Čempiono titulas – dar ne viskas

„Le Mans“ trasa – ne vieta mokytis, paklaustas, kas pastūmėjo tokio apsisprendimo link, tikina D. Matijošaitis.

„2015-ųjų realybė parodė, kad tai, jog esu vienas greičiausių Baltijos šalyse, nereiškia, kad galiu lygiuotis į geriausius pasaulyje ar Europoje. Į tokio lygio lenktynes turiu vykti pergalių, o ne praktikos“, – tikina Dainius, kuris yra kol kas vienintelis kada nors „Le Mans Series“ lenktyniavęs lietuvis.

Deja, bet 2016 sezone neišvysime ne tik D. Matijošaičio. Iš „Speed Factory“ komandos traukiasi ir vienintelis čempionato „braliukas“ – Latvijos lenktynininkas Konstantinas Calko. Šiemet komandos sudėtyje greičiausiai matysime tik ispaniškas pavardes, tarp kurių jau aiškūs nariai yra Jesusas Fusteris bei Alvaro Fontesas.

„Nesu iš tų pilotų, kurie pučia muilo burbulus“

Nors 2015-ieji Dainiui, kaip pilotui, tiek profesionalių varžybų kiekiu, tiek naujų trasų pažinimu, tiek pasiektais rezultatais, buvo rekordiniai metai, savęs tapšnoti per petį lenktynininkas neskuba.

„Nesu iš tų pilotų kuris autosporto fanams pasakotų muilo burbulų vertas legendas apie savo pajėgumus varžytis su geriausiais pilotais ir komandomis pasaulyje. Tai būtų tiesiog neprofesionalu. Taip, galbūt savimeilę ir glosto faktas, jog komanda mane norėtų matyti savo trejetuke ir šiemet, bet esu sąžiningas su savimi – man dar yra kur tobulėti.

Daviau sau pažadą, kad sunkiai dirbsiu ateinančius keletą metų, kad vieną dieną sugrįžčiau ir pasiekčiau pagrindinį savo tikslą – stovėti prie legendinių „Le Mans 24h“ lenktynių starto linijos“.

Pirmasis sezonas – su taure

„Speed factory“ komanda, kuriai atstovavo D. Matijošaitis, LMP3 klasėje užėmė trečiąją vietą, nusileidusi tik dviems „Ginetta“ gamyklinės komandos „Team LNT“ ekipažams.

Kaip ir tikėtasi, ši pernai sukurta nauja prototipų klasė sulaukė įspūdingo susidomėjimo ir bent jau kolkas dabar joje dominuoja prancūzų gamintojo „Ligier“ prototipai.

Praėjusiame sezone šioje klasėje tiek skaičiumi, tiek pasiekimais pirmavo „Ginetta“ gaminti prototipai. Vieną jų vairavo ir D. Matijošaitis. Tačiau šiam gamintojui nepatekus tarp patvirtintų gamintojų nuo 2017 metų sezono, „Ginetta“ vadovybė LMP3 projekto vystymą sustabdė ir iš čempionato pasitraukė.

Jame nebedalyvaus ir du minėtieji „Ginetta“ gamyklinės komandos „Team LNT“ ekipažai.

Lenktyniaus ir Europos futbolo legenda

Šiemet Europos „Le Mans“ serijos varžybų startuose stos rekordinis komandų skaičius – 44 automobiliai. Iš jų – penkiolika LMP2 klasės ir net dvi dešimtys LMP3 klasės prototipų.

Čempionate išvysime tokius „Le Mans Series“ senbuvius kaip „Thiriet by TDS“, „Krohn Racing“, „Greaves Motorsport“ ar „Murphy Prototypes“.
Tiesa, 2014 metų Europos čempionai „Jota Sport“ šiemet išplėtė savo užmojus ir varžysis tiek Europos „Le Mans“ serijoje, tiek „World Endurance Championship“ pasaulio čempionate.

Tačiau jie važiuos užsimaskavę po rusiška „G-Drive“ (Rusijos kompanijos „Gazpromneft“ prekės ženklas – aut. past.) vėliava. „G-Drive“ komanda pernai tapo pasaulio čempionais LMP2 klasėje.

Bene įdomiausi iš naujokų komandų yra „Panis Barthez Competition“ komanda. Jeigu buvusio F-1 vairuotojo Olivier Panis pavardė dar ne visiems kažką sako, tai Fabianą Barthezą žino turbūt visi didesni ar mažesni futbolo fanai. Fabianas kartu su Olivier subūrė bendrą komandą bei pats taip pat yra registruotas vairuotoju joje.

Nuostabos didelės čia neturėtų kilti, kadangi legendinis Prancūzijos futbolo rinktinės vartininkas jau nuo 2008 aktyviai užsiima autosportu ir yra tapęs Prancūzijos GT čempionu.