Iš tikrųjų į šį, atrodytų, retorinį ir išdidų klausimą atsakymas paprastas: padaryk automobilį kampuotą ir nudažyk jį oranžine spalva. Jums juokinga? O man tai atrodo puiki mintis – toks „Jeep Renegade“ yra nesupainiojamas su jokiu kitu miesto visureigiu.

Net ir turint omeny faktą, kad šį automobilį, kaip ir „Fiat 500x” praėjusiais metais į rinką metęs koncernas „Fiat Chrysler“ gamina ant tos pačios platformos ir techniškai jie skiriasi visai nedaug. O juk žvelgiant giliau, pramušę sidabrą kažin ar randam auksą - fiatas prieš tapdamas visureigiu buvo paprastutė boružėlė „Fiat 500”...

Identiteto paieškose

Tačiau tiek prie vairo, tiek išlipus iš „Jeep Renegade“ manęs neapleidžia jausmas, kad šio modelio identitetą gamintojas pabrėžė neklysdamas. Jūs tik pasižiūrėkite į jį: išlankstytas, tačiau sofistikuotu grubumu, lyg į Juozuko paskutinės kolekcijos vieną iš sukirpimų netikėtai įsispraudusio baro peštuko siluetas, didelės apvalios akys-lempos priekyje, kurioms bravūriškumą „primerkia“ užlipęs variklio dangtis, ir iš filmų „Svetimas“ serijos pažįstamo padaro žabtukai-žibintai gale – šio automobilio tikrai nesupainiosi su jokiu kitu.

Kelyje jis pakankamai vangus reaguodamas į vairuotojo norus, dviejų litrų turbodyzelinis „Multijet“ variklis iš „Fiat“ jau moraliai pasenęs ir neazartiškas (nors ramiam gyvenimui dar tinkamas – senolį už parankės per gatves mitriai veda guvi automatinė 9 laipsnių pavarų dėžė), su lygiai tokiu pačiu murksančio kryžiažodžių sprendėjo charakterio akceleratoriumi, bet čia gi „Jeep“!

Ar kas nors supras, kokiu automobiliu važiuojate pagal variklio garsą? Ne. Bet jeigu parodysite markės ženklą, bent jau vyresnė karta dirstels pagarbiau.

O dar dažymas oranžine spalva, unikalūs ratlankiai – kas važiuoja gatve, žinos visas miestelis.

Sėdėdamas viduje, nematai išorės. Ir tai liūdina

Na gerai, salonas yra ta vieta, kur skirtumų, lyginant su „Fiat 500x“, yra mažiausiai, tačiau ir čia džipas randa kuo pasižymėti, ant centrinės konsolės įspaudęs išdidžią emblemą: „Jeep“ gaminami nuo 1941 metų (pasveikinkime džipus su jubiliejumi! per tiek laiko juk galima išmokti gaminti gerus automobilius?).
Jeep Renegade Trailhawk

Odinės sėdynės taip pat apsiūtos specialia „Jeep“ maniera, salone daugiau vietos viršuje – petingieji ar krepšininkės turėtų tai įvertinti: „taigi džipą vairuoju, ką tu galvojai?!“

Tik neverskite jų persėsti į galą, mat čia jau prasideda tikrai ne amerikietiškos svajonės erdvės paskirstymas, kuris, deja, taip pat atsiliepia ir bagažinei – ši šiek tiek mažesnė nei „Fiat 500x” ir siekia tik 351 litrą.

Patogiai įsėdus ir greitai įsitaisius komfortabilioje vairuotojo vietoje teko kiek nusivilti apžvalgumu - einant į kompromisus su aerodinamika tampa tendencija, kad nedidelių miesto visureigių priekiniai statramsčiai pradeda riboti vaizdą. Tačiau Europos Sąjungos saugumo testuose (EuroNCAP) gautos 5 žvaigždutės verčia nustoti burbėti ir mintyse balsuoti už konstrukcijos kompromisus. Be to, žvaigždutes garantavo ir solidus saugumo sistemų paketas.

Antruoju nusivylimu tampa mažas, 5 colių skersmens multimedijos sistemos ekranas. Dėl tokio dydžio lietimui jautrus valdymas tampa iš esmės įmanomas tik visiškai sustojus (gal dėl to duoda vieną saugumo žvaigždutę? Aš duočiau dar vieną, jeigu vairas kratytų elektra vis dar prie jo kalbančius mobiliaisiais). Nenudžiugino ir dusloką skambesį atkurianti garso sistema.

Kiemo viršininkas

Tačiau džiugino pakaba. Gal čia ir slypi tikroji miesto visureigio termino prasmė, bent jau mūsų šalyje, mat „Renegade“ be vargo susitvarko su didesnėmis duobėmis, iki salono visiškai nukenksmindama jų sukeltų smūgių bangas, o plačios ratų arkos leidžia drąsiai nerti į Šeškinės ar kito mikrorajono kiemų asfalto skylių pasaulį.

Didesnis automobilio nervingumas jaučiamas ant mažesnių nelygumų, pvz. žvyrkelio, kai kėbulas tampa pernelyg įsitempęs, nesmagiai vibruoja ir kitaip per standžiai elgiasi.

Mūsų bandyta „Jeep Renegade Trailhawk“ modifikacija leidžia pasirinkti coliu aukštesnę prošvaisą nei paprastos versijos (taip pat ir papildomus apdailos elementus, apsaugines plokštes ir nuotraukose matomus 17 colių specialaus aliuminio lydinio ratlankius su grubaus profilio padangomis, nes čia gi „Jeep“). Bet, mano vertinimu, ir be to papildomo colio miškuose šis SUV galėtų matuotis galimybėmis su bet kuriuo iš konkurentų.

Žinoma, kol kas dar neįgyvendinome praktikos miesto visureigius patikrinti sudėtingesnėje bekelėje – juk jie ir nekelia sau tokių pravažumo ambicijų. Tačiau žvyrkelis, apsnigtas kelias ar pelke dar nepavirtusi purvynė „Renegade Trailhawk“ modifikacijai įveikiama, galima tam pasirinkti specialius traukos kontrolės nustatymus. O normaliomis sąlygomis „Renegade“ nesijaudina dėl įvaizdžio ir nejuntamai atjungia galinę ašį – šiandienos pasaulyje degalų ekonomija nugali.

Gamintojas deklaruoja vidutines 7 litrų sąnaudas šimtui kilometrų mieste, o mišriu ciklu – 5,9 litro. Mes nuvažiavome šiek tiek virš 500 kilometrų (lygiai perpus autostrada ir miestuose, bet dar gerokai iki dabartinių šalčių), vidutiniškai naudodami 6,6 litro.

Kas labiausiai patiko: Išvaizda, originalumas, išsiskyrimas iš minios.

Kas labiausiai nepatiko: Variklis (gaminamas nuo 2009 m.). Tie pažadėti 170 AG, perfrazuojant klasikus, atrodo taip: gazas – ryte, greitis – popiet. Gazas – popiet, greitis – vakare. Visiškai rimtai svarstyčiau rinktis mažesnio litražo, bet modernesnius ir gyvesnius variklius.

Papildomos pastabos

1. Mūsų bandyto modelio su papildoma įranga kaina 31 tūkst. 160 eurų (bazinė „Jeep Renegade Trailhawk“ versija kainuoja 30 tūkst. 149 eurus). Tai yra vienas brangiausių rinkoje šiuo metu kompaktiškųjų miesto visureigių segmento pasirinkimų, bet solidžiai sukomplektuotas. O bazinės komplektacijos modelį galima įsigyti ir už 18 tūkst. 990 eur.

2. Be nuostabios oranžinės yra ir kitų ryškių spalvų, padėsiančių automobilį padaryti unikalesnį.

3. Kaip atskirsi amerikietišką automobilį? (Nesvarbu, kad surenkamas Italijoje ir Brazilijoje, neoficialios statistikos duomenimis, mūsų šalyje kasmet į mokyklą ateina 28 proc. Egipte ir 26 proc. Turkijoje pagamintų pirmokų, ir ką?) O gi jie rašo instrukcijas katinų mikrobangų krosnelėje džiovintojams (žiūrėti nuotrauką žemiau).
"Jeep" perspėjimas
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (50)