Šios istorijos pradžia – 2014-ųjų ruduo, kai „Mitsubishi Motors“ publikai pristatė ekonomišką, lengvai prižiūrimą, manevringą, erdvų saloną ir bagažo skyrių turintį miesto automobiliuką „Space Star“. Sukonstruotas naudojant visiškai naują platformą, naują variklį ir transmisiją (t. y. nieko bendra su tokį pat vardą turėjusiu nedideliu vienatūriu) mažasis japonas svėrė viso labo 845 kg arba 120 kg mažiau nei „Colt“ modelis.

Įvertinę svarbiausius bazinius parametrus „Mitsubishi“ strategai užsimojo „Space Star“ pagrindu sukonstruoti profesionalų ralio automobilį. Šio projekto jie ėmėsi drauge su „Ralliart“ specialistais, o pernai pavasarį ralio fanai keliose Europos kalibro lenktynėse jau turėjo progos padiskutuoti, kokią grėsmę favoritams kelia FIA R5 klasės techninius reikalavimus atitinkantis „Mitsubishi Mirage“.

Įsigyti būtent tokią gamyklinę bombą Latvijos ralio guru J. Vorobjovas neturėjo galimybių, todėl pasielgė taip, kaip tik gali pasielgti auksines rankas turintis benzingalvis: per tris pastaruosius rudens-žiemos mėnesius susikonstravo „Mitsubishi Mirage“ pats.

Praėjusį savaitgalį šis aparatas tiesiai iš „Vorobjovs Racing“ dirbtuvių buvo nugabentas į pirmojo Latvijos ralio čempionato etapo „Rally Sarma“ startą. Janis, naujo automobilio prisijaukinimui turėjęs tik keletą valandų, finišo liniją kirto atveždamas 4-ą geriausią rezultatą tarp 64 konkuravusių ekipažų.

„Laiko testams ir automobilio reguliavimui iš tiesų beveik visiškai neturėjome, todėl „Rally Sarma“ metu susidūrėm su keletu greitai važiuoti trukdžiusių smulkmenų. Tarp tų „smulkmenų“ – nežinia, kaip automobilis elgsis po šuolių per tramplinus. Apskritai, manau, kad debiutinėse lenktynėse geriausiu atveju pavyko išnaudoti 70 proc. potencialo, kurį turi mūsų „Mitsubishi Mirage“. Nepaisant to, mūsų meistrų kūriniu likau visiškai patenkintas, o ateityje reikalai turėtų tik gerėti“, – šypsojosi J. Vorobjovas.

Janio šturmanas Andris savo ruožtu atkreipė dėmesį, kad latviškoji „Mitsubishi Mirage“ versija su tuo, kas konstruojama „Ralliart“ dirbtuvėse, neturi daug bendrų dalykų. Auksarankiai „Vorobjovs Racing“ mechanikai šio pikto mažylio važiuoklę ir transmisiją pagamino naudodami „Mitsubishi EVO X“ agregatus.

Variklis taip pat pasiskolintas iš populiariausio Baltijos šalyse ralio automobilio, todėl generuoja maždaug 340 AG ir 640 Nm maksimalų sukimo momentą.

„Svarbiausias mūsiškio „Mitsubishi Mirage“ koziris – paprastas ir patogus aptarnavimas bei pigi eksploatacija. 1 lenktyniniu režimu nuvažiuoto kilometro kaina nuo švedų pagaminto R5 klasės modelio skiriasi maždaug penkis kartus. Daug detalių mes galima nusipirkti bet kurioje automobilininkams skirtoje parduotuvėje arba paprašyti, kad pagamintų Martynas Samsonas. Beje, jam esam labai dėkingi už pagalbą ir kai kuriuos inžinerinius sprendimus“, – teigė J. Vorobjovas.

Su įspūdingai atrodančiu „Mitsubishi Mirage“ Janis varžysis Latvijos čempionato LRC1 klasėje bei Lietuvos pirmenybių I įskaitoje.

„N40-Egzotika“ komandos narys tikisi būti vienu pagrindinių pretendentų į nugalėtojus bendroje abiejų čempionatų įskaitoje.

Beje, per dešimt „Halls Winter Rally“ gyvavimo metų J. Vorobjovas vienintelis sugebėjo šias varžybas laimėti du kartus.