O kur dar papildoma įranga už 13 tūkst. 590 eurų, kuri privertė ne tik išsižioti, bet ir dar labiau suintrigavo: 43 tūkst. 250 eurų vertės šeimyninis universalas – ką tokio jis gali pasiūlyti, sakykime, konkuruodamas su šviesos greičiu populiarėjančiais SUV automobiliais (o už tokią sumą nesunku sukomplektuoti ir visai ratais varomą, ir talpumu pasižyminti modelį) ar net lipdamas į „Premium“ klasės atstovų kainos daržą?

Pasižiūrėjome Lietuvos keliuose.

Paskaičiuokim, broliai kurmiai

Kaip sakė vieno animacinio filmo personažas, paskaičiuokim, broliai kurmiai. Pradėkime nuo to, kad tokia kaina šiame segmente yra nedidelis nesusipratimas, o trylika su puse tūkstančio eurų už priedus būtų suvokiama suma tik kalbant apie aukštesnių klasių atstovus.

Vien tik pasvarsčius, kad už šią sumą galima atskirai nusipirkti nebiedniausios komplektacijos „Opel Corsa“, kirba mintis, ar negeriau „Cosmo“ įrangos „Opel Insignia Sports Tourer“ su 2 litrų 170 AG nauju turbodyzeliu ir automatine 6 laipsnių dėže už 29 tūkst. 660 eurų (kas, sutikime, taip pat yra jau nemenka kaina rinkoje, tačiau „Cosmo“ yra aukščiausias įrangos lygis) be priedų ir dar vienas automobilis? O pridėjus keletą tūkstančių, žiūrėk, ir naujasis geriausias Europos automobilis „Astra“ gali užimti vietą jūsų garaže.

Galiausiai pigiausia „Insignia Sports Tourer“ versija su „Cosmo“ įrangos lygiu kainuoja jau visai padoriai skambančius 23 tūkst. 393 eurus, pasirinkus 1,8 litro 140 AG benzininį „Ecotec“ variklį ir mechaninę pavarų dėžę.
AGR sėdynės – komforto aukštuma

Taip, priedų sąrašas už minėtą sumą pdf byloje užima keturis puslapius: nuo smulkmenų, padedančių bagažinėje patogiau išsidėlioti daiktus, iki geriausio, ką galima užsisakyti už papildomą priemoką – ergonomiškų plonytės odos sėdynių.

Apie jas reikia parašyti atskirai. Nuotraukose matomos „Brandy“ smėlio spalvos plonos, perforuotos odos AGR (taip vadinasi specialus sertifikatas, kurį Vokietijoje, atlikusi testus dėl ergonomiškumo, suteikia nepriklausoma medicinos sričių atstovų komisija) sėdynės papildomai kainuoja 2823 eurus, kuriuos rekomenduočiau išleisti, jeigu tik yra tokia galimybė, nes sėdynės paperka patogumu.

Šildomi ir ventiliuojami krėslai turi gerą šoninį palaikymą, puikiai prisitaiko prie nugaros ir neabejotinai prisideda prie bendro, stabilaus vairavimo pojūčio. Dar 585 eurus kainuoja mechanizmas, leidžiantis kėdę 8 kryptimis valdyti elektra.

O štai priekiniai išmanūs biksenoniniai žibintai (AFL+) tikrai nėra pats būtiniausias dalykas, nes tiesiose kelio Vilnius-Utena atkarpose sutemus teko juos išjungti, kai vienas po kito vairuotojai ėmė mirksėti tolimomis šviesomis dėl akinimo.

Tokio įrangos (ir kainos) lygio apdailos medžiagos buvo neblogos, tačiau kažkuo ypatingai ir nenustebino. Galima pagirti abų valdymo ekranus (centrinėje konsolėje – 8 colių), kurie yra džiugios akiai raiškos, tik centrinis displėjus galėtų būti šiek tiek pasuktas į vairuotoją – akimirkomis, kai reikėdavo staigiai kažką numygti, atrodė, kad jis yra kiek per toli.

Be to, salono bei sėdynių temperatūros valdymui parinktas vienas keisčiausių sprendimų – lietimui jautrios nejautrios zonos. Ne, čia nėra jokios klaidos ir nereikia rašyti žinutės redakcijai. Tiesiog norint pakeisti kondicionieriaus pučiamo oro temperatūrą ar pareguliuoti sėdynės šildymą tenka visaip liesti, glostyti, galiausiai piktai tapšnoti per mažo jautrumo liečiamus sensorius specialioje centrinės konsolės vietoje, kol pagaliau įvyksta trokštamas įvykis.
Lietimui jautrus plotas temperatūros reguliavimui yra nejautrus

O koks naujasis variklis?

O naujasis variklis: smagus, elastingas, bet triukšmingas. Tokias pastabas užsirašiau po pirmųjų 20 kilometrų su šiuo automobiliu. Ir šių užrašų neteko smarkiai koreguoti vėliau.

Jėgos agregatas (maksimalus sukimo momentas – 400 Nm 1750-2500 aps./min. intervale) veikia dinamiškai (automobilio svoris 1,7 tonos), o nuo 2000 apsukų trauka leidžia itin greitus ir efektyvius lenkimus užmiesčio kelyje, bet mėgstantiems akustinę ramybę nesiūlyčiau spausti iki galo, mat vėliau motoro triukšmo lygis tampa nemalonus. Ir apskritai – šis variklis savo garsais gana aiškiai primena apie save ir apie degalų rūšį, kurią naudoja.

Kalbant apie degalus, per 378 kilometrus (40 proc. mieste/60 proc. užmiestyje ne didesniu nei 110 km/val. greičiu) mūsų testo vidutinės sąnaudos siekė 6,7 litro. Gamintojai teigia, kad galima pasiekti ir 5,7 litro vidurkį, bet mums, deja, nepavyko – vis dėlto bandėme variklį visapusiškai.

6 laipsnių automatinė pavarų dėžė kartais galėtų būti greitesnė, bet iš esmės paliko gerą įspūdį – reaguoja tiksliai ir adekvačiai darbui akceleratoriumi.

Galima pagirti „Insignia Grand Tourer“ už gerą garso izoliaciją (kuri iš dalies kompensavo variklio garsą). Prie mažesnio aerodinaminio triukšmo, matyt, prisideda ir maži šoniniai veidrodėliai, tačiau mieste jų norisi bent ketvirtadaliu didesnių.
Veidrodėliai – mažoki

Gerą žodį „Opel“ inžinieriams galima tarti už pakabos sureguliavimą – automobilis optimalaus standumo, posūkiuose elgiasi klusniai, vientisai, nesiūbuoja ir kuria didelio stabilumo įspūdį, kurį papildo aukščiau minėtas sėdynių komfortas. Be to pakaba solidžiai sugeria visas didesnes ar mažesnes duobeles.

Vairo mechanizmas veikia švelniai ir tiksliai, be nepageidautinų vibracijų, tad apibendrinus – automobilis važiuoja maloniai ir komfortiškai.

Atskiras žodis bagažinei

Bagažinė – neabejotinai vienas didžiausių „Insignia Grand Tourer“ privalumų. Tiksliau – bagažinės išplanavimas. Kaip galite pamatyti nuotraukose, šio universalo išskirtinis požymis – ilga apatinė bagažinės dalis, kuri atsidarius dangčiui, atrodo, išsikišusi lyg kokiam stambių žandikaulių padarui išsižiojus.
Bagažinės „žandikauliai“ – labai patogi konstrukcija

Dėl tokios konstrukcijos šis automobilis – tobulas apsipirkimui ar kokiam piknikui prastu oru. Daiktus galima susidėti toli nesilankstant, sunkesnį pirkinį paprasčiau įsidės gležnesnių rankų savininkas ar savininkė, o jeigu ir to nepakanka, už papildomą mokestį galima bagažinę komplektuoti su specialia platforma, kuri ant ratukų išvažiuoja laukan – galite išsidėlioti prekes lyg ant rampos ir lengvu rankos stumtelėjimu įvežti į automobilį. Patogu ir praktiška.

Be to, bagažinės dangtis siūlomas su elektrine pavara, papildomomis krovimo modeliavimo galimybėmis „FlexOrganizer“ ir patogiu, lengvu rankos judesiu itin tiksliai užsifiksuojančiu vidiniu dangalu. Bagažinės tūris – 540 litrų, kuriuos dar galima padidinti iki 1530 l, jeigu nulenksite galines sėdynes.

Kas labiausiai patiko: Puikios sėdynės ir bagažinės praktiškumas.

Kas labiausiai nepatiko: Kai kurių funkcijų valdymui parinkti keisti sprendimai.

Papildomos pastabos:

1. Parkavimo asistentas „Park Pilot“ veikia preciziškai: nesunkiai aptinka laisvą vietą ir tiksliai nupasakoja visus veiksmus vairuotojams, iš kurių konfiskuotas erdvės pojūtis. Telieka neskubant skaityti instrukciją ir vykdyti nurodymus.

2. „Opel Eye“ priekinės kameros sistema ne tik nuskaito eismo ženklus, bet ir „supranta“ jų reikšmę (pvz. perspėja, kad lenkti draudžiama), taip pat skaičiuoja atstumą iki priešais važiuojančių automobilių ir perspėja, jeigu gresia susidūrimas. Taip pat ji perspėja ir tada, kai automobilis iškrypsta iš savo eismo juostos. Pastovaus greičio palaikymo sistema gali net visiškai sustabdyti automobilių su automatine pavarų dėže, jeigu priešais yra kliūtis, kuri taip pat stoja.

3. Automobilio ilgis – visi 4913 mm, o ratų bazė – 2737 mm. Aukštis – tik 1513 mm, o plotis – 2084 mm su veidrodžiais.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (204)