Įveikiame šį ruožą sėkmingai ir pasiekiame pirmą Mauritanijos miestelį Zouerat: vieni lūšnynai. Pamastai, kad Lietuvėlėj ne taip jau blogai...

Zouerat - Atar

Tik nuvažiavus 30 km pamatome degantį automobilį nr. 261. Sustojame ir padedame jį gesinti. Jų gesintuvas jau pasibaigęs, duodam savo, bet ir mūsų greitai baigiasi. Pasitraukiame, nes automobilis benzininis ir gali sprogti. Dar vienų dalyvių viltys pasiekti Dakarą neišsipildė. Prieš išvažiuojant mums sakė, kad tai bus sunkiausia diena visose lenktynėse ir daug kas gąsdino, kad nepatyrę vairuotojai vargu ar pervažiuos 15 km ilgio "ergą". Ir tikrai buvo nelengva - tuos 15 km važiavome apie 2,5 val, bet pravažiavome. Čia tikrai padėjo mūsų smėlinės padangos "Pirelli Dakar" ir žemas slėgis (1 atm), kuris dar buvo mažinamas iki 0,8 atm sunkiausiame ruože. Smėlio jūra tikrai neįtikėtina, galo nesimato, kopos aukštos, kas už keteros irgi nesimato. Pačiame keteros viršuje reikia sustoti, nes kitas šlaitas gali būti nukirstas ir jei turi greičio, vertiesi per "galvą".

Dviejose vietose taip ir buvo kitiems lenktynininkams: sustoję viršuje pamatėme apačioje apsivertusį automobilį ir stiklų šukių krūvą. Bet žmonės nenukentėjo ir lekiame toliau. Pagaliau "ergas" nugalėtas, bet mes dar turim įveikti 180 km, o jau temsta. Vairuoti Afrikoje tamsoje yra nepaprastai sunku, kelio nėra, tik vėžių gausybė, nieko nesimato ir sunku orientuotis kuriomis vėžėmis važiuoti.

Padeda GPS, rodo kryptį ir stengiamės neužlėkti ant krūmų bei akmenų. Pagaliau Ataras ir prieš akis poilsio diena - valio!

Kitas lietuvių ekipažas turi problemų su priekinių ratų blokiruote ir nesiryžęs šturmuoti smėlynų važiuoja šį etapą keliu ir gauna 24 val baudos.

Poilsio diena Atare. Mums jos tikrai reikėjo. Labai sunku grižus vakare po 10 val. vairavimo ir navigavimo dar taisyti automobilį, todėl išnaudojame poilsio dieną tvarkymui. Laimei nieko rimto, pakeičiame tepalą, kurio dalis išsipylė bevežant mašinoje per kratymus, taip pat oro, kuro, tepalo filtrus, nuplauname mašiną, nors ji švari būna tik 15 min. Po to vėjas užneša smėliu ir vėl pilka. Pagrindinės problemos tai, kad varžtai išlakstė ir reikia viską prisukti. Sparnus, kapoto tvirtinimus suvirinti padeda "Kamazo" komanda, žodžiu darbas verda. Atmosfera "bivake" tikrai nuostabi, jei ko neturi, eini ir surandi pas ką nors. Taip ir draugų surandi, be to mes irgi padedam kitiems, žodžiu, Dakaro Dvasia.

Šiandieną važiuojame kilpą Ataras-Ataras. GPS atjungtas ir daug navigacijos. Lekiu į startą, Mūsų laikas - 11:02 vietos laiku (Lietuvoje +2val.).