Kartodromas profesionalams

Lietuvos žurnalistų autoklubas tęsia kelionę po mūsų šalyje įsikūrusius kartodromus. Šį kartą turnyrą rengiantys žurnalistai apsilankė Anykščių kartodrome. Tai yra profesionalioms kartingo lenktynėms pritaikytas kartodromas, kuriam prieš porą metų buvo atnaujinta trasos danga. Dabar asfaltas - lygus it stiklas.

Čia dažnai vyksta profesionalų kartingo lenktynės, čia jie treniruojasi. Trasa įdomi, turi įvairiausios konfigūracijos klastingų posūkių, reikalaujančių apgalvoti važiavimo trajektoriją porą posūkių atgal. Tik tokios profesionalios trasos neretai turi didelę problemą mėgėjams, užsukantiems pasismaginti nuomojamais kartais: jos neįdomios.

Trasos skiriasi važiuojant sportiniais ir pramoginiais kartais. Ten, kur sportininkai stabdo, suka vairą, greitėja, vėl stabdo, kur jie dirba, kur jie vairuoja, mėgėjai su pramoginiais kartais važiuoja nuspaudę greičio pedalą giliai iki dugno ir atsipūtę. Nuobodu.

Įdomus ir mėgėjams

Tačiau po žurnalistų autoklubo lenktynių jas laimėjęs naujienų portalo redaktorius Paulius Sviklas negailėjo pagyrų Anykščių kartodromui: „Jis yra vienas geriausių, kuriuose teko važiuoti“.

Komplimentų negailėjo ir visus 11 ratų su Pauliumi artimai pešęsis, tačiau paskutiniuose posūkiuose jam nusileidęs televizijos laidų vedėjas Ramūnas Fetingis.

Kokia šio kartodromo paslaptis? Ogi nauji 13 AG kartai. Jie gerokai greitesni už paprastai kartodromuose naudojamus 9 AG kartus.


„Šie kartai yra pakankamai greiti, kad būtų ką veikti ir apie ką galvoti važiuojant tokia plačia, sportininkams skirta trasa, ir tuo pačiu prognozuojami bei saugūs mažiau patirties turintiems mėgėjams“, – įspūdžiais dalinosi trečią vietą varžybose užėmęs žurnalistas Egidijus Babelis.

„Tiesiosiose jie išvysto gana didelį greitį, posūkiuose pajėgūs prasukti ratus o ir šie varikliai sukasi gerokai energingiau nei 9 AG kartų, dėl ko jie gana greit įsibėgėja išvažiuojant iš posūkių. Važiuoti šiais kartais tokioje trasoje tikrai smagu“, – pridūrė E. Babelis.

Klastingi posūkiai neleidžia atsipalaiduoti

Vis tik pirmą kartą užsukus į Anykščių kartodromą galimybės pravažiuoti 13 AG kartu negausite. Ją teks užsitarnauti tradiciniu, 9 AG bolidu.

„Neduodame bet kam važiuoti 13 AG kartais. Juos jau reikia mokėti kažkiek valdyti. Taigi iš pradžių duodame pravažiuoti silpnesniais 9 AG kartais, žiūrime, ar žmogus moka važiuoti, ar jis supranta kaip reikia važiuoti kartingo trasa, ar jis elgiasi atsakingai, nesitranko, neišsidirbinėja, ir nebando vaidinti erelio. Jeigu klientas moka važiuoti – pasiūlome išbandyti galingesnius kartus“, – aiškino kartodromo vadovas, buvęs lenktynininkas Romualdas Vitkus.

Vis tik 9 AG kartai mažai nusileidžia galingesniems. Juos išbandęs televizijos operatorius Aidas Bubinas sakė, kad galios ir greičio trūkumas jaučiasi tik tiesiosiose ir išvažiuojant iš posūkių. Juose kartai vis vien važiuoja daugiau mažiau vienodu greičiu, o įdomi ir klastinga trasos vingių konfigūracija neleidžia atsipalaiduoti prie vairo.

Tuo neabejojo ir Jokūbavos vaikų šeimynos auklėtiniai. Tradiciškai, Lietuvos žurnalistų autoklubas į savo turnyro etapus pakviečia kartu pasilinksminti ir aplinkinių vaikų globos namų auklėtinius. Šį kartą saugiu greičiu pasidžiaugti lenktynių trasoje sutiko Simonos ir Nerijaus Tubių auklėtiniai.

Ažuožerių kaime gyvenanti šeima šiuo metu globoja net 14 vaikų. Didžiausieji surengė kartų lenktynes tarpusavyje ir išsidalino žurnalistų autoklubo įsteigtus prizus, o visi likusieji vaikai gavo atšvaitų, knygelių, mokančių apie saugų eismą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)