Pirmas dalykas, kuris palieka gilesnį įspūdį, tai – vingiuoti Juodkalnijos keliai, kuriuose vairuoti teko pirmą kartą. Posūkis veja posūkį – ilgesnės nei 300 metrų tiesios atkarpos čia reikia paieškoti. „Jaguar“ atstovai prisipažino, kad šioje asfalto raizgalynėje tikėjosi geriau atskleisti automobilio valdymo savybes ir jam priskiriamą sportiškumą.

Antruoju numeriu savo užrašuose pažymėjau automobilio kūrėjų emocijas. Kalbėdamas su bet kuriuo iš specialistų gali matyti, kad jų akys tiesiog dega šio visureigio sėkmės idėja, apie kiekvieną detalę jie gali valandomis pasakoti lyg apie Anglijos rinktinės šansus artėjančiame Europos futbolo čempionate, vis pabrėždami, kad „o jau dabar, tai mes viską pakėlėm į naujas aukštumas, vat, čia tai jau pamatysit, kokia fantastika bus“ (citata, suprantama, ne apie futbolą).

O trečia pastaba buvo pažymėta jau skrendant namo. Praktiškai viskas, apie ką jie kalbėjo pristatydami pirmąjį „Jaguar“ istorijoje visureigį „F-Pace“ buvo neperdėta. Jau netrukus mus pasieks labai įdomus automobilis.

Koncepcija

Įsižiūrėjus į „F-Pace“ akivaizdu, kad dizaino prasme jis nemenką repertuarą detalių paveldėjo iš sportinio „F-Type“, todėl iškart nušauna bent keletą zuikių vienu šūviu: atrodo veržliai, patraukliai ir mažiau tradiciškai šiame segmente. Pavartę pristatymo medžiagą matome ir tai, kad visureigis tapo dar vienu naujos „Jaguar“ aliuminio architektūros koncepcijos atstovu.
"Jaguar F-Pace" konstrukcijoje 80 proc. aliuminio detalių

Kompanijos inžinierius Dave'as Shaw kiekviename žingsnyje akcentuoja, kad jie mato tik vieną savo gaminių ateitį – kompozitinės lengvos medžiagos ir daugiau, dar daugiau aliuminio. Nekalbant apie tai, kad ši medžiaga leidžia kurti lengvus, patvarius ir pavydėtinai gerai subalansuojamus modelius, aliuminio struktūra taip pat leidžia sukurti naują automobilį labai greitai – per vienerius metus.

Tokiu būdu buvo pagaminti rinkoje jau pasirodę „Jaguar“ sedanai, tokiu tapo ir „F-Pace“. Ir nepaisant panašios architektūros bei panašios išvaizdos į „F-Type“, visureigis turi 81 procentą unikalių detalių. O visas „F-Pace“ kėbulas tesveria 300 kilogramų.

Kitų lengvų medžiagų panaudojimas (magnis stoge, plienas duryse, anglies pluoštas variklio gaubte ir kompozitinis plastiko lydinys bagažinėje) leido sukurti idealų automobilio svorio balansą 50/50. Pristatymo metu inžinieriai akcentavo skirtą didelį dėmesį kėbulo svorio paskirstymui. O lengvesnių medžiagų panaudojimas kėbulo viršutinėse dalyse leido svorio centrą užfiksuoti maksimaliai žemai, taip užtikrintant geresnį valdymą.

Lygesnis dugnas, nuolaidus bagažinės dangtis ir stogo liniją prailginantis spoileris, masyvūs ortakiai, iš priekinio bamperio srautą paleidžiantys pro ratų arkas, leido subalansuoti aerodinaminį pasipriešinimą iki 0,34 Cd koeficiento, kuris nesvetimas gerokai žemesniems sedanams.

Dėl šių sprendimų taip pat apribotas triukšmo lygis, padidėjo visureigio efektyvumas (sumažėjo degalų sąnaudos) ir stabilumas. Kalbant apie triukšmo lygį, „F-Pace“ garso izoliacija pranoksta bet kokius lūkesčius, net verčiant „riaumoti“ trijų litrų variklius.

500 paskaičiavimų per sekundę

Į sportiškumą ir saugumą nusitaikę „F-Pace“ yra varomi tik galiniais arba visais ratais (pristatymo metu žurnalistams buvo pasiūlytos būtent visų keturių varomų ratų AWD versijos su elektroniniais abiejų ašių diferencialais ir automatinėmis 8 laipsnių pavarų dėžėmis).

Visų varomų ratų modifikacija normaliomis sąlygomis kliaunasi galiniais ratais, o į priekinius gali būti paduodama iki 50 proc. traukos, pavyzdžiui, startuojant ant šiek tiek slidesnės dangos. Tačiau specialiais atvejais (galiniams ratams visiškai prarandant sukibimą) valdymo kompiuteris į priekinę ašį gali „permesti“ iki 100 procentų sukimo momento (skaičius galima sekti pasirinkus atitinkamą nustatytmą centriniame displėjuje).

Mūsų bandymų metu viso 100 procentų priekiniuose ratuose nenutiko nė karto, tačiau per uolas kopiant į statmeną kalną buvo visko.

Taip pat naudojama aktyvaus traukos paskirstymo technologija (Torque vectoring), kuri skaičiuoja kiekvieno rato individualų greitį, atsižvelgia į posūkio kampą, vairo bei pedalų padėtis ir daug kitų parametrų bei atitinkamai kontroliuoja sukimo momento paskirstymą kiekvienam ratui atskirai. Analogiškai skaičiuojama ir kiekvieno rato stabdymo jėga – kad tik automobilis stabiliai laikytusi ant kelio.
"Jaguar F-Pace" pasižymi stabilumu

Kompleksiška aktyvaus važiavimo sistema, remdamasi daugybe kriterijų, per sekundę atlieka apie 500 perskaičiavimų, kad suderintų efektyviausią ir saugiausią vairuotojui parinktį. Adaptyvias vairavimo sistemas (sportinę, normalią, ekologišką ir aktyvaus važiavimo prastesnėms sąlygoms, kuri su praslydimo kontrole iki 30 km/val. greičio neleidžia prasisukti nė vienam ratui ant bet kokios dangos), leidžia pritaikyti visus dalyvaujančius prietaisus prie pasikeitusių vairavimo/kelio dangos sąlygų vieno mygtuko paspaudimu.

Vingiuodami serpantinais, riedėdami per žolę ar uolas, greitėdami atvirame kelyje – visais atvejais mėgindami nors kiek išprovokuoti „F-Pace“ nenumatytiems veiksmams likdavome nieko nepešę. Automobilis, nepaisant visureigio „kūno ir dvasios“, yra pavydėtinai stabilus, užtikrintai valdomas ir bet kokiomis sąlygomis iriasi pirmyn nekeldamas jokių blogų minčių.

Prie to ypač daug prisideda tikslus vairo mechanizmas, kuris leidžia visureigį trumpais veiksmais vesti serpantinais be didesnio streso ar diskomforto, o mažo miestelio gatvėje apsisukame keliais lengvais vairaračio apsukimais. Vėliau vakare „Jaguar“ inžinieriai pasakojo ilgai siekę tokios precizikos ir šalia automobilio balanso bei pakabos trečiuoju postulatu įtvirtinę būtent vairavimo kokybės tikslą.

Be to, ar atkreipėte dėmesį, kad nė karto „Jaguar F-Pace“ nepavadinau miesto visureigiu ir net šiek tiek privengiu SUV termino? Todėl, kad adaptyvaus vairavimo sistema ir įkalnės/nuokalnės įveikimo elektroninis pagalbininkas bandymų metu mums parodė sugebėjimų, po kurių liežuvis neapsiverčia šio automobilio priskirti vadinamiesiems „parketiniams krosoveriams“.

Elektronika mums padėjo įveikti tikriesiems visureigiams gėdos nedarančias sąlygas miškuose ir kalnuose, po kurių praktiškai statmenas nusileidimas nuo keliasdešimties metrų aukščio užtvankos (žiūrint nuotrauką) nė vieno žurnalisto kaktoje papildomų raukšlių neįrėžė.
Išbandėme ir itin statmeną nusileidimą

Originalus murkimas

„F-Pace“ mūsų šalyje bus siūlomas su dviem dyzeliniais ir vienu benzininiu motoru, kuris turės dvi versijas. Baziniu taps naujosios „Ingenium“ šeimos 2 litrų darbinio tūrio dyzelinis variklis (taip, atspėjote – beveik visas iš aliuminio) su turbina, kuris prie 4000 aps./min. išvysto 180 AG galią ir prie 1750-2500 aps./min. pasiūlo 430 Nm maksimalų sukimo momentą.

Subjektyvia nuomone, ši jėgainė turėtų tapti dažniausiu pasirinkimu ir dėl kainos, ir dėl suderinimo. Variklio galios kasdieniam važinėjimui visiškai pakanka, nes automobilis nesunkus – virš 1,7 tonos, automatinė pavarų dėžė – tiksli ir minimaliai vėluojanti, be to – 8 laipsnių, tad ir gamintojų žadamos vidutinės degalų sąnaudos (4,9 litro šimtui kilometrų) yra pakankamai realios, o net ir pridėjus dar bent litrą atrodo patraukliai.

O norintiems dinamikos, tereikės įjungti sportinį valdymo režimą bei džiaugtis aktyvesniu visureigio charakteriu, kuris keičiasi tiek pavarų dėžės algoritme, tiek pedalų ir vairo jautrume.

Jeigu ir tokia „katytė“ pasirodys per rami, tuomet galima rinktis patobulintą V6 komponuotės 3 litrų tarbinio tūrio biturbo dyzelį, kurio 300 AG galia ir stogą raunantis 700 Nm sukimo momentas turėtų patenkinti bet kokio dydžio apetitą. Įsitikinome patys – su šio variklio galimybėmis lenkimui tinkamų ruožų kiekis gerokai išauga net ir vingiuotuose Juodkalnijose keliuose.

Todėl jam priskiriamos 6 litrų šimtui kilometrų vidutinės degalų sąnaudos spaudžia ašarą skaitant – turint omeny šio variklio charakterį, bandymas pasiekti tokius rodiklius pareikalaus neįtikėtino dvasios dzenbudizmo.

Na, o iš sportinio „F-Type“ pasiskolintas 3 litrų V6 benzininis agregatas su mechaniniu kompresoriumi patiks klasikinio žanro mėgėjams. Priklausomai nuo modifikacijos, jis išvysto 340 arba 380 AG galią, kuri tolygiai auga didėjant apsukoms, ir pasižymi 450 Nm maksimaliu sukimo momentu.

Abiejoms šio motoro versijoms būdingas speficinis garsas, sukėlęs diskusijas tarp bandymuose dalyvavusių žurnalistų – niekas negalėjo įvardinti analogiško. Tad galiausiai, dėl tam tikrų įdomių natų žemesniuose sūkiuose ir gamintojo pavadinimo, motoro riaumojimą pervadinome „murkimu“, kuriuo ši „katytė“ gali nudžiuginti ištikimus benzinui.

Abiejų motoro versijų vidutinės gamintojų deklaruojamos sąnaudos nurodomos 8,9 litro šimtui kilometrų. Kalnuose jos siekė apie 11-12 litrų. Tačiau galingiausia benzininė versija iki 97 km/val. įsibėgėja vos per 5,1 sek.

Vėliau pasirodys ir „F-Pace“ su 2 litrų darbinio tūrio turbobenzininiu agregatu, tačiau, anot kompanijos atstovų Baltijos šalims, mums jis nebus siūlomas.

Lygiavosi į sedanus

„F-Pace“ ilgis – 4731 mm, o atstumas tarp ašių – 2874 mm. Kėbulo plotis siekia 1936, aukštis – 1667 mm. Taigi, automobilis – vidutinio dydžio, tačiau „F-Pace“ gali drąsiai girtis inžinierių sprendimais, užtikrinusiais erdvumą.
"Jaguar F-Pace" erdvus interjeras

Bagažinė – 650 litrų arba didžiausia segmente. Jos skersmuo – 1 metras, o nulenkus galinę sėdynę galima vežti iki 1,8 m ilgio daiktus. Ant galinės sėdynės įsitaisęs dviejų metrų ūgio kolega iš Suomijos sakė čia gyvensiąs. Jam pakako vietos tiek kojų, tiek juosmens, tiek galvos lygmenyje, nes stogo žemėjimas prasideda iškart už galinės sėdynės zonos. Štai jums ir dar vienas rimtas žaidėjas prabangių šeimyninių visureigių rinkoje.

Apskritai, šio automobilio sėdėsena yra patogesnė nei daugelio SUV modelių, nes kartu su natūraliai aukščiau montuojamomis sėdynėmis buvo kilstelėta ir visa panelė bei centrinė konsolė.

Kaip pristatymo metu mums pasakojo „Jaguar“ interjero dizaino vadovas Jonathanas Sandysas, tokiu būdu buvo kuriamas važiavimo tradiciniame sedane įspūdis. Vieno iš „F-Pace“ kūrėjų teigimu, važiuojantys šiuo automobiliu turėtų jaustis „lyg būtų jo apkabinti“.

Norintys numigti galinių sėdynių nugarėles gali nulenkti giliau (kaip lėktuve), pačios sėdynės slankioja pirmyn atgal elektros varikliukų pagalba.

Vienintelis dalykas, ko kūrėjams nepavyko ištobulinti – geras apžvelgiamumas. Dėl ilgos priekinės dalies (kuria, beje, gamintojai labai didžiuojasi, nes ji yra vienas iš „Jaguar“ tradicinio dizaino simbolių) ir iš salono žvelgiant aukštai montuojamo variklio dangčio vairuotojui lieka nematomi objektai gerokai priešais automobilį.

O važiuojant atbuline eiga naudotis veidrodėliais net nėra būtinybės: galinio vaizdo kamera į monitorių transliuoja didelės raiškos ir aprėpties vaizdą, telieka jį stebėti.

Salonas – komfortabilus ir orientuotas į šiuolaikinius mobiliųjų įrenginių vartotojus. Čia sumontuoti trys 12 voltų ir net 4 USB lizdai, tad ilgesnės kelionės metu galima energija papildyti ne vieną prietaisą.

Aktyvavus SIM kortelę automobilį galima jungti prie interneto. Vartotojams siūloma 100 GB informacijos talpykla, o „Wi-Fi“ prieiga leidžia prijungti iki 8 skirtingų įrenginių vienu metu.

Debiutuosiančiuose „F-Pace“ modeliuose bus integruota 20 „Jaguar“ automobiliams jau sukurtų mobiliųjų programėlių, tačiau tai negalutinis skaičius, mat naujos vis dar tebekuriamos. Navigacijos sistema leis parsisiųsti adresą iš savo mobilaus telefono programėlės, o „F-Pace“ kompiuteris galės iškart įvertinti, ar užteks degalų nuvykti iki numatytos vietos.

Standartiškai „Jaguar“ siūlo rinktis savo gamybos garso sistemą (80 W galingumo), tačiau už papildomą mokęsti galima užsakyti „Meridian“ kompanijos specialiai sukurtus audiofilų džiugesio „generatorius“, kurių galingumas 340 arba net 825 vatai. Šio gamintojo garso sistemų kokybė yra puiki: su kolega iš Latvijos klausėme įvairiausių stilių muzikos kūrinių ir likome patenkinti visais atvejais.

„Meridian“ sistemą praktiškiausia (tam tikrais atvejais tiesiog ir nėra kito būdo) užsakinėti papildomuose įrangos paketuose, kartu su kitais pasiūlymais. Mat „Jaguar F-Pace“ įrangos pasirinkimo sistema sugalvota taip, jog galima pasirinkti, sakykime, bet kurią bazinės „Pure“ įrangos mašiną ir ją „užpildyti“ sau reikalingiausiais dalykais, renkantis specializuotus paketus ir apeinant gamintojo siūlomus variantus.

Tokiu būdu galima susidėlioti prioritetus ir paprasčiau apsispręsti, ar investuoti papildomai į sėdynes ir kas su jomis susiję, ar į audio arba kitą įrangą. Be to, jau pradiniuose įrangos lygiuose yra gausi šiuolaikinių saugos sistemų pasiūla – iš viso „F-Pace“ jų įdiegta 12.
"Jaguar F-Pace" galima rakinti apyranke

Kaip viena iš didesnių naujienų pristatytas naujas „Jaguar“ visureigio užrakto sprendimas. Dabar automobilio raktu gali tapti guminė apyrankė ant rankos, kuri atspari vandeniui iki 20 metrų gylio. Tikrąjį raktą galima palikti salone, tada apyranke priliesti J raidę ant „Jaguar“ užrašo, puošiančio bagažinės dangtį, ir, pavyzdžiui, eiti maudytis jūroje ar pasiimti Emanuelio Zingerio vaiką iš Seimo (bet tik tuo atveju, jeigu jūs ir esate Emanuelis Zingeris).

Tiesiog – labai naudingas sprendimas amžinai kur nors pametantiems raktus, pinigines ir telefonus užmaršuoliams. Raktus nuo šiol galima palikti mašinoje ir dėvėti apyrankę su RFID lustu – ją pamesti gerokai sunkiau. Pristatymo metu išbandėme – viskas veikia sklandžiai.

Matuojasi su „Macan“

Natūraliai gali kilti klausimas: koncerne „Jaguar Land Rover“ visureigiais iki šiol užsiėmė puikų vardą šioje srityje užsitarnavusi „Land Rover“, tad ar nekuriama konkurencija sau? Atsakymas vienareikšmiškas – niekaip. „F-Pace“ yra visiškai kitokio charakterio visureigis nei bet kuris iš „Land Rover“ šeimos, nepretenduoja jis ir į „Range Rover“ daržą, mat ten taip pat viskas kitaip – ir važiavimo, ir kainos prasme.

Žurnalistams buvo atskleista, kad „F-Pace“ modeliui pardavėjai turės pritraukti net 90 procentų naujų klientų. Likę persės iš kitų „Jaguar“. O tarp naujokų tikimasi pusę persivilioti iš konkuruojančių visureigių.

„Jaguar“ marketingo žmonės kalba apie konkurenciją su „Audi Q5“, „BMW X4“, kažkiek su „Volvo XC60“ bei „Mercedes-Benz GLC“, bet visų labiausiai – su sportiškuoju „Porsche Macan“. Subjektyviai vertinant, jis ir yra panašiausias į pastarąjį, bet sakyti, kad pranoksta, šiai dienai būtų drąsu. Tačiau „Jaguar“ kaina yra palankesnė pirkėjo kišenei.
"Jaguar F-Pace" gali įveikti iki 60 cm brastą

„F-Pace“ kūrėjai savo „kūdikį“ vadina praktiškuoju sportiniu automobiliu. Man belieka pridėti, kad pasirinkus tinkamą variklį, galima pavadinti ir sporto praktikantu – kaip tik širdis geidžia, nes automobilis yra universalus.

Reikia tik pasidžiaugti, kad prabangių visureigių segmente pagaliau bus sudrumstas ramus vanduo dar vienu konkurencingu žaidėju. Ar jį lydės sėkmė, pamatysime jau netrukus – oficiali „F-Pace“ prekyba startuos gegužės viduryje.

Kas labiausiai patiko: Vairavimo tikslumas ir užtikrintumas, solidi erdvė salone.

Kas labiausiai nepatiko: Labai sunku grąžinti jo raktelį...

Papildoma informacija:

1. Kol kas visi „Jaguar F-Pace“ automobiliai bus surenkami pagrindinėje modernioje gamykloje Solihale (D. Britanija). Specialiai šiam projektui kompanija papildomai įdarbino 1300 žmonių.

2. Kiekvienoje iš Baltijos šalių jau užsakyta po 5 „Jaguar F-Pace“. Anot vieno iš atstovų viešiesiems ryšiams, mūsų šalyje kol kas užsakomi prabangiau komplektuojami modeliai.

3. Jeigu esate eko žmogus, galbūt jums verta pagalvoti ne apie elektromobilius, o apie faktą, kad „Jaguar“ kas metus perdirba 30 tūkstančių tonų panaudoto aliuminio ir siekia toliau laipsniškai didinti jo kiekį naujai kuriamuose automobiliuose.

4. Lietuvoje „Jaguar F-Pace“ kaina prasidės nuo 44165 eurų už automobilį su 2 litrų turbodyzeliniu varikliu, šešių pavarų mechanine greičių dėže ir „Pure“ įrangos lygiu. Automobilio su 3 litrų dyzeliniu kaina prasideda nuo 61238, o su analogiško tūrio benzininiu motoru – nuo 61141 eurų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (76)