, o greta jos bandydami atgaivinti sustingusią techniką.

Galiausiai dešimtame etape (iš 13) ilgai lenktynininkus kankinusi automobilio turbina išleido paskutinį kvapą.

D. Biesevičiui tai buvo smūgis žemiau juostos. Ir nesvarbu, kad iš „Seat Leon“ modelio perdirbtas prototipas pirmą kartą buvo įmestas į Pietų Amerikos dykviečių karštį, o tame pačiame etape ginklus sudėjo iki tol bendroje įskaitoje pirmavęs ispanas Carlosas Sainzas („Peugeot“).

„Aš vertinu labai prastai. Ne taip planavau. Kas, kad tai buvo pirmas krikštas – čia tik pasiteisinimai“, – iki šiol dėl praėjusio ralio apgailestauja mechanikas ir inžinierius.
Darius Biesevičius

Kuomet prabėgus porai mėnesių po lenktynių į Europą buvo parplukdyti dalyvių automobiliai, D. Biesevičiaus komanda puolė narstyti savąjį po kaulelį, ieškodama ištikusių gedimų priežasčių ir kurdama patobulinimus.

„Stengsimės pakeisti silpniausias vietas. Pirma – kompiuteris, antra – galbūt turbina“, – dar laukdamas „bitutės“ grįžimo, prognozavo V. Žala.

Pilotas neapsiriko: iš gamintojų Olandijoje jau užsakytas naujas kompiuteris.

„Reikės jį pritaikyti mūsų varikliui, sureguliuoti. Tai ir bus didžiausias darbas. Daug detalių keisti nereikės – tik dylančias, o važiuoklė liks ta pati. Niekas nesulūžo, nematau reikalo dėti naujas detales“, – ruošos darbus nupasakojo D. Biesevičius.

Patyręs mechanikas neabejoja, kad šįkart jam „suteikti garantiją“ lenktyniniam automobiliui bus kur kas paprasčiau nei praėjusiais metais.

„Pirmą kartą mums labiausiai pritrūko automobilio testų. Tai, kas atlaikė Dakaro ralį, jau patyrė pačius geriausius testus. Liko tik išmėginti tai, ką pakeisime. Darbo baras – žymiai siauresnis: iš esmės, tik variklio reguliavimas. O panašiu metu praėjusiais metais neaišku buvo absoliučiai viskas“, – aiškino D. Biesevičius.
Darius Biesevičius, Vaidotas Žala, Saulius Jurgelėnas

Tiesa, vienas neaiškumas virš komandos planų kybo ir šiemet. Ir pakankamai didelis.

Laisvu laiku D. Biesevičius jau konstruoja antrą savo Dakaro plieninį eržilą.

Išmonės nestokojantis lietuvis naudojasi tais pačiais brėžiniais, bet į juos įkomponavo galingesnį motorą. Varomą ne biodyzelinu, kaip praėjusį kartą, o benzinu.

V. Žalos ir S. Jurgelėno ekipažas varžėsi T3 klasėje, skirtoje lengvasvoriams bagiams. 1675 kg sveriančios „bitutės“ krūtinėje plakė „Volkswagen“ 1,9 litrų darbo tūrio turbodyzelinė širdis, pasiekianti 210 arklio galių.

Dabar D. Biesevičius žvalgosi į populiariausią T1 klasę, kurioje lenktyniauja ir Benediktas Vanagas, ir Antanas Juknevičius.

„Iš esmės padaryta dar tik pradžia. Konstruojame lengvesnį rėmą, jis kol kas net nesuvirintas, stovi atskirais gabalais. Nesiekiame žūtbūt pabaigti iki kito Dakaro ralio. Judame po truputį, viskas remiasi į pinigus ir laiką. Teoriškai įmanoma, kad kitais metais važiuosime nauju automobiliu. Bet planas „A“ – atgaivinti „bitę“ ir pašalinti visas nesąmones, kurios mums dėjosi ralyje šiais metais“, – sumanymais su DELFI dalinosi mechanikų brigados vadovas.

Pabandyti iš naujo nusiteikęs ir pats ekipažas.

„Matau, kad mes su Sauliumi abu esame užsispyrę išvynioti šį reikalą iki galo. Iš esmės komandos strategija nesikeičia. Net neabejoju, kad važiuosime Dakare ir kitais metais“, – DELFI patikino V. Žala.

Primename, kad 2017-ųjų sausį Dakaro ralis vyks Argentinoje, Bolivijoje ir Paragvajuje. Pastaroji valstybė – naujokė Dakaro žemėlapyje.
Darius Biesevičius

Būtent Paragvajuje prasidės Dakaro ralis. Aukščiausią pavarą ekipažai įjungs šalies sostinėje Asunsjone. Iš čia lenktynininkai keliaus į Bolivijos kalnus, kurių vizitinė kortelė – išretėjęs deguonis. Bolivijos sostinėje La Paze, 3500 metrų virš jūros lygio, numatyta poilsio diena. Iš Bolivijos lenktynių karavanas keliaus pietų kryptimi į Argentiną. Ten teks įveikti įvairių tipų kelius ir bekeles, kol ištvermingiausi pasiek finišą Buenos Airėse.

Paragvajuje vyks vienas greičio ruožas, Bolivijoje – keturi, Argentinoje – septyni. Trys etapai bus ilgesni nei 450 kilometrų, ilgiausias etapas drieksis 700 kilometrų. Lenktynių startas numatytas sausio 2 dieną, finišas – sausio 14-ą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)