Vos prieš porą mėnesių Švedijoje teko sėsti prie naujo „Nissan Navara“ vairo – automobilis paliko išties gerą įspūdį – jis ne tik praktiškas, bet ir pasižymėjo lengviesiems automobiliams būdingomis važiavimo savybėmis. Kovo mėnesio pradžioje Ženevos parodoje apžiūrėjome naują „Toyota Hillux“ modelį – kaip ne kaip, tai pats populiariausias tokio tipo automobilis Lietuvoje ir akivaizdu, kad lyderio pozicijų be kovos užleisti neketina.

Vasarą mūsų laukia atnaujintas „Volkswagen Amarok“, taip pat rinką bandys nustebinti segmento naujokas – „Fiat Fullback“.

Žinoma, pikapai – tikrai ne tie automobiliai, kuriuos graibsto tarsi karštas bandeles, bet jų nekantriai laukia tie, kuriems reikalinga tiek darbui, tiek ir pramogai tinkama mašina.

Na, ir tarp tokios netikėtos šiemetinės pikapų gausos (o, greičiausiai, visgi planuotos – gamintojai akylai stebi konkurentus) itin dera „Ford Ranger“. Pasakyti, kad modelis aktualus rinkoje – reiškia nutylėti, kad „Ranger“ pernai metais buvo populiariausias pikapas Europoje (jų parduota 23700 vienetų).

Nors Lietuvoje, drauge su kitais pikapais, „Ranger“ pardavimai gerokai nusileidžia dviem pagrindiniams lyderiams – „Toyota Hillux“, kuris pernai užėmė daugiau kaip 43 proc. ir „Isuzu D-Max“ (daugiau kaip 25 proc.) rinkos.

Taip pat reikia pastebėti, kad 2016 metų „Ranger“ – nors ir sunkiai atpažįstamas, bet visgi konstrukcinius sprendimus iš 2011 metais debiutavusio ketvirtos kartos pikapo paveldėjęs automobilis. Tuo labiau, kad ir savo komunikacijoje „Ford“ pristato, kad „Ranger“ yra vienintelis pikapas, pelnęs penkias „Euro NCAP“ saugumo bandymų žvaigždutes. Bet visa tai vyko 2012 metais – nuo to laiko saugumo reikalavimai, ypač kalbant apie pėsčiųjų apsaugą, labai išaugo.

Ir visgi vadinti „Ranger“ atnaujintu, o ne nauju modeliu, neapsiverčia liežuvis – taip, automobilio platforma ta pati kaip ir anksčiau, tačiau tiek matoma dalis, tiek ir akiai nematomi techniniai sprendimai, taip pat multimedijos įranga bei vairuotojo pagalbinės sistemos – visiškai nauji ir atitinkantys šiuolaikinių automobilių standartus.

Taigi, vien žvelgiant į išorę kažkokių didesnių panašumų su 2011 metais debiutavusiu modeliu pastebėti sunkus – šiuolaikinių „Ford“ automobilių kinetinis dizainas su įspūdingomis grotelėmis, išraiškingais žibintais ir efektinga „Wildtrack“ versijos apdaila išties traukia akį.

Kaip ir kiti šio žanro automobiliai, „Ranger“ gali būti tiek dvivietis („Single Cab“ versija, krovinių skyriaus ilgis siekia 2317 mm), „pusantros kabinos“ su dviem mažomis sėdynėmis antroje eilėje ir prieš eigą atsidarančiomis durelėmis („Rap Cab“, krovinių skyriaus ilgis 1847 mm), tiek ir „kelioninis“ „Double Cab“ su pilnavertėmis sėdynėmis gale, bet mažiausiu krovinių skyriumi (1549 mm).

Turiu pasakyti, kad automobilyje su erdviausiu „Double Cab“ salonu, gale keleiviams sėdėti patogiau nei anksčiau bandytame „Navara“ – nors čia keliaujantiems skirtų vėdinimo ortakių nėra, vietos kojoms daugiau, kadangi sėdima aukščiau, tad ir ilgoje kelionėje bus patogiau.

Po kapotu – nauji varikliai – dvi 4 cilindrų 130 AG ir 160 AG jėgainės, taip pat 200 AG ir 475 Nm pasiekiantis penkių cilindrų turbodyzelinis motoras. Varikliai gali būti komplektuojami tiek su 6 pavarų „mechanika“, tiek ir su tiek pat pavarų turinčiu „automatu“.

Tiesa, 200 AG su „mechanika“ nepasirodė darnus tandemas – didelis sukimo momentas ir trumpas sūkių diapazonas akimirksniu atremdavo apsukų rodyklę (apie ją – atskira šneka) į raudoną zoną, o važiavimas nepakrautu automobiliu atrodė lyg nuolatinis nepatyrusio vairuotojo trūkčiojimas tiek pajudant, tiek ir perjungiant pavaras.

Tačiau šie nesklandumai išnyko, persėdus į versiją su galingiausiu motoru, „suporuotu“ su automatine 6 greičių dėže – sodriai murkiantis „dyzelio“ baritonas su gana mikliai pavaras perjungiančiu „automatu“ veikė itin sklandžiai – ne per aštriai, bet visada užtikrintai. O ir sąnaudos, važinėjant kalnuose, siekė apie 9 l/100 km. Kapstantis bekelėje, jos buvo apie 12 l – geras rezultatas 2150 Kg sveriančiam pikapui (lengviausia dvivietė versija sveria nuo 1931 Kg).
"Ford Ranger"

Bet „Double Cab“ su 200 AG ir „automatu“ yra ir brangiausia versija. „Limited“ komplektacija kainuoja 34992 Eur, o išraiškingas „Wildtrack“ (18 colių ratlankiai, išskirtiniai kėbulo ir salono apdailos elementai) – ir visus 37512 Eur. Tad jei man reikėtų rinktis, optimalus variantas atrodo „pusantrinė“ versija su 160 AG varikliu ir „mechanika“ – saikingos degalų sąnaudos (gamintojas nurodo 6,5 l/100 km, labai nepersistengiant ekonominiame važiavime jos buvo septyni su trupučiu litrų), pakankamai vietos ant galinių kėdžių trumpai kelionei ir gera XLT komplektacija – toks automobilis kainuoja 27763 Eur.

Visi automobiliai komplektuojami su „4x4“ pavara ir palėtintoju, taip pat yra galimybė papildomai už 372 Eur užsisakyti blokuojamą galinio tilto reduktorių ir variklio, transmisijos bei degalų bako apsaugas – tikrai naudingi priedai bekelėje.

O, nuvažiavus nuo kelio, automobilis tikrai nepaves – prošvaisa siekia 23 cm, juo galima įveikti net iki 80 cm gylio brastą. Be to, stačios įkalnės ir nuokalnės tvirtam, rėminiam automobiliui – taip pat ne kliūtis – įvažiavimo kampas siekia 28, nusileidimo – 25 laipsnius. Be to, bazinėje įrangoje yra ir nusileidimo nuo kalno, ir pajudėjimo į įkalnę pagalbininkai.

Automobiliu galima vilkti iki 3,5 tonos sveriančią priekabą, krovinių skyriuje pervežti iki 1,26 tonos sveriantį krovinį.

Vairuotojui siūloma nauja „Sync 2“ multimedijos sistema su 8 colių lietimui jautriu ekranu, daug elektroninių vairuotojo pagalbininkų (ženklų atpažinimo, prisitaikanti greičio palaikymo, važiavimo savo juosta, avarinio stabdymo ir kitos sistemos), kokybiškos apdailos medžiagos – nustebino tik prietaisų skydelyje esanti siaura ir sunkiai įžiūrima tachometro juostelė. Tiesa, vėliau pasidomėjus paaiškėjo, kad prietaisų skydelyje galima pasirinkti, kad būtų rodomas įprastas tachometras.

Į „darbinę“ realybę grąžina nelygiame kelyje šokčiojanti nepakrauto pikapo galinė pakaba, kadangi čia sumontuotos lingės. Bet inžinierius galima pagirti už pakeistus važiuoklės nustatymus, taip pat gerai suderintą kintamo veikimo elektrinį vairo stiprintuvą, kuris pakeitė hidraulinį – automobilis valdomas gana tiksliai.

Tad išskyrus itin nelygaus asfalto atkarpas, kur tuščias „Ranger“ pradeda strikinėti, net užsimiršti, kad vairuoji rėminį pikapą su lingėmis. Žinoma, kol neįvažiuoji į miestą – nors elektrinis vairo stiprintuvas leidžia mažiau darbuotis vairu, visgi kaip ir kitų šio tipo automobilių apsisukimo spindulys yra didelis ir siekia 12,4 metrus.

Pabaigoje – dar kartą apie kainas. Čia „Ford“ maloniai nustebino – pigiausio 130 AG „Single Cab“ XL komplektacijos modelio kainą yra 22817 Eur – tai mažiausiai kainuojantis pikapas Lietuvoje. „Rap Cab“ versija kainuoja 23731 Eur, „Double Cab“ – 24581 Eur.
"Ford Ranger"

Aukštesnės, XLT komplektacijos modelio su automatiškai įsijungiančiais žibintais, lietaus jutikliais, šildomu priekiniu stiklu „Rap Cab“ versijos kaina yra 27763 Eur, „Double Cab“ – 28550 Eur.

Nėra abejonių, kad drauge su patikimumu šiame segmente kitas svariausias argumentas – kaina, tad akivaizdu, kad „Ford“ ne tik neketina užleisti lyderio pozicijų Europoje, bet ir tikisi geresnių rezultatų Lietuvos rinkoje.

Įvertinimas 8/10 (vertinamas lyginant su tos pačios klasės automobiliais)

„Ford Ranger Rap Cab“ vizitinė kortelė
Variklio darbinis tūris: 2198 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 118 kW/160 AG/3700 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 385 Nm/1500-2500 aps./min.
Pavarų dėžė : 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 5362 mm
Plotis: 1860 mm
Aukštis: 1804 mm
Važiuoklės bazė: 3220 mm
Svoris: 1970 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val. : 11,8 sek.
Maksimalus greitis: 175 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,5 l/100 km
CO2 emisija: 171 g/km
Kaina: 27763 Eur (bazinė kaina – nuo 22817 Eur)