Susumavus dešimties rinkimų komisijos narių balus, paaiškėjo, kad kovoje dėl geriausiojo titulo „Opel Astra“ surinko 51 tašką ir pranoko antrąją vietą užėmusią „Audi A4“ (47 tšk.) bei trečioje pozicijoje likusią „Škoda Superb“ (41 tšk.).

Kiekvienas iš dešimties komisijos narių savo dispozicijoje turėjo po 25 balus, kuriuos turėjo išdalinti septyniems finalininkams, nė vienam iš jų negalėdamas skirti daugiau 10 balų.

Finaliniame etape taip pat varžėsi „Hyundai i20“ (27 balai), „Audi A4“ (47), „Škoda Superb“ (41), „Ford S-Max“ (18), „Mercedes-Benz GLC“ (27) ir „Volvo XC90“ (39).

Po keletą komisijos narių balsų pelnė, tačiau už finalinio septynetuko borto liko „Mazda CX-3“, „Honda HRV“, „Renault Espace“, „Renault Talisman“, „Hyundai Tuscon“, „Subaru Outback“, BMW X1, BMW 7 ir „Kia Sorento“.

Pernai rinkimuose triumfavo „Nissan Qashqai“ (48 tšk.), aplenkusi „Porsche Macan“ (46 tšk.) bei „Ford Mondeo“ (41 tšk.).

Ankstesni rinkimų nugalėtojai:

1998 m. „Mercedes-Benz A klasė“
1999 m. „Ford Focus“
2000 m. „Škoda Fabia“
2001 m. „Ford Mondeo“
2002 m. „Peugeot 307“
2003 m. „Mazda 6“
2004 m. „Volkswagen Golf“
2005 m. „Škoda Octavia“
2006 m. „Volkswagen Passat“
2007 m. „Ford S-Max“
2008 m. „Kia cee'd“
2009 m. „Škoda Superb“
2010 m. „Subaru Legacy“
2011 m. „Ford C-Max“
2012 m. „Hyundai i40“
2013 m. „Volkswagen Golf“
2014 m. „Škoda Octavia“
2015 m. „Nissan Qashqai“.

Daugiausiai titulų susižėrę „Škoda“ ir „Ford“ automobiliai, per konkurso istoriją laimėję po 4 kartus, o „Opel“ šiuose rinkimuose nugalėjo pirmą kartą.

DELFI skaitytojų pasirinkimas – „Volvo XC90“

Be pagrindinio titulo šeštadienio vakarą paaiškėjo dar devynių nominacijų laimėtojai. „Tautos automobilio 2016“ rinkimuose, kuriuose nugalėtoją sprendė savo balsus skyrę DELFI portalo skaitytojai, užtikrintai nugalėjo „Volvo XC90“, surinkęs net 25,8 procentus balsų.

Antrą vietą užėmė „Subaru Outback“ (8,9 proc.), trečiąją – Škoda Superb“ (7,5 proc.).

„Metų vairo“ nominacija už Lietuvos vardo garsinimą užsienio lenktynių trasose atiteko Dominykui Butvilui, titulas „Optimalus pasirinkimas“ skirtas rinkimų nugalėtojai „Opel Astra“, „Verslo klasės“ automobiliu tapo „BMW 7“, Stasys Brundza saugiausiu, o žurnalas „Laima“ moterų mėgiamiausiu išrinko „Volvo XC90“, sportiškiausiu tituluotas „Seat Leon Cupra“, už dizainą apdovanojimą gavo „Renault Espace“, o metų visureigiu tapo „Audi Q7“.

„Renkant metų automobilį nereikšmingų smulkmenų nebūna, tačiau bene svarbiausioji jo savybė – saugumas“, - įteikdamas savo nominaciją saugiausiajam konkurso automobiliui sakė tituluočiausias šalies automobilių sportininkas, Seimo narys S. Brundza.

Kitos nominacijos: (nugalėtojas – paryškintas)

Tautos automobilis

„Volvo XC90“

Metų visureigis

„Audi Q7“
„Nissan NP300 Navara“
„Volvo XC90“

„Verslo klasė“

„Audi Q7“
„BMW 7“
„Volvo XC90“

Sportiškiausias automobilis

„BMW X1“
„Mini Clubman“
„Seat Leon Cupra“
„Volkswagen Golf GTE“

Už dizainą

„Renault Espace“
„Mazda CX-3“
„Volvo XC90“

Optimalus pasirinkimas (renka Šiaulių bankas)

„Opel Astra“
„Fiat 500“
„Mazda CX-3“

Metų vairas

Dominykas Butvilas
Ignas Gelžinis
Paulius Pleskovas

Saugiausias (renka Stasys Brundza)

„BMW 7“
„Cadillac Escalade“
„Volvo XC90“

Moterų aistros automobilis (renka žurnalas „Laima“)

„Audi Q7“
„BMW 7“
„Volvo XC90“

Renginį organizavo Lietuvos žurnalistų autoklubas, o komisiją sudarė dešimt jo narių: Dainius Leonavičius, Dina Sergijenko, Ilona Steponėnė, Jurgis Paplaitis, Valdas Juozas Vilūnas, Paulius Sviklas, Ramūnas Fetingis, Renaldas Gabartas, Vitoldas Milius, Valdas Valiukevičius.

Papildyta

Pergalės laukė du dešimtmečius

Tai pirmasis „Opel“ gamintojų triumfas Lietuvoje per visus devyniolika metų, kai rengiami šie konkursai. Du kartus – 1999 ir 2011-aisiais „Opel Astra“ ir „Opel Meriva“ automobiliai buvo įvertinti antrosiomis vietomis, o 2002 m. „Opel Corsa“, 2004 m. „Opel Meriva“, 2007 m. vėl „Opel Corsa“ ir 2013 m. „Opel Mokka“ geriausiųjų rinkimuose pelnė trečiąsias vietas.

Du vertinimo komisijos nariai – TV laidos „Autopilotas“ vedėjas Ramūnas Fetingis ir portalo 15min.lt žurnalistas Paulius Sviklas, iš 25 savo dispozicijose turėtų balų, tačiau nė vienam pretendentui negalėdami skirti daugiau 10-ties, „Opel Astrą“ įvertino 8 balais.

„Nebuvau toks dosnus, tačiau „Opel Astrai“ skyriau daugiausia – 5 balus, - sakė komisijos narys, populiarios TV laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ vedėjas Valdas Juozas Vilūnas. – Iš daugelio labai gerų, lygiaverčių varžovų šįkart „Opel Astra“ nustebino labiausiai. Ir taip bandžiau, ir antraip. Liuks! Viską daro gerai – net labai gerai. Tuos šiltus jausmus dar tvirčiau sustiprina šoferiška logika pagrįsta „Astros“ kaina. Tad keliu kepurę prieš „Opel Astrą“, linkėdamas kuo greičiau užmiršti senas pasakas ir linksmus anekdotus apie senąjį „Opelį“.

Kitus vertinimo komisijos narius papirko moderni „Opel Astra“ informacinė ir pramogų įranga, didžiausia naujovė segmente – paslauga „OnStar“, leidžianti sulaukti pagalbos ar informacijos vienu mygtuko paspaudimu.

Gamintojas išleido ir naujos kartos informacijos ir pramogų sistemą „IntelliLink“, taip pat naują modelį aprūpino gausybe vairavimą palengvinančių ir saugumą užtikrinančių sistemų, nekalbant jau apie atnaujintus benzininius ir dyzelinius variklius, komplektuojamus su mechanine arba automatine pavarų dėže.

„Neslėpsiu, šios akimirkos laukiau ištisus devyniolika metų. Tiek, kiek Lietuvos žurnalistų autoklubas rengia šiuos didelį populiarumą įgijusius konkursus“, - iš projekto kuratoriaus Valdo Valiukevičiaus atsiėmęs „Opel Astra“ triumfą liudijančias regalijas prisipažino Vilandas Burnys, iš daugelio šios markės automobilių pardavėjų daugiausia nuveikęs, kad „Opel“ automobiliai sėkmingai varžytųsi geriausiųjų rinkimuose.

„Metų automobilis 2016“ gruodžio 5-ąją tampa istorija, - sakė V. Valiukevičius. – Tačiau jau rytoj pradedame galvoti apie kitą, jubiliejinį, dvidešimtąjį „Metų automobilio 2017“ konkursą, kuriam, turėdami tokius nuoširdžius pagalbininkus, manau, pasirengsime ne prasčiau, o automobilių verslininkų dėmesys jam tolydžio tik didės“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (244)